Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 15:29
Mede tweakers,

Ik loop tegen het einde van mij stage aan en mijn collega's hebben vaker de hint laten vallen dat ik maar eens bij de IT manager moet gaan vragen of ik kan en mag blijven, wat ik uiteraard ook graag wil.

Dit gedaan en er wordt overlecht of er ruimte is voor een FTE.

Nu zit ik me echter wel af te vragen hoeveel ik nu zou moeten gaan verdienen?

Over mezelf:
19 jaar (17-08-1994).
MBO Niveau 4 diploma systeembeheer (vanaf februari , na deze stage)
4 scooljaren op stage geweest en hier ervaring op gedaan en veel kennis op het gebied van systeembeheer (windows server , windows 2000, xp, 7, 8 , 8.1 etc etc) en ook kennis op het gebied van netwerkinfrastructuur (cisco) is aanwezig.

Wat is een redelijk bruto maand salaris voor iemand als ik?

Ik zat te denken aan de 1600 bruto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Salaris hangt onder andere af van :

CAO.
Functie etc.
Hoeveel uur/werkweek

Als je deze dingen weet kun je al heel wat uitzoeken.

Het algemene miniumumloon (bruto) voor een 19-jarige is € 775,85. Ik denk niet dat je snel aan de € 1600,00 gaat komen

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10)

Met filtertje op leeftijd = 19.

Kijk en vergelijk ( let wel op ervaring, opleiding , certificaten etc)

[ Voor 34% gewijzigd door ImNotnoa op 26-11-2013 13:36 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
Imnoa schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:18:
Salaris hangt onder andere af van :

CAO.
Functie etc.
Hoeveel uur/werkweek

Als je deze dingen weet kun je al heel wat uitzoeken.

Het algemene miniumumloon (bruto) voor een 19-jarige is € 775,85. Ik denk niet dat je snel aan de € 1600,00 gaat komen
Hoe is de vergelijking met minimumloon hier interessant? Dat is leuk voor een vakkenvuller, maar iemand met een MBO4 opleiding en enige werkervaring is wel een ander verhaal. Ik zeg niet dat 1600 realistisch is of niet, maar een vergelijking met het minimumloon is hier natuurlijk niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

_Arthur

blub

19 jaar en dan 4 jaar stage ervaring? Hoeveel van die jaren is fulltime 40u/52weken ervaring?

En 1600 ga je echt nooit krijgen, alles tussen de 1000 en 1200 in, is denk ik al heel erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:36:
[...]

Hoe is de vergelijking met minimumloon hier interessant? Dat is leuk voor een vakkenvuller, maar iemand met een MBO4 opleiding en enige werkervaring is wel een ander verhaal. Ik zeg niet dat 1600 realistisch is of niet, maar een vergelijking met het minimumloon is hier natuurlijk niet van toepassing.
Zodat hij het verschil kan zien tussen het minimumloon en wat hij hoopt/verwacht. Daar zit een behoorlijk gat tussen dus waarschijnlijk komt hij ergens halverwege uit ( ik schat 1100-1300 )

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:26
Behalve het diploma ook nog relevante certificaten op zak?
Zo nee dan zul je echt uit moeten gaan van tussen de 1000 en 1200 op full-time dienstverband. 1600 is het gemiddeld startsalaris van een 21-jarige met bachelortitel op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 15:29
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gekeken in " Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10)" en hier zijn meer 19 jarige die meer verdienen als 19 jarige die minder verdienen dan 1600 bruto.

Het gaat om een werkweek van 39u met als functie systeembeheerder.

Tussen de 1000 en 1200 bruto klinkt zo weinig. Netto is dat zo'n 800euro.

Ik heb er echte zelf geen ervaring mee uiteraard en weet niet wat normaal is voor een starter.

Verder heb ik mijn stage ervaring even verduidelijk. Het is in elk schooljaar gegaan om een periode van 20 weken a 40u per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Persoonlijk vind ik de 1000-1200 die men hier noemt er laag. Ik denk dat 1400 best realistisch is. Dat is volgens mij ook zo'n beetje wat ik voorbij heb zien komen in die salaristopics.
ShitHappens schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:45:
Behalve het diploma ook nog relevante certificaten op zak?
Zo nee dan zul je echt uit moeten gaan van tussen de 1000 en 1200 op full-time dienstverband. 1600 is het gemiddeld startsalaris van een 21-jarige met bachelortitel op zak.
1600 gemiddeld startsalaris met een bachelortitel, in de IT? Ook daar stel ik zwaar mijn twijfels bij. Enkele jaren terug was het standaard rond de 2000/2200 voor een HBO en 2200/2400 voor een WO papiertje. Dat strookt ook veel meer met mijn eigen situatie en die van al mijn mede-afgestudeerden.

Maar misschien zit ik er wel helemaal langs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Vinny1994 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:53:

...
Ik heb gekeken in " Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10)" en hier zijn meer 19 jarige die meer verdienen als 19 jarige die minder verdienen dan 1600 bruto.
...
De meeste hiervan hebben certificaten, meerdere jaren ervaring of een combinatie van beide. Hou je hier ook rekening mee?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:26
The Realone schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:55:
1600 gemiddeld startsalaris met een bachelortitel, in de IT? Ook daar stel ik zwaar mijn twijfels bij. Enkele jaren terug was het standaard rond de 2000/2200 voor een HBO en 2200/2400 voor een WO papiertje. Dat strookt ook veel meer met mijn eigen situatie en die van al mijn mede-afgestudeerden.

Maar misschien zit ik er wel helemaal langs. ;)
Er zijn meerdere vakgebieden binnen het HBO hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ShitHappens schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:56:
[...]

Er zijn meerdere vakgebieden binnen het HBO hè ;)
Daarom ga ik ook specifiek op de IT in. Dat is nog erg breed, maar meestal niet 500 bruto breed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

_Arthur

blub

Vinny1994 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:53:
Tussen de 1000 en 1200 bruto klinkt zo weinig. Netto is dat zo'n 800euro.
1200 bruto, zal je rond de 1025euro netto opleveren. Met een dergelijke salaris, betaal je erg weinig belasting e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik zou gewoon lekker inzetten op 1600.

Ik heb geen diploma's, ben als front end developer begonnen op iets van 1620, houd je iets van 1300 van over, prima om van te leven.

Laat je niet gek maken, laat je van je goede kant zien en onderhandel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het meest belangrijke is nu hoe snel je groeit. Je salaris over dit jaar is eenmalig; een salarisverhoging nu betekent dat je alle volgende jaren meer verdient. Maar ook dingen die indirect salaris gaan opleveren (zoals certificaten kunnen halen) zijn waardevol.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 11:37
MSalters schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:07:
Het meest belangrijke is nu hoe snel je groeit. Je salaris over dit jaar is eenmalig; een salarisverhoging nu betekent dat je alle volgende jaren meer verdient. Maar ook dingen die indirect salaris gaan opleveren (zoals certificaten kunnen halen) zijn waardevol.
Zou hier voorzichtig mee zijn. "Ja maar ik ben 5 jaar geleden zo laag begonnen dus ik wil dat nu graag gecompenseerd zien" is een argument dat in salarisonderhandelingen zelden wat oplevert.

Het is bijna bij elke werkgever heel veel makkelijker om je bijv. 50% meer te geven bij indiensttreding dan om je 50% salarisverhoging te geven. Dat laatste is meestal onmogelijk als je niet naar een andere functie overstapt en zelfs dan wordt vaak nog gekeken wat je had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
timag schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:13:
[...]

Zou hier voorzichtig mee zijn. "Ja maar ik ben 5 jaar geleden zo laag begonnen dus ik wil dat nu graag gecompenseerd zien" is een argument dat in salarisonderhandelingen zelden wat oplevert.

Het is bijna bij elke werkgever heel veel makkelijker om je bijv. 50% meer te geven bij indiensttreding dan om je 50% salarisverhoging te geven. Dat laatste is meestal onmogelijk als je niet naar een andere functie overstapt en zelfs dan wordt vaak nog gekeken wat je had.
Dat is zeker waar.
Pagina: 1