welk gereedschap is het beste voor casemods?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 07:53

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
Ik wil een mooi logo en een 120 mm gat in de zijkant van mijn kast maken, verfen en ik wil weten wat ik hiervoor het beste kan gebruiken qua gereedschap (boor, zaag, verftypes,etc) :)

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 16:39
Ik ben alles behalve een ervaren case-modder, maar ik hoor hier mensen moord en brand schreeuwen over de dremel-multi

• rudyfb

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
heb ik ook gehoord, maar wat zijn de prijzen van zo'n een ding en komt er al alles bij?

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

Verwijderd

75 piek by de karwei
ook geen punt by karwei

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op donderdag 07 juni 2001 10:42 schreef sub-zero het volgende:
75 piek by de karwei
ook geen punt by karwei
Is dat een echte dremel, of immitatie?

Anywayz.. Als je een beetje handig bent, kun je ook al veel doen met een decoupeerzaag en een vijl.. (gaten dan, logo zal moeilijker worden!)
Als je niet zo ervaren bent, probeer het gewoon eerst eens uit op een stuk blik.. Scheelt je weer een nieuwe kast :)

Gewoon een beetje creatief zijn :)

• rudyfb

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
ik zat zelf te denken dat ik het logo eerst uitprint op a3 formaat en dan overtrek op mijn kast waarna ik hopelijk zou gaan zagen of dremelen ( leuk werkwoord ) trouwens de randjes die je dan krijgt splintert dat niet?
:?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Overtrekken kun je het best doen met carbonpapier btw. Daarna haarlak erop spuiten om te fixeren. Zit rotsvast (zolang je er geen water op spuit).

• rudyfb

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
Stoer!, goede tip en kan niemand mij iets over die randjes vertellen ( ik neem aan dat ik ze moet schuren natuurlijk maar), nog iets specifieks waar ik op moet letten?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Dat je je handen niet openhaald??

Maar effe serieus.. Misschien eerst effe met een fijne vijl bewerken.. Of als je toch een dremel pakt, heb je daar ook leuke schijfjes voor.. Dan krijg je niet van de scherpe randen..

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ook ik zit met dit probleem, ik wil 2 gaten maken in mijn kast voor een 80x80 Casefan, dus perfect en mooie gaten.

Ben gisteren een kijkje gaan nemen bij de lokale bouwmarkten :)
Ik heb ook zo'n "imitatie dremel" gezien voor 69 piek ofzo bij de karwei.
Maar kun je daar mooie ronde gaten mee maken ?
En een decoupeerzaag is dat een goede optie ?

Maar ik wilde het eigenlijk proberen met een 7 gaten zaag (boor) alleen die zijn keiduur als je 80MM gaten wilt maken, en ik heb geen idee of dat een beetje te doen is.

Graag zou ik wat feedback krijgen van mensen die het al wel voorelkaar hebben gekregen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• rudyfb

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
dat wilde ik net vragen :D

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 12:19 schreef CyCLoNe het volgende:
Ook ik zit met dit probleem, ik wil 2 gaten maken in mijn kast voor een 80x80 Casefan, dus perfect en mooie gaten.

Ben gisteren een kijkje gaan nemen bij de lokale bouwmarkten :)
Ik heb ook zo'n "imitatie dremel" gezien voor 69 piek ofzo bij de karwei.
Maar kun je daar mooie ronde gaten mee maken ?
En een decoupeerzaag is dat een goede optie ?

Maar ik wilde het eigenlijk proberen met een 7 gaten zaag (boor) alleen die zijn keiduur als je 80MM gaten wilt maken, en ik heb geen idee of dat een beetje te doen is.

Graag zou ik wat feedback krijgen van mensen die het al wel voorelkaar hebben gekregen.
ik heb wl een gaten boor thuis liggen alleen hij is voor steen. zoals de meeste gaten boren ;)

je weet we voor de doosjes achter de stopcontacten. maare denk dat het met een remel netter gaat.

Verwijderd

Als je een dure Dremel hebt wil nog niet meteen zeggen dat de mooie ronde gaten kan maken.
Dit hangt erg af van je eigen handen.
Als je niet veel wil dremelen kan je beter een goedkopere nemen, vind ik...

Verwijderd

bij de kijkshop heb je zo'n nepdremel voor zo'n 40,- ( daar passen de extra's van de dremel wel in ), en de randjes moet je natuurlijk schuren. daarom moet je een uitzaagsel ook iets kleiner uitzagen dan dat je hem hebt getekend.

Verwijderd

kunje bij de gamma of karwei niet vragen of ze ook zo'n 7-gatenzaag verhuren?

• cyclone

cyclone

thnx voor de tip .. eens bij de kijkshop gaan kijken .. en wat die gatenboor betreft, die grote die ik heb gezien (80MM) zijn van pirahna (ofzoiets) en kosten 40 piek .. zijn wel geschikt voor dun metaal en hout.
Ik heb gisteren bij praxis voor 8 piek er een gekocht max 62MM gewoon ff om te proberen is wel voor hout bedoeld maar ach voor 8 piek kun je hem wel naar de klote zagen lijkt me.
Alleen 62MM is toch wel te klein voor een 80MM fan.. dus als iemand nog tips heeft GRAAG :)

• rudyfb

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
Kijkshop here i come...... :+

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
voor mooi ronde gaten is een 7 gaten boor wel het beste............
Je kan zo'n geval voor hout gebruiken, alleen kan je hem dan na twee gaten wel weg gooien en ik zou dan ook wel een beetje olie gebruiken ofzo............
Ik heb het zelf met een gaten zaag voor staal gedaan,(een maat van me is nog al een goud-eerlijke-doe-ut-zelverd....en die had toevallig zo'n ding in huis) ging PERFECT.
voor pics zie link in mijn sig.
staat ook nog wat andere info..........

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik gebruik de losse Dremel onderdelen in mijn Black & Decker boor machine werkt voor mij ook perfect.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Gatenzaag is het best. Voor een dremel en een decoupeerzaag gelden dat je een vaste hand nodig hebt. Kan je aanraden om ze te klein te zagen met dremel en/of decoupeerzaag, en de laatste millimeter weg te vijlen. Klotewerk en kost je minimaal een half uur, maar is wel het veiligst en mooist. 80mm is voor de decoupeerzaag absoluut het minimum. Kleinere gaten lukt echt niet meer. Belangrijk is een dun zaagblad voor metaal. als ie dun is kan je makkelijker bochten maken.
Bij een dremel kan je het doen met slijpschijven. het is lastig om een bocht te maken met die dingen, dus ietsje kleiner slijpen dan de bedoeling is en dan voorzichtig de randen bijschuren tot je getekende/gekraste lijntje. Met de hand met een schuurpapiertje (200 of zo) kan je het helemaal mooi glad afwerken.

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08 14:15

hesselim

it wasn't me

Een gat in je kast voor fans kun je het beste voorboren. D.w.z een gat precies in het midden van de circel, vervolgens met zon's 80 mm circelzaag passend op boormachines. Dit gat zorgt ervoor dat je de zaag goed gelijd en dat ie niet gaat bibberen zodat je een ovaal ipv een cicel krijgt.

System Specs

• cyclone

cyclone

Weet iemand dan toevallig een goedkoop adresje ( liefst in Rotterdam ofzo ) waar je 80MM gatenzaag kunt kopen ?
Nogmaals ik vindt het een beetje zonde om 40 piek neer te leggen voor iets wat ik maar voor 2 gaten nodig heb

Wat die dremel bij de kijkshop betreft is ietwat duurder ( op de website althans ) 49,- pieken exclusief vewijderingsbijdrage dus komt op zo'n 53 piek

Verwijderd

hmm, het stond als aanbieding in het krantje, dus dat zal al wel voorbij zijn.
en anders lever je je freebees in. heb ik ook gedaan, ong. 1000 bees. leverde mij een korting op van ong. 33,- ( lang leve zonnet ) :)

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Ik zweer bij de Dremel-Multi met "Reinforced Cutting Blades"

• rudyfb

rudyfb

the Mentor

Topicstarter
"Reinforced Cutting Blades" met diamandpunten ofzo? :?

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 22:10

Beyond

Dussssss.......

Een knetterbiele.

Al het goeie.......

Verwijderd

Ik zou zeggen net waar je handig mee bent:

* Gatenzaag
* Haakse slijper
* Figuurzaag
* Decoupeerzaag
* Plaatschaar
* Schuurpapier
* Cirkelzaag
* Boormachine

Heb zelf een haakseslijper gepakt en een stukje schuurpapier, had alles nog wat rechter kunnen afwerken, maar het moest juist een beetje ruw in mijn geval...

Check de site voor pics...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53
Search please.
Topics die ik kon vinden:

[topic=91874]
[topic=120648]
[topic=98759]
[topic=84988]
[topic=132052]
_______