Beste Tweakers,
Mijn laptop begint steeds meer kwalen te vertonen en de nieuwe games worden vrijwel onmogelijk om nog fatsoenlijk te draaien, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuw gamesysteem. Ik heb zitten twijfelen aan de nieuwe consoles, maar het magere game aanbod voor komend jaar vergeleken met de pc en de betere prijs/performance hebben mij toch tot een nieuwe game pc geleid.
De games die ik voornamelijk speel zijn shooters en rpg's/mmorpg's.
Ik heb 5-6 jaar geleden voor het laatst een game pc gekocht en deze heeft de laatste 2 jaar stil gestaan, door defecte onderdelen en een snellere laptop, echter heb ik nog een paar onderdelen eruit gehaald om te hergebruiken om toch de kosten te kunnen beperken.
-Antec Nine Hundred (behuizing Midi Tower)
-Samsung SH-S223F (DVD rewriter)
-Koeler (moet nog uitzoeken of deze op een nieuw moederbord past)
-Beeldscherm (1920x1080), Toetsenbord, muis
Ik heb ook nog de volgende onderdelen, maar deze lijken mij te verouderd.
-Asus P5Q Pro (moederbord socket 775)
-Intel Core 2 Duo E8400
Als nieuw systeem heb ik de best buy guide en verschillende topics doorgenomen en het volgende samengesteld.
Is dit een systeem waarmee ik weer zeker 3 jaar vooruit kan? Zijn er nog optimalisaties mogelijk? Kan ik toch het oude moederbord en de processor houden? Zijn er misschien grote upgrades tegen een vrij kleine prijsverhoging?
Mijn budget is rekbaar met rond de 50-100 euro, mocht de upgrade het echt waard zijn.
Mijn laptop begint steeds meer kwalen te vertonen en de nieuwe games worden vrijwel onmogelijk om nog fatsoenlijk te draaien, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuw gamesysteem. Ik heb zitten twijfelen aan de nieuwe consoles, maar het magere game aanbod voor komend jaar vergeleken met de pc en de betere prijs/performance hebben mij toch tot een nieuwe game pc geleid.
De games die ik voornamelijk speel zijn shooters en rpg's/mmorpg's.
Ik heb 5-6 jaar geleden voor het laatst een game pc gekocht en deze heeft de laatste 2 jaar stil gestaan, door defecte onderdelen en een snellere laptop, echter heb ik nog een paar onderdelen eruit gehaald om te hergebruiken om toch de kosten te kunnen beperken.
-Antec Nine Hundred (behuizing Midi Tower)
-Samsung SH-S223F (DVD rewriter)
-Koeler (moet nog uitzoeken of deze op een nieuw moederbord past)
-Beeldscherm (1920x1080), Toetsenbord, muis
Ik heb ook nog de volgende onderdelen, maar deze lijken mij te verouderd.
-Asus P5Q Pro (moederbord socket 775)
-Intel Core 2 Duo E8400
Als nieuw systeem heb ik de best buy guide en verschillende topics doorgenomen en het volgende samengesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 134,20 | € 134,20 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 255,50 | € 255,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 640,- | |
Is dit een systeem waarmee ik weer zeker 3 jaar vooruit kan? Zijn er nog optimalisaties mogelijk? Kan ik toch het oude moederbord en de processor houden? Zijn er misschien grote upgrades tegen een vrij kleine prijsverhoging?
Mijn budget is rekbaar met rond de 50-100 euro, mocht de upgrade het echt waard zijn.