Toon posts:

Harde boem bass bij het uitdoen versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik heb in mijn slaapkamer een pa versterker die aangesloten is op mijn Onkyo TX-NR616 voor alleen de subwoofers. Dit is zo omdat ik twee passieve subs heb die dan door de pa versterker genoeg vermogen hebben om geluid te produceren. Maar wanneer ik de pa versterker uit doe, dan hoor ik een boem geluid door de subs. Zo'n geluid als of het lijkt dat er ineens veel vermogen weg gaat(<--?). Nu weet ik dat de nieuwe ASUS Rampage IV Black Edition moederbord een NEC chip heeft die dat boem geluid voorkomt. Nu is mijn vraag of een van jullie mischien weet waar ik die chip kan vinden en of er nog andere bestaan, die ik dan vervolgens in de kring zet naar de subs.
Alvast bedankt.
OPQ8

P.S. volgens mij is het een konig pa versterker, weet ik niet zeker

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is het niet gewoon onlading van een condensator oid?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet, maar wat ik weet is dat je voordat probleem een component zet die die 'ontlading' omzet in warmte. Of zo iets in die richting.

• svokke
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:04
Konig lijkt mij een bedrijf dat zijn merknaam op allerlei Chinese producten plaatst. Vergelijk de achterkant van de versterker maar eens met één van het merk "Ibiza" of "hollywood" of "skytec" of "nightline" of...
Probeer eens of je de knal ook hoort als er niets op de ingangen is aangesloten en/of volume op 0.
Zelf heb ik een gelijkaardige "PA"versterker gehad, in het ontwerp van de versterker was domweg niets voorzien om deze plof te voorkomen. :(
Een ASUS Rampage IV Black Edition moederbord een NEC chip kan dat helaas niet voorkomen, die kan hoogstens zijn eigen uitschakelgeluiden onderdrukken.

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Ik hoor na het sluiten van de versterker een boem geluid als er volume op was, dus geluid werd versterkt en wanneer het op nul was, geen versterking. Ook wanneer er niks op aangesloten is. En nog steeds hoor je het boem geluid door de subs.

Thanks voor de informatie mensen, maar in een andere forum hier op tweakers is mijn probleem al verholpen, nogmaals bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2013 19:23 ]