290x i.c.m. win8.1 driver update probleem

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 20:37
Hallo allemaal,

Vandaag wilde ik mijn gpu drivers updaten van 9.2 naar 9.4. Ik heb daarbij eerst de drivers via Windows verwijderd en vervolgens in safe mode driver sweeper gedraaid om het geheel goed schoon te maken. Vervolgens heb ik nog een keer gereboot in safe mode en daarna geboot naar normale mode. Echter krijg ik dan dit: Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/6ib4hk3m9/IMG_20131126_113200299.jpg

Als ik de muis beweeg zie ik vaag elementen van de Windows dekstop door de kleurige ruis heenkomen. Ik vermoed dat de driver die Windows standaard installeert niet compatible is met de 290X, maar hoe los ik dit op? In safe mode kom ik niet meer, althans niet via msconfig.... Wie kan mij helpen om de nieuwe AMD drivers geïnstalleerd te krijgen?

Alvast bedankt!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-02 20:57

Audione0

Strijdt der titanen

Kun je niet via Shift+F8 toets combinatie in safe mode komen? Als het goed is is dit de manier om dit onder win 8 te doen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• tobitronics
Audione0 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:57:
Kun je niet via Shift+F8 toets combinatie in safe mode komen? Als het goed is is dit de manier om dit onder win 8 te doen.
Stel dat ik in safe mode kan komen, wat moet ik dan doen? Gewoon de install package draaien (als dat werkt)?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stel dat je het eens gewoon probeert

Iperf

• tobitronics
Met heel wat geklooi is het me gelukt om in safemode te komen, echter krijg ik bij het starten van de installer de error: "kan detectie stuurprogramma niet laden" en "systeem specificaties niet beschikbaar" waarna de installer er mee stopt. Met een normale boot heb ik nog steeds het probleem uit de OP (logisch want er is niks veranderd). Iemand nog tips/suggesties?

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Gewoon niet verder lopen te kutten en je Windows opnieuw installeren.. Schone Windows install is nooit verkeerd:)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kun je niet kiezen voor eenstandaard vga driver

Iperf

• tobitronics
NasT89 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:53:
Gewoon niet verder lopen te kutten en je Windows opnieuw installeren.. Schone Windows install is nooit verkeerd:)
Daar heb Ik 2 problemen mee:

- mijn laatste fresh installatie dateert van een maand geleden
- die heb ik gedaan om precies dezelfde reden/probleem, dat zou betekenen dat ik bij elke driver update mijn Windows fresh moet installen
fish schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:00:
Kun je niet kiezen voor eenstandaard vga driver
Tja, als ik wist hoe...

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 21:24
kan je geen herstelpunt van windows gebruiken?

Windows 7

Klik op Start, en tik dan in rstrui, gevolgd door Enter

Je krijgt nu soms een scherm met 2 mogelijkheden:

(Recommended restore)
(Choose a different restore point)
Ik zou in principe altijd de 2e mogelijkheid kiezen, omdat je dan het aanbevolen herstelpunt altijd nog kunt kiezen. Maar je ziet ook of er nog andere, meer geschikte herstelpunten zijn.

Kies dus de 2e optie, en klik op Volgende (Next)

Windows 7 laat niet standaard alle herstelpunten zien. Als je in de lijst nog niet vindt wat je zoekt, klik dan op Meer herstelpunten weergeven (Show more restore points)

Wat een enorme verbetering is in Windows 7, is dat je kan zien wat de gevolgen zijn van het kiezen van een herstelpunt uit de lijst. Selecteer er 1, en klik dan op Zoeken naar programma's die worden beinvloed (Scan for affected programs)

In het bovenste deel van het dialoogvenster dat je na enige tijd krijgt zie je de onderdelen (programma's e.d.) die je kwijt gaat raken door het terugzetten (en die je dus evt. opnieuw moet installeren), en in het onderste deel zie je programma's e.d. die je juist terugkrijgt. Die programma's moet je vrijwel zeker opnieuw installeren, omdat alleen de informatie over die programma's (in bv. het register) terugkomt, maar niet de programma's zelf. Je komt dus in een inconsistente situatie terecht, waarin verschillende onderdelen van het systeem niet meer met elkaar kloppen. Als je gezien hebt wat je wilt zien, klik dan op Sluiten (Close)

Selecteer (klik op) een herstelpunt uit de lijst, en klik op Volgende (Next)

De rest wijst zichzelf.

• tobitronics
Het probleem heb ik zojuist opgelost. De oplossing was om de videokaart in apparaatbeheer te verwijderen, waarna ik wel gewoon normaal kon opstarten en de drivers kon installeren. Toch bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1