Toon posts:

Win 7 start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een groot probleem met mijn laptop. Dit is een Dell studio 15 uit dec. 2008 met windows 7.

Als ik de computer start krijg ik de volgende melding te zien:
Windows failed to start met zo'n uitleg erbij.
Ik kan dan kiezen uit Launch startup repair en start windows normally.

Als ik de 2e optie probeer krijg ik het windows scherm te zien met starting windows, dit duurt ong. 30 sec. en vervolgens begint de computer opnieuw op te starten.

Als ik startup repair kies gaat er eerst een balk vollopen en daarna krijg ik een zwart scherm met een muisaanwijzer. Verder dan dit scherm komt het systeem vervolgens niet.'

Ik heb al geprobeerd in veilige modus te starten maar de F8 toets werkt helaas niet.'
Als ik F10 indruk krijg ik de melding: 'Noexecute=optin'

Ik heb een poging gedaan windows 7 van een usb stick te starten maar hierbij geeft de laptop aanb dat er geen systeem gevonden is.

Ik heb momenteel geen idee hoe ik nog in windows kan komen. Al is het maar om de laatste niet gebackupte documenten te redden. Een nieuwe laptop stond toch al op de planning maar die documenten zijn wel belangrijk.'

Ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Bij twijfel : http://www.hirensbootcd.org/download/

Kijk eens hoe ver je hier mee kunt komen

"Met zo'n uitleg erbij" ... veel vager wordt het niet denk ik.

Kun je de exacte foutmelding misschien even posten ? Desnoods een foto ervan ?

[ Voor 43% gewijzigd door ImNotnoa op 26-11-2013 16:27 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Of de HDD uit de laptop halen en via een usb kabeltje aansluiten op een ander systeem. Als het alleen gaat om de documenten er af te krijgen is dat vaak de makkelijkste oplossing vind ik.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:54:
Of de HDD uit de laptop halen en via een usb kabeltje aansluiten op een ander systeem. Als het alleen gaat om de documenten er af te krijgen is dat vaak de makkelijkste oplossing vind ik.
Nog makkelijker is het draaien van Ubuntu LiveCD vanaf CD ;) of tegenwoordig USB stick. Data overzetten op een andere USB stick of een externe hardeschijf. Daarna gewoon nieuwe install.

Als Windows een keer foutmeldingen geeft hoef je nog niet direct een nieuwe laptop aan te schaffen ;). Wat je wel eens kunt doen is kijken naar de staat van je HDD, natuurlijk nadat je je gegevens hebt gebackupt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Helaas met de Topicstart kunnen we niet veel. Je USB stick vind geen install omdat er waarschijnlijk geen sata drivers inzitten voor je chipset.
Makkelijkst is idd live-cd booten, externe disk eraan en overzetten en anders idd uitbouwen via sata-usb converter aan een andere pc/laptop koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry met zo'n uitleg erbij is inderdaad onduidelijk. Had moeten staan dat het zo'n standaard uitleg was wanneer windows verkeerd niet goed is opgestart.
Deze Afbeeldingslocatie: http://cdn.howtogeek.com/wp-content/uploads/2009/12/sshot20091217020232.png

Overigens heb ik vanaf diezelfde USBstick ooit wel windows schoon geinstalleerd.

Ik weet dat een foutmelding neit gelijk een nieuwe laptop nodig heeft, maar gezien de leeftijd en het feit dat ik binnenkort een studie start waarbij ik ook veel op reis zal moeten werken en deze geen accu meer heeft was ik het toch al van plan. ;)

Maar zal het eens proberen met de Ubuntu live CD en anders eens kijken of ik de Hdd eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ook Ubuntu wordt niet gestart van de USB. Stop hem wel in de sata-usb poort.

Edit: Heb de harde schijf maar uit de laptop geschroefd maar als ik deze aan een andere laptop gooi geeft deze aan dat hij eerst geformatteerd moet worden.
Dat is niet de bedoeling lijkt me aangezien dan alles weg is. Hoe kan ik deze wel zichtbaar maken?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een LiveCD of zet in je BIOS even USB als eerste in de boot volgorde. Je moet Ubuntu ook wel op de correcte wijze op een bootable USB stick zetten. Hoe dat moet staat op de Ubuntu site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Start eerst maar eens een hiren's bootcd o.i.d. in je oude laptop en draai wat harddisk tools, kan best zijn dat ie naar zijn grootje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Originele disk>> Uw Computer Herstellen>> Opdracht Promt:
BootRec /FixMBR
BootRec /FixBoot

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.
Na veel proberen is het toch gelukt om de harde schijf goed op een andere pc aan te sluiten en met behulp van Recuva heb ik een groot deel van de bestanden toch terug kunnen halen.

Op de laptop zelf krijg ik windows en Ubuntu beide niet geinstalleerd, niet van USB en niet van DVD (Heb ze beiden op de correcte wijze op USB/DVD gezet en het bios ook goed ingesteld) dus die lijkt toch echt opgegeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Maar deze oplossing hielp dus niet?:

Originele disk>> Uw Computer Herstellen>> Opdracht Promt:
BootRec /FixMBR
BootRec /FixBoot

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg bij welke manier dan ook de melding dat er geen systeem gevonden is. Behalve bij de HDD maar die komt dus niet verder dan het windows venster.

Toch bedankt voor de suggesties allen :)
Pagina: 1