Ik zit inmiddels al een tijdje zonder PC en mijn laptop trekt de games die ik wil spelen simpelweg niet (meer). Het is dus tijd voor een nieuwe PC. Het budget is echter zeer beperkt op dit moment en voor de prijs geldt dus: des te lager, des te beter.
Het budget is voor nu ingesteld op maximaal €550,-, dit omdat het mij zelf niet lukt om onder deze prijs uit te komen (en toch nog een goed systeem te configureren) via de Pricewatch. Lager is beter, hoger is not done.
De series die gespeeld moeten kunnen worden zijn onder andere:
Assassin's Creed, Call of Duty, Battlefield, Batman:Arkham en Civilization
Ik heb geen voorkeuren qua merken, zolang alle onderdelen maar goed (samen)werken en van goede kwaliteit zijn. Verder heb ik ivm het budget geen eisen qua grootte, geluidsniveau of energieverbruik. Des te kleiner, stiller en zuiniger, des te beter. Zolang het maar niet ten koste gaat van het budget.
Waarom niet gewoon kiezen voor het budgetgamesysteem uit de BBG van november? Omdat 4GB intern geheugen me te weinig lijkt, de HDD langzamer is en de processor niet beschikt over L3 cache. (Al weet ik niet zeker hoeveel impact het gebrek aan L3 cache zou hebben)
Daarnaast zit ik eraan te denken om hierbij een monitor aan te schaffen met een maximale resolutie van 1366x768 (zoals bijv. de Philips 196V4LAB2 Zwart) om hiermee de videokaart te ontlasten en de games op (iets) betere kwaliteit te kunnen spelen. Dit is echter iets waar ik nog niet helemaal zeker van ben, dus feedback is zeer welkom.
Tenslotte nog een aantal aanvullende eisen waar de PC aan moet voldoen:
Onderstaande HDD, die ik reeds in mijn bezit heb, zal hier op termijn nog aan worden toegevoegd. Evenals een optische drive (merk/model nog onbekend).
Graag suggesties/feedback/verbeteringen op het bovenstaande. Bij voorbaat dank!
Edit: Voordat de vraag gesteld gaat worden: Nee, ik ben niet van plan om te gaan overclocken.
Het budget is voor nu ingesteld op maximaal €550,-, dit omdat het mij zelf niet lukt om onder deze prijs uit te komen (en toch nog een goed systeem te configureren) via de Pricewatch. Lager is beter, hoger is not done.
De series die gespeeld moeten kunnen worden zijn onder andere:
Assassin's Creed, Call of Duty, Battlefield, Batman:Arkham en Civilization
Ik heb geen voorkeuren qua merken, zolang alle onderdelen maar goed (samen)werken en van goede kwaliteit zijn. Verder heb ik ivm het budget geen eisen qua grootte, geluidsniveau of energieverbruik. Des te kleiner, stiller en zuiniger, des te beter. Zolang het maar niet ten koste gaat van het budget.
Waarom niet gewoon kiezen voor het budgetgamesysteem uit de BBG van november? Omdat 4GB intern geheugen me te weinig lijkt, de HDD langzamer is en de processor niet beschikt over L3 cache. (Al weet ik niet zeker hoeveel impact het gebrek aan L3 cache zou hebben)
Daarnaast zit ik eraan te denken om hierbij een monitor aan te schaffen met een maximale resolutie van 1366x768 (zoals bijv. de Philips 196V4LAB2 Zwart) om hiermee de videokaart te ontlasten en de games op (iets) betere kwaliteit te kunnen spelen. Dit is echter iets waar ik nog niet helemaal zeker van ben, dus feedback is zeer welkom.
Tenslotte nog een aantal aanvullende eisen waar de PC aan moet voldoen:
- Minimaal 8GB intern geheugen
- Videokaart met minimaal 2GB GDDR5 geheugen
- Minimaal 4 beschikbare USB 2.0 (of USB 3.0) poorten (voor 2 controllers, muis en toetsenbord)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 99,- | € 99,- |
| Deze CPU gekozen omdat deze beschikt over L3 cache, Intel alternatief (Intel Core i5 3350P) is duurder. | |||
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail | € 170,90 | € 170,90 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 76,30 | € 76,30 |
| Hybride, omdat de Samsung 840 EVO 250GB simpelweg niet haalbaar is. | |||
| 1 | Cooler Master K250C | € 26,08 | € 26,08 |
| Suggesties voor een andere case zijn welkom zolang het maar binnen het budget past. | |||
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| Is deze voeding voldoende? | |||
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,21 | |
Onderstaande HDD, die ik reeds in mijn bezit heb, zal hier op termijn nog aan worden toegevoegd. Evenals een optische drive (merk/model nog onbekend).
| 1 | Western Digital Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB | ||
Graag suggesties/feedback/verbeteringen op het bovenstaande. Bij voorbaat dank!
Edit: Voordat de vraag gesteld gaat worden: Nee, ik ben niet van plan om te gaan overclocken.