Game PC 600-700

Pagina: 1
Acties:

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 14:26
Beste Tweakers,

Mijn laptop begint steeds meer kwalen te vertonen en de nieuwe games worden vrijwel onmogelijk om nog fatsoenlijk te draaien, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuw gamesysteem. Ik heb zitten twijfelen aan de nieuwe consoles, maar het magere game aanbod voor komend jaar vergeleken met de pc en de betere prijs/performance hebben mij toch tot een nieuwe game pc geleid.

De games die ik voornamelijk speel zijn shooters en rpg's/mmorpg's.

Ik heb 5-6 jaar geleden voor het laatst een game pc gekocht en deze heeft de laatste 2 jaar stil gestaan, door defecte onderdelen en een snellere laptop, echter heb ik nog een paar onderdelen eruit gehaald om te hergebruiken om toch de kosten te kunnen beperken.

-Antec Nine Hundred (behuizing Midi Tower)
-Samsung SH-S223F (DVD rewriter)
-Koeler (moet nog uitzoeken of deze op een nieuw moederbord past)
-Beeldscherm (1920x1080), Toetsenbord, muis

Ik heb ook nog de volgende onderdelen, maar deze lijken mij te verouderd.

-Asus P5Q Pro (moederbord socket 775)
-Intel Core 2 Duo E8400

Als nieuw systeem heb ik de best buy guide en verschillende topics doorgenomen en het volgende samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,20€ 134,20
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,90€ 58,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,-

Is dit een systeem waarmee ik weer zeker 3 jaar vooruit kan? Zijn er nog optimalisaties mogelijk? Kan ik toch het oude moederbord en de processor houden? Zijn er misschien grote upgrades tegen een vrij kleine prijsverhoging?

Mijn budget is rekbaar met rond de 50-100 euro, mocht de upgrade het echt waard zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou nog een 120GB SSD toevoegen, zoals de M500, iets over je budget, maar wel handig.

People as things, that’s where it starts.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Goede componenten, niks mis mee! Echter zou ik die 2TB HDD afslanken naar een 1TB en een SSD erbij nemen (Crucial M500 of Samsung 840 EVO)

Waarom? een SSD is tegenwoordig niet meer te missen in een desktop en heeft enorm veel snelheids winst T.O.V een HDD. daabij kun je de HDD uit je laptop schroeven en ook gewoon in je desktop hangen, dat weet je toch?

• Robert H
VasZaitsev schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:46:
Ik zou nog een 120GB SSD toevoegen, zoals de M500, iets over je budget, maar wel handig.
Ik heb inderdaad gedacht om een ssd te kopen, echter dacht ik dat dit voornamelijk opstart snelheid betekent en in-game verder weinig verschil maakt. Nu weet ik niet veel af van SSD's en zal me hier even in verdiepen.
prupke15 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:56:
Goede componenten, niks mis mee! Echter zou ik die 2TB HDD afslanken naar een 1TB en een SSD erbij nemen (Crucial M500 of Samsung 840 EVO)

Waarom? een SSD is tegenwoordig niet meer te missen in een desktop en heeft enorm veel snelheids winst T.O.V een HDD. daabij kun je de HDD uit je laptop schroeven en ook gewoon in je desktop hangen, dat weet je toch?
Ik had als basis ook een 500GB schijf gekozen, omdat ik mijn muziek en foto's op een nas installeer en na verwachting weinig op de pc zelf zal installeren, echter was het prijsverschil van 30 euro het mij wel waard om naar de 2TB te gaan.
Nu het lijkt dat een SSD toch wel handig is denk ik dat ik alsnog naar de 500gb ga i.c.m. een ssd van 120-250gb.

Ik wist niet dat ik een SSD makkelijk uit een laptop zou kunnen halen, als dit niet al te lastig is doe ik dit graag. Er licht al jaren een defecte macbook pro (scherm kapot) te stoffen op mijn kamer, ik denk dat het dit model is, voordat ze volledig glazen scherm toepassen:
pricewatch: Apple MacBook Pro 15.4"

Kan ik hier ook een SSD uit slopen? Ik heb thuis even gekeken, maar achter de macbook accu staat 120gb 5400rpm, dus hier zal wel geen ssd in zitten.

Edit 2:

Na wat uitzoekwerk en beter lezen van je opmerking is het me duidelijk dat je gewoon de HDD bedoelt en niet perse een laptop SSD, deze is helaas maar 120GB en mij de moeite niet echt waard. Ik ga voorlopig geen SSD opnemen in de basisopbouw en dit als upgrade in me achterhoofd houden, omdat ik er nog geen ervaring mee heb en deze is makkelijk achteraf bij te pluggen.

De koeler die ik thuis heb is een oudje, maar ik hoop dat ik deze nog kan gebruiken.
pricewatch: Cooler Master Hyper 212
Kunnen jullie mij hierin assisteren, op de verpakking staat voor AMD tot A2+ of alle FX Series, hier verward ik. Misschien was AM3 nog niet uit toen ik deze koeler kocht?

[ Voor 20% gewijzigd door Robert H op 26-11-2013 22:28 . Reden: hd macbook ]

• Robert H
Ook zie ik dat de verschillende R280X bij sommige leveranciers tot wel 1,1GHz geklokt worden. Is dit goed zelf te doen voor een leek na info zoeken op het internet? Is dit verschil het waard, geeft dit een groot verschil?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jawel, overklokken van een videokaart is vrij makkelijk. Met Afterburner van MSI, ook te gebruiken met andere kaarten, is het appeltje eitje om te overklokken. Zelfs mijn pa, die geen ster is in hardware, lukte het nog om zijn HD6950 ermee op te kietelen.

• Robert H
Na veel lezen en wijzigen kom ik toch aardig terug op het systeem waarmee ik begon en zal deze vandaag of morgen gaan bestellen. Even de juiste winkels uitzoeken, lijkt er op dat de winkels niet alles op voorraad hebben en ik wil hem toch eigenlijk wel binnen hebben voor het weekend.

Toch ook maar een nieuwe koeler toegevoegd, omdat ik denk dat de Hyper 212 niet op de nieuwe processor past.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 58,50€ 58,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,-€ 37,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,-

Na wat charts e.d. te hebben bekeken, denk ik dat ik hier bf4 wel op high/ultra moet kunnen spelen.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het is zeker een goed systeem, alleen toch jammer dat er geen SSD in zit. Het betekent inderdaad sneller opstarten van Windows, maar ook van je programma's, games, laadtijden in games, indien je deze installeert op je SSD. Persoonlijk denk ik dat je daar blijer van wordt dan iets betere graphics. Maar het is jou keuze, dus als je het zo wilt doen moet je het vooral zo laten. En hij kan er inderdaad altijd later bij.

Als je je CPU wilt overclocken (geen idee) moet je misschien kijken naar een iets duurder mobo trouwens. Wil je dat gaan doen?

Fractal Design Core 1100 review

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Esumontere

Floep, banaan.

Een SSD heeft vooral effect op de gevoelssnelheid van je pc; deze wordt veel hoger. In de praktijk komt het erop neer dat als je eenmaal een pc met SSD hebt, je eigenlijk niet meer zonder wil. Het is een relatief dure harde schijf (euro/GB is vrij hoog), maar het is je geld absoluut waard.

• Robert H
Esumontere schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:39:
Een SSD heeft vooral effect op de gevoelssnelheid van je pc; deze wordt veel hoger. In de praktijk komt het erop neer dat als je eenmaal een pc met SSD hebt, je eigenlijk niet meer zonder wil. Het is een relatief dure harde schijf (euro/GB is vrij hoog), maar het is je geld absoluut waard.
Beroemdheid schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:10:
Het is zeker een goed systeem, alleen toch jammer dat er geen SSD in zit. Het betekent inderdaad sneller opstarten van Windows, maar ook van je programma's, games, laadtijden in games, indien je deze installeert op je SSD. Persoonlijk denk ik dat je daar blijer van wordt dan iets betere graphics. Maar het is jou keuze, dus als je het zo wilt doen moet je het vooral zo laten. En hij kan er inderdaad altijd later bij.

Als je je CPU wilt overclocken (geen idee) moet je misschien kijken naar een iets duurder mobo trouwens. Wil je dat gaan doen?
Dank voor de reacties.
Op den duur wil ik inderdaad de cpu en gpu overclocken, welk mobo zou je hier beter voor geschikt vinden? Ik ben wel een leek hierin en zal dus niet tot het extreme proberen te overclocken.

De SSD heeft ook nog wel een leuke prijs om nog onder de kerstboom te leggen, dus ik denk dat deze over een paar weken wordt toegevoegd.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 is een prima bordje daarvoor.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je kan via de wenslijst laten berekenen waar je het goedkoopste kan bestellen. Je kan het maximaal aantal verschillende winkels kiezen en als je de computer snel wilt hebben, kan je ook de maximale levertijd kiezen. ;)

• Robert H
Bedankt voor al de reacties en ondersteuning, ik heb gisteravond mijn bestelling aan 2 winkels doorgegeven die ik vertrouw. Niet de goedkoopste optie, maar wel diegene waarvan ik zeker weet dat het aan komt en waar ik ook iets naar terug kan sturen en zo heb ik alle verzendtijden op 24 uur kunnen krijgen.

Uiteindelijk is het me 695 euro incl. verzendkosten gaan kosten en heb hiermee het onderstaande bemachtigt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 72,95€ 72,95
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 249,-€ 249,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,45€ 25,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,40

Nu hopen dat morgen alles binnen is en dan kan ik van het weekend gaan installeren. Nu nog op zoek naar een Windows 8 versie die voor een nette prijs te bemachtigen is.
Pagina: 1