Toon posts:

A.r.m, intel core i7 of amd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
over de loop der jaren hab ik een flink aantal systemen gehad en versleten en over een tijdje wil ik een all in one pc aan schaffen

intel procs heb ik vaak laten verschroeien
amd procs heb ik vaak lam gespeeld met games en elke keer upgraden super

dus ja ik ben een AMD fanaat niks aan te doen :P

maar nu heb je a.r.m. processosr op die mini boards zitten en er zijn al een aantal all in one pc`s met
a.r.m procs

maar wat is nou de richting wat je moet nemen nog even wachten tot de a.r.m de 4 of 5 gyg bariere breken en is zo een arm proc sneller en beter dan een i7 kan iemand mij het een en ander uit leggen ??

bij voorbaat dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ARM is gewoon een andere architectuur dan x86. Dus echt 1:1 vergelijken met x86 kun je het niet.
Waarom zou een ARM cpu op 4 of 5 GHz moeten draaien? GHzjes zeggen zo bijzonder weinig.

Het ligt eraan wat je met een computer wilt doen, wil je het ding gewoon gebruiken om er Windows op te draaien en te gamen, dan is ARM totaal niet interessant.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Volgens mij heb je een klok horen luiden...

maar moet je eerst even gaan googlen en zelf op onderzoek uit. Bijvoorbeeld hier:

http://www.tomshardware.c...eview-overclock,3106.html

Veel succes.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
gamen doe ik tegen woordig niet meer zoveel ivm werk en kinderen en wat betrefd die klonk hey er zijn al arm processors die 2,5 gyg geklokt hebben en ik heb de hele geschiedenis van arm al gelezen en van risc os en alles eromheen

zoals ik al zei er zijn al all in one pc met arm cortex a 9 en er zijn intel core i7 all in one pc en amd all in one pc

dus of ze met a.r.m al opschieten richting de 4 misschien over anderhalf jaar ??? en met welke processor kan ik een a.r.m wel vergelijken kwa prestaties want er draait wel windows 8 op

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 15:06
Kloksnelheid van een cpu zegt niet zoveel. Hoeveel werk ze per kloktik kunnen verzetten des te meer. Een vergelijk tussen arm processoren en x86 is erg lastig omdat het een totaal andere architectuur is.

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:19
Windows 8 RT, de windows die op arm draait is heel anders dan de normale Windows 8, je kan er niet normaal programma's op installeren, het is veel meer een tablet/mobiel besturingssysteem.
Ook qua performance zit er een gigantisch verschil tussen arm en x86, een x86 cpu doet veel meer handelingen per kloktik, dus hoewel ze de zelfde kloksnelheid kunnen hebben is de performance zeker niet hetzelfde(ninja :) ).

Ook zit er tussen amd en Intel zo'n verschil, een amd cpu doet ook minder berekeningen per kloktik, maar voor dezelfde prijs krijg je meestal meer cores, waardoor soms software beter is op amd en soms intel, dat ligt heel erg aan je budget en aan de software.

De vraag is dus, welke software wil je gaan gebruiken, als je echt alleen maar een beetje op het web surft voor facebook en je email, dan kan dat prima op arm, echter als je serieuzere software wil gebruiken dan heb je al snel een x86 computer nodig/

[ Voor 39% gewijzigd door sjaakwortel op 26-11-2013 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk sjaak daar heb ik wat aan nu weet ik dus hoe dat verhaal met windows8 zit oftewel een uitgeklede minimalistische windows 8 zo te vergelijken met met linux zoals puppy linux en mandrivia kilimeters verschil in zowel performnance als codering

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In het geval van Windows 8 RT wel, maar dat zegt niets van de rest van wat op ARMarchitectuur draait. Ook daar heb je gewoon volwaardige OSen op draaien, kijk maar eens wat er met de Raspberry Pi allemaal uit te vreten is.

En vergeet de kloksnelheden, die zeggen allemaal niets, zeker niet in huidige multicore omgevingen.

Verwijderd

Topicstarter
wel jammer dat een a.r.m niet te vergelijken valt maar ik zou graag een denkbeeldig vergelijking voor ogen hebben moet ik bij een a.r.m denken an een pentium 3 of 4 kwa prestatie als je er identieke besturing op gooit ? of in welke term zou ik moet gaan denken het is nu wel handig dat ik weet dat win 8 os en win 8 rt os totaal vershcillend zijn dat probleem heb ik niet met android ;) heb een android laptop en phone dat werkt heerlijk maar goed

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een identiek besturingssysteem kan sowieso niet, want je hebt een andere onderliggende architectuur.
Het is ook niet te vergelijken met een P3 of een P4, want je bent dan eigenlijk een CPU met een SoC aan het vergelijken. En dan ben je echt appels met giraffen aan het vergelijken.
Je moet de aankoop van zo'n systeem afstemmen op het doel, dan zul je zien dat bepaalde architecturen sowieso af gaan vallen omdat ze niet toereikend zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ARM is, als ik het goed heb, momenteel vooral zo leuk omdat je erg zuinige cpu's/socs kan maken die nog leuke prestaties hebbe. Bij x86 is dat bijvoorbeeld al veel moeilijker.

Wat wil je ermee doen? Dat is de vraag. Heb je aan een Ras Pi genoeg of heb je een dual-xeon systeem nodig, momenteel weten we het niet.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Zie een all in one pc met een arm soc meer als een grote tablet, dan weet je een beetje wat je wel en niet kan (geschikt voor internetten, maar veel meer ook niet).
Wil je iets krachtigers dan ontkom je niet aan een x86 pc.

Verwijderd

Topicstarter
als ik zo kijk naar het top model kwa prestaties kijk all in one pc met intel i7 dan zou ik dat wel zien zitten om dat voor de back-up radio zender te willen aanschaffen eerst om te testen en als alles naar behoren verloopt van al het stream werk en converteren van mp3 het is dan de bedoeling dat er met 4 streams tegelijk over internet getsreamt word in 64, 128 en 390 kbps en een back up stream ik heb de power dus wel nodig en prive wil ik er wat online spellen mee doen daarom wou ik weten wat zo een arm te bieden had heeft en in feite is er bij lange na nog niet iets anders beschikbaar dan amd a 10 6800K of intel icore 7 maar voor ieder die gereageerd heeft hardstikke bedankt

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wow, Dat spelling...

Dus, als ik het goed begrijp, je wilt 4 kleine streams streamen, een beetje online games en wat office dingetjes?

Ik denk dat je met een AMD wel ver komt.

En als je echt ouderwets wilt gaan kloten kun je die stream dingen misschien nog wel doen op een Raspi, maar, dan moet je dus prutsen.

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je met dat soort dingen wilt gaan werken, dan zou ik eerst eens uitzoeken of er applicaties beschikbaar zijn die dat kunnen doen op de ARMarchitectuur. Als die er niet zijn, dan is het platform helemaal niet zo interessant natuurlijk (of je moet het zelf in elkaar willen zetten).
Pagina: 1