Wat vinden jullie van de LG Soundplate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 16:45
Hallo,

Ik zal al een tijdje te kijken naar een mooie geluidsoplossing zonder al die losse boxen. Ik heb nu alleen maar geluid dat uit mijn tv komt, en zoals we weten is dat bij een flatscreen niet echt best. Ik heb als tv een Samsung LE40C70 (link)

Ik zag nu ineens deze LG Soundplate (Link). Daar kan ik mijn tv dus gewoon opzetten. Mijn tv staat op een tv-kastje dus dat kan perfect...

Want vinden jullie ervan. Grote nadelen, of een prima oplossing?

Bedankt alvast voor jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik moet zelf ontzettend lachen om dergelijke oplossingen. Ook Bose is volop bezig om iets dergelijks aan de man/vrouw te brengen.

Ik heb dit systeem niet met eigen oren gehoord maar ik ben van mening dat een fatsoenlijke speaker wat body moet hebben met voldoende ruimte voor bijvoorbeeld de klankkast, drivers, etc. Oplossingen zoals de genoemde LG hebben dit nog altijd niet dus zul je de inferieure speaker van je tv hooguit inruilen voor een iets minder inferieure speaker. Het resultaat kan nooit in de buurt komen van een goede speaker dus voor deze platte doosjes zou ik nooit meer dan pakweg € 100 willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Bose klinkt best prima eigenlijk (zeker voor iets dat je gewoon onder je TV kwijt kunt).
De concurrentie (Panasonic, Denon, Philips) ben ik nog niet echt van onder de indruk. LG moet ik nog horen, ziet er in ieder geval strak uit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 13:07
Als ik de plaatjes moet geloven dan komen er wel mooie slingers uit
Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/nl/images/tv-home-entertainment/features/4.1-sound-processor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/nl/images/tv-home-entertainment/features/subwoofer-dual.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door newbreed op 26-11-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb hem wel beluisterd, en moet zeggen dat ik nog aardig onder de indruk was van het geluid wat eruit komt.
Het is totaal niet te vergelijken met een losse receiver + speakers, maar voor de gemiddelde consument is het geluid meer dan goed. Het is te vergelijken met de gemiddelde soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:49

Sick Nick

Drop the top!

Het is zo te zien ook gewoon een soundbar met een ingebouwde platte subwoofer, dus het zal zelfs nog wat minder indrukwekkend zijn dan een soundbar met losse sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Heb je ook al naar sonos gekeken: http://www.sonos.com/syst...hY3godb0oALg&gclsrc=aw.ds

Ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik er van vind:), maar wel een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Sick Nick schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:38:
Het is zo te zien ook gewoon een soundbar met een ingebouwde platte subwoofer, dus het zal zelfs nog wat minder indrukwekkend zijn dan een soundbar met losse sub.
Lijkt me ook vrij logisch. Maar daar maakt de sub het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 08:43
Mij lijkt het wel wat, het kán niet anders dan beter zijn ivm met wat er uit een lcd tv komt. Ik weet écht niet waar ik een subwoofer in mijn kamer moet zetten én je hebt niet de bedrading van een 5.1. De sonos als soundbar is dan op zich ook mooi maar weer 200,- duurder en zo'n soundplate daar onder is dan erg praktisch.
Ik weet het, ik heb alleen praktische voordelen genoemd maar die zijn voor mij wel veel waard. Ik denk ook een soundplate te nemen maar moet vooral nog de verschillende merken gaan luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Eerst maar eens de standaard dingen vragen:

- Wat is je budget?
- Waar wil je die plate voor gebruiken?
- Moet het persé een all in one solution zijn?

Ja, een plate is wel leuk voor iets beter geluid maar kijk je ook veel films? En als je een witte kast hebt? Dan heb je nog zo'n lelijk zwart ding erop liggen. Dan wellicht liever een soundbar met een draadloze subwoofer achter de bank?

Er is veel mogelijk....

[ Voor 50% gewijzigd door janser01 op 26-11-2013 23:39 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Nou budget is natuurlijk niet oneindig. Maar 300 euro voor een goede geluidsoplossing vind ik prima.
Die plate wil ik gebruiken om het geluid dat ik nu heb, aanzienlijk te verbeteren. Ik heb nu alleen het geluid dat uit mijn LCD komt, en zoals iedereen is dat nou niet echt lekker geluid.

Een all in one is wel prettig. Het gedeelte waar ik tv kijk is niet enorm groot, en zou dus echt moeten puzzelen om weer 5 boxen kwijt te kunnen.

Ja ik kijk veel films. Heb een mediaplayer met een 2 TB schijf erin, en maak daar gretig gebruik van.

Mijn kast is zwart-bruin dus dat komt goed. De voet van mijn tv is een vier-spaaks chromen voet. Dus dat is prima als de plate eronder zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 22:55
mister9 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:52:
Een all in one is wel prettig. Het gedeelte waar ik tv kijk is niet enorm groot, en zou dus echt moeten puzzelen om weer 5 boxen kwijt te kunnen.
tussen een soundplate en 5.1 zitten ook nog heel veel varianten. Iedereen heeft eigen eisenpakket. Voor de een is standaard TV geluid voldoende (mijn moeder), de ander verafschuwt alles wat minder is dan een receiver met minimaal twee vloerstaanders (D vd V) ;) Gelukkig is de wereld wat minder zwart wit.

Omdat ik een dedicated Home Cinema heb met een projector en 4 vloerstanders heb ik geen behoefte om de TV in de woonkamer te voorzien van een receiver met vloerstaanders. Ik zoek dus ook naar alternatieven en ben op de volgende opties gekomen:
  • Soundbar (JBL SB200, of een tweedehands Yamaha YSP) Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in deze sets dan in een LG set. Dit is echter nergens op gebaseerd.
  • Actieve speakers. Ik ben gecharmeerd van Microlab Solo 6C
  • miniset zoals een Yamaha Pianocraft of een Teufel Impaq 40. Ik ken beide sets (familie) en voor het geld is het een absoluut goede upgrade van het standaard TV geluid. Compromisloos is het niet, maar dat is voor jou waarschijnlijk geen probleem.
Neem het mee in jouw overweging

• S1NN3D
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:17:
[...]
Iedereen heeft eigen eisenpakket. Voor de een is standaard TV geluid voldoende (mijn moeder), de ander verafschuwt alles wat minder is dan een receiver met minimaal twee vloerstaanders (D vd V) ;) Gelukkig is de wereld wat minder zwart wit.
[...]
Ik ben inderdaad geen voorstander van een matige geluidsoplossing maar je hebt helemaal gelijk dat het afhankelijk is van het eisenpakket. Bij mezelf stond een prettige sound bij muziek voorop en dan kom je inderdaad al snel bij een setje vloerstanders. Maar als het gaat om een beter geluid bij tv/films/series zijn er ook andere oplossingen mogelijk. Het is een kwestie van keuzes maken; altijd het probleem bij een geluidsinstallatie, het kan altijd gekker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Heb deze review gelezen. http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review

Schijnt toch een aardig geluid uit te komen. Het punt is natuurlijk ook, ik ben geen audiofiel. Ik ga geen metingen doen over de waarde die niet optimaal zijn. Het gaat me erom, ik wil aanzienlijk beter geluid dan dat er nu uit mijn lcd tv komt, zonder een hoop boxen en hoop snoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door mister9 op 02-12-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
mister9 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:44:
[...]
Schijnt toch een aardig geluid uit te komen. Het punt is natuurlijk ook, ik ben audiofiel. Ik ga geen metingen doen over de waarde die niet optimaal zijn. Het gaat me erom, ik wil aanzienlijk beter geluid dan dat er nu uit mijn lcd tv komt, zonder een hoop boxen en hoop snoeren.
Je bent dus geen audiofiel. ;)
Het maakt je immers niet zo veel uit als het maar beter is dan uit de tv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Haha, ja dat bedoel ik. GEEN audiofiel inderdaad. Heb 'm ff aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strawberry_1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 22:33
Toevallig ben ik ook aan het kijken naar een dergelijke oplossing, aangezien het geluid uit de TV niet echt best is...:Panasonic SC-HTE80 Silver

Waarschijnlijk deze maand nog aanschaffen.
Pagina: 1