Intel Mobile Core 2 Duo T7500 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 11:52
Beste tweakers,

Ik heb in mijn Dell D830 een Intel T7500 zitten op de standaard 2.2Ghz. Deze opa staat op de 65nm architectuur (jaja, ze bestaan nog).
Zoals de titel luidt, is het mogelijk deze processor iets over te clocken, naar bijvoorbeeld 2.4Ghz? Zou dit veilig en/of rendabel zijn?

Een bijkomend probleempje is dat mijn bios compleet afgesloten is.. Ik kan er zegmaar wel in komen, maar alle opties zijn afgeloten. Ik kan dus niks aanpassen. Hoe zou dit op te lossen zijn, met een andere bios?

Alvast bedankt!

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Er zit dus geen wachtwoord op de bios.. alles is afgeschermd maar er zit geen wachtwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 09:42
Ik heb zo even niets weten te vinden over een D630 bios die wel overclocken toestaat. Dus ik denk dat je de processor overclocken uit je hoofd kunt zetten.

Maar om even concreet je vragen af te werken:
- Ja, je kunt een Intel Mobile Core 2 Duo T7500 overclocken. Maar niet in een D630.
- Ja, van 2,2 GHz naar 2,4 GHz is mogelijk (maar niet op een D630) en betrekkelijk veilig, maar absoluut 0,0 rendabel. Je gaat er echt niets van merken.

Mocht je snelheidswinst willen halen: Koop een SSD!

Overigens als ik vragen mag, wat is je connectie met je nick?

[ Voor 7% gewijzigd door Drucchi op 26-11-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-09 21:04
Ik heb ook een D830, maar sinds de SSD zijn intrede de heeft gedaan ben ik weer zeer tevreden over de snelheid en reacties van de laptop.. Zolang hij lekker snel blijft reageren is hij voor mijn toepassingen (met name zakelijk) uiterst geschikt en zie ik geen enkele reden om hem te vervangen.

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 09:42
Ah, yeah... die las ik even verkeerd... even kijken wat een D830 search oplevert:
http://www.xtremesystems....ol-for-Core-2-Core-i-CPUs
met deze tool zou je een suurt turbo mode in kunnen stellen en ervoor zorgen dat die behouden blijft

[ Voor 64% gewijzigd door Drucchi op 26-11-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
Drucchi schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:25:
Ik heb zo even niets weten te vinden over een D630 bios die wel overclocken toestaat. Dus ik denk dat je de processor overclocken uit je hoofd kunt zetten.

Maar om even concreet je vragen af te werken:
- Ja, je kunt een Intel Mobile Core 2 Duo T7500 overclocken. Maar niet in een D630.
- Ja, van 2,2 GHz naar 2,4 GHz is mogelijk (maar niet op een D630) en betrekkelijk veilig, maar absoluut 0,0 rendabel. Je gaat er echt niets van merken.

Mocht je snelheidswinst willen halen: Koop een SSD!

Overigens als ik vragen mag, wat is je connectie met je nick?
Is de bios vervangen dan geen optie om de processor toch te overclocken? En waarom zou ik het verschil van 2.2 naar 2.4 niet merken? (Het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik heb er geen verstand van en in mijn 'gedachtegang' moet een verrandering toch merkbaar zijn? 8)7 )

Met een SSD zit ik toch weer aan de €200.. En aangezien ik volgend jaar voor mijn studie toch een nieuwe laptop van rond de €850 wil aanschaffen kan ik beter nog een jaartje wachten dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Van 2,2Ghz naar 2,4Ghz is een OC van 10 procent. Daar houd je effectief vaak net 5-7% van over.. Ik weet niet met welke programma's je verbetering verwacht, maar ga ervan uit dat die 5-7% niet echt merkbaar is. Een SSD merk je direct aan alles, boottijden en reactiesnelheid van Windows in het algemeen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Luister, je ben 84 euro kwijt voor een 120gb SSD die je misschien nog in je nieuwe laptop ook kan plaatsen, gebruik je je oude schijf met een travel casing zodat je wat extra spul iets anders/veiliger opslaat. Ik lees nu ook dat je een 2e disk in dat ding kan zetten.

Als je dat hebt gedaan, heb je winst met je snelheid van windows en verscheidene applicaties.
Qua gaming ga je er echt niet op vooruit, je hebt een quadro er in zitten als het goed is.
Dat is nu niet echt een kaart om mee te gaan gamen ofzo, eigenlijk alleen renderen.

Overclocken van de C2D en ook nog een quado, niet echt een lekkere combi qua hitte...

Eigenlijk is het niet de moeite waard om dit ding een push te geven, behalve de disk... Het ding waar alles op draait.

edit:

hoogstwaarschijnlijk kan de NB niet eens een schop power extra handelen

[ Voor 5% gewijzigd door Maximilian op 27-11-2013 14:58 ]

Pagina: 1