Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Joomla het juiste platform? *

Pagina: 1
Acties:

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Hallo,

Ik heb onlangs het domein *knip* nu wil ik daar een site op gaan maken. *heel rantverhaal over bedrijf X wat totaal niet relevant is

Dmv nieuwsupdates uit de regio's waar zij actief zijn, een forum waar mensen hun ervaring mbt het bedrijf kunnen delen wil ik de 'community' sterker maken. En misschien een soort name and shame of iets dergelijks. Dit is allemaal nog vrij open voor aanpassingen en toevoegingen. Nu heb ik zelf nog nooit een site gemaakt maar ben nu al een tijd lang bezig met het lezen van informatie over Joomla. Mijn vraag is *knip* of Joomla de juiste keuze is voor een project als deze. Met voornamelijk user generated content.

[ Voor 68% gewijzigd door MueR op 26-11-2013 15:59 ]

Controleer de controleurs

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is volgens mij het verkeerde forum om te gaan vragen of mensen je zomaar gaan helpen..

als je specifieke vragen hebt over webdesign en het opzetten van je site, kun je hier graag deze vragen stellen en mensen zullen dan de moeite doen jou te helpen verder met het oplossen van je problemen..

enkel, je opzet nu lijkt eerder een beetje op spam.
Of een beetje erop dat je andere mensen zoekt die deze site voor jou verder gaan ontwikkelen, beiden hoort nit in dit forum...

mogelijk kun je wel op andere delen van GoT een discussie opstarten over *bedrijf X*, of breder over moderne bedrijven die collectieve goederen steeds verder privatiseren willen.
(denk ook aan Naomi Klein en het boek 'No Logo').. en daar misschien verder medestanders vinden, maar ook daar wordt het niet op prijs gesteld als je enkel wat mensen zoekt om ergens anders een eigen site op te zetten (alhoewel gezegd mag worden, Femme zelf startte Tweakers.net zelf ooit ook zo op ;))

[ Voor 1% gewijzigd door MueR op 26-11-2013 15:53 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Livecrew011
Heb inmiddels van alles aan het verhaal toegevoegd. Het gaat er mij niet alleen om of mensen mij willen helpen maar voornamelijk om advies mbt wat het makkelijkst voor mij is (een leek dus) om een website met bepaalde functionaliteiten te maken. Daarvoor moet ik die dingen wel uiteenzetten. Ik probeer geen zieltjes te winnen maar alleen info wat het beste is voor mij om mee te beginnen. Mocht iemand na het lezen van dit willen aanhaken dan is dat mooi mee genomen maar mijn prio is nu info :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Bovendien zitten hier best wel veel professionals, in een branche waar *bedrijf X* een grote klant is.

Don't shit where you eat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 26-11-2013 15:54 ]

• Livecrew011
Grote klant of niet dat maakt de dingen die zij doen niet juist. Ik persoonlijk zou een moreel bezwaar hebben om iets bij te dragen aan zo bedrijf (of monsanto e.d) en anderen niet. Hun keus, maar ik heb geen blad voor mijn mond en ook dit zou toch gewoon op tweakers besproken moeten kunnen worden?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je mag hier best vragen stellen. Dit forum is bijvoorbeeld prima geschikt om te vragen of Joomla het juiste platform is voor je site. Het hoe en waarom over je actie tegen een bedrijf is voor ons niet relevant. Ik laat dit topic nog even open, maar ik wil geen rants over bedrijf X of bedrijf Y. Ook werving voor je site is not done hier. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 15% gewijzigd door MueR op 26-11-2013 15:57 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Livecrew011 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:50:
Hun keus, maar ik heb geen blad voor mijn mond en ook dit zou toch gewoon op tweakers besproken moeten kunnen worden?
Prima verder dat je die mening hebt, maar met webdesign heeft dat verder niet zo ontzettend veel te maken, en het staat ook los van eventuele problemen of vragen rondom het opzetten van een CMS based website.

Wat betreft de keuze voor bv Joomla..
het zal afhangen ervan of je met editors kunt werken die bekend zijn ermee en/of of jezelf hen kunt scholen.

Juist met een website die veel met externe personen werkt en waarbij bv ook politieke onderwerpen best gevoelig kunnen liggen, moet je rekening houden met bepaalde risico's en zou ik je aanraden zeer goed te letten op beveiliging en het goed inperken van je rechtensysteem.

Dat is verder goed in Joomla mogelijk, maar kan ook soms gecompliceerd zijn en vergen dat je goed weet wat je doet..
Een groot nadeel aan Joomla vind ikzelf dat het article-systeem lang niet altijd genoeg overzicht bied en er geen standaard effectieve 'frontendend-editor' functionaliteit is, waarbinnen mensen ook previews van hun artikelen kunnen bwerken .. alhoewel je dat wel via extra modules kunt inbouwen naar ik meen.

Het kan ook, bij een multilanguage-opzet een nadeel zijn dat Joomla niet werkelijk een 'vertalingssysteem standaard biedt en je dan met gescheiden menustructuren zonder direkte koppelingen kunt werken... ook daarvoor zijn extra componenten, maar vaak hebben die ook weer nadelen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Livecrew011
Dat vraag ik mij dus ook af, gebruikers moeten over anonimiteit beschikken net als ik dat ook graag heb. Nadat ik ook vandaag veel heb zitten lezen over Joomla ben ik er nog niet achter gekomen of het mogelijk is bijvoorbeeld een template te kiezen voor de homepage en dan onder een bepaald kopje een forum te plaatsen zonder dat de gehele website een forum is. Ik wil dus graag een soort newsarticles kunnen posten op de mainpage en daarnaast een forum op dezelfde site hebben. (nogmaals ik ben een leek maar wil graag leren) En ik zal jullie niet vervelen met mijn persoonlijke mening en bedrijf X hier publiekelijk de grond in boren,. >:)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Livecrew011 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:08:

... ben ik er nog niet achter gekomen of het mogelijk is bijvoorbeeld een template te kiezen voor de homepage en dan onder een bepaald kopje een forum te plaatsen zonder dat de gehele website een forum is.
Joomla heeft verschillende mogelijkheden daarvoor..
je kunt bv een component toevoegen aan een bepaalde menupagina.. deze verschijnt dan enkel op dat specifieke menu-item... bv voor een forum erg handig..

verder kent een template an sich bepaalde 'positions' (bv voor footer/header, menu, content en sidebar bv.)
per menu-item kun je ook deze positions aan of uitzetten of daaraan modules toewijzen..
zodat je ook elementen kunt hebben die op meerdere pagina's verschijnen en soms juist niet.

Overigens zou ik het zeker afraden een multiuser site te gaan opzetten (met wat voor CMS dan ook), als je dit soort basiszaken nog hooguit aan het leren bent

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 26-11-2013 16:35 ]

• devloomax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 19:57
Kijk vooral eens rond op bijvoorbeeld de extensiebibliotheek van Joomla, die veel modules aanbied voor bijvoorbeeld forum-integratie en dergelijke in enkele kleine stappen.
Om met Joomla te starten zou ik het aanraden van even wat te experimenteren met voorbeeldcontent (tijdens de installatie kan je deze importeren) zodat je wat kennis kan maken met de verschillende manieren waarop Joomla content kan weergeven (modules, artikels-categorieën, menu-items) en hoe deze in een onderling verband met elkaar staan.
Pagina: 1