[HTPC] [XMBC] Stabiel maar niet te duur op basis van de BBG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Mijn vader heeft na een Popcorn Hour A100 en een Popbox V8 het idee om wéér wat nieuws te kopen. Mijn idee van deze spelers is dat als ze eenmaal uitgebracht zijn, de support te wensen overlaat en bugs, vastlopers, beperkte functionaliteit je nog jaren teisteren als je ze toelaat.

Dus na de BBG wist ik mijn vader er min of meer te overtuigen van de voordelen.
  • XMBC is up-to-date en er komen steeds nieuwe versies uit.
  • De HTPC kun je nog upgraden als dat nodig is, meer geheugen, HDD, etc.
  • Je kunt gewoon een herinstallatie doen als dat nodig is.
  • Stabieler dan veel van de standaard mediaspelers
  • Qua prijs erg aantrekkelijk, vergeleken met de duurdere mediaspelers
Goed, zo even wat dingen die mij te binnen schieten als je we praten over een nieuwe mediaspeler vs. een htpc.

Dan nu de onderstaande hardware, uit de BBG. Mooi prijsje zo bij elkaar, maar ik heb toch nog wat vragen!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 56,-€ 56,-
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 57,40€ 57,40
1Silverstone Milo ML04€ 65,20€ 65,20
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,30€ 24,30
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,50€ 32,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 344,95

CPU: Volgens mij is hier weinig over te zeggen, voor zover ik begrepen heb is deze ruim snel genoeg allerhande media af te kunnen spelen.

Moederbord: Ik kon geen moederbord vinden dat meer of betere features bood. Zeker niet voor die prijs!

Behuizing: Niet leverbaar! Ik zie dat Silverstone meer heeft, vooral in de Grandia serie. Echter zijn ze eens stuk groter! Ik wil wel iets waar je mee vooruit kunt en eventueel zelfs een videokaart kwijt kan, dat lijkt me toch wel een handige mogelijkheid. Heeft iemand nog suggesties voor degelijke kasten?

CPU koeler: Ook hier is weinig over te zeggen, als hij doet wat hij moet doen is het prima toch. Of zijn er modellen van Noctua die ook passen?

Geheugen: Zelf houd ik niet zo van die kale reepjes, het liefst heb ik Kingston, maar dat is toch een stuk duurder.

Voeding: Ben zelf niet zo'n be quiet fan, liever heb ik iets van Seasonic of iets dergelijks, maar die hebben niks in die range en ook modulair. Maarja, deze zal toch wel goed zijn begrijp ik en is nog klein ook.

SSD: Prima SSD, niks op aan te merken!

Het grootste probleem is dus de kast. Onder andere Silverstone en Fractal Design bieden mooie oplossingen, maar zijn wel erg duur. Zit er een groot verschil tussen deze kasten en de goedkopere kasten van (bijv.) MS-Tech en Streacom? Een kast voor z'n HTPC moet wel jaren meegaan en het upgraden van de inhoud moet ook geen probleem zijn.

Ander probleem, waar gaan we XMBC op draaien? Pakken we een Linux distro of zetten we hem gewoon op Windows 7/8? Ben al even aan het zoeken of er restricties liggen wat betreft afspelen van bepaalde bestands of audioformaten, maar heb nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:24
De voornaamste verschil in de duurdere cases t.o.v. goedkopere modellen is de bouw-kwaliteit. Bij de goedkope(re) cases wordt over het algemeen iets dunnere materialen gebruikt, die snel resonantie tot gevolg kan hebben. Daarnaast zie je vaak dat de verbindingen van de onderdelen net iets minder goed zijn afgewerkt, zoals popnagels die niet heel strak erin zitten (ook weer met resonantie tot gevolg), en dat er wat meer plastic in plaats van metaal gebruikt wordt. Daarnast zijn de slimheid qua design (hoe bereikbaar zijn diverse onderdelen), features zoals front-connector, display, remote etc van invloed op de prijs. Als je al deze onderdelen in acht neemt, zijn de cases van Silverstone, LianLi, Fractal Design etc niet zo heel prijzig meer. Daarnaast kun je ook even op zoek gaan naar bijvoorbeeld overjarige modellen van deze fabrikanten, die vaak prima volstaan maar wel qua prijs wat aantrekkelijker zijn geworden. Zelf gebruik ik een Silverstone LC16 en die bevalt prima, maar is wel een relatief grote case. Alternatief zou een LC19 kunnen zijn (komt overigens met een externe 120Watt voeding wat dus nog wat bespaart én 100% stil is), maar hou er wel rekening mee dat deze niet over een display beschikt en dermate plat is dat er maar een heel beperkt aantal CPU-koelers op passen. O.a. een van Silvestone en ook Noctua biedt een koeler die zou moeten passen volgens alle specs.

Dan wat betreft je build. Deze klopt wel redelijk, maar er zijn toch wel wat puntjes op aan te merken.

Om te beginnen de koeler. Prima dat je een aftermarket koeler gaat toepassen, maar welke dat precies moet gaan worden valt imho nog niet te zeggen aangezien je nog niet hebt besloten in welke case dit hele verhaal geplaatst moet gaan worden, en dus is het maar de vraag of dit gaat passen.

Ten tweede het geheugen. Je kiest hier voor 1x 4GB, maar waarom precies? Logischer lijkt het me om voor 2x2GB te kiezen, zeker gezien je nog 2 geheugenbanken vrij houdt voor upgrades.

Ook heb je voor een 120GB SSD gekozen, maar om te beoordelen of dit een handige keuze is, is het van belang om te weten wat je qua software van plan bent. Kies je voor een OpenElec-build, dan heb je zelfs geen SSD nodig (en al zeker geen 120GB), maar zou je zelfs al met een USB3-stick af kunnen. Daarmee maak je ook weer wat budget vrij voor een wat meer passende case

Tot slot kan ik je adviseren een CEC-adapter in je build op te nemen. Zeker met het oog op gebruik door o.a. je vader zal dat een hoop goodwill kweken. Je kan namelijk de remote van je TV of receiver (mits je TV of receiver ook CEC ondersteund, maar de recente hardware doet dit over het algemeen prima) gebruiken om je HTPC te bedienen. Hiermee heb je dus geen line-of-sight nodig, en geen additionele remote wat het gebruiksgemak enorm ten goede komt. Je kunt dus zelfs de HTPC volledig uit het zicht plaatsen indien gewenst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
kroegtijger schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:31:
De voornaamste verschil in de duurdere cases t.o.v. goedkopere modellen is de bouw-kwaliteit. Bij de goedkope(re) cases wordt over het algemeen iets dunnere materialen gebruikt, die snel resonantie tot gevolg kan hebben. Daarnaast zie je vaak dat de verbindingen van de onderdelen net iets minder goed zijn afgewerkt, zoals popnagels die niet heel strak erin zitten (ook weer met resonantie tot gevolg), en dat er wat meer plastic in plaats van metaal gebruikt wordt. Daarnast zijn de slimheid qua design (hoe bereikbaar zijn diverse onderdelen), features zoals front-connector, display, remote etc van invloed op de prijs. Als je al deze onderdelen in acht neemt, zijn de cases van Silverstone, LianLi, Fractal Design etc niet zo heel prijzig meer. Daarnaast kun je ook even op zoek gaan naar bijvoorbeeld overjarige modellen van deze fabrikanten, die vaak prima volstaan maar wel qua prijs wat aantrekkelijker zijn geworden. Zelf gebruik ik een Silverstone LC16 en die bevalt prima, maar is wel een relatief grote case. Alternatief zou een LC19 kunnen zijn (komt overigens met een externe 120Watt voeding wat dus nog wat bespaart én 100% stil is), maar hou er wel rekening mee dat deze niet over een display beschikt en dermate plat is dat er maar een heel beperkt aantal CPU-koelers op passen. O.a. een van Silvestone en ook Noctua biedt een koeler die zou moeten passen volgens alle specs.
Dat moet ik dan maar eens overleggen met m'n vader. De meterkast zit, aan de andere kant van de muur, precies achter de TV. Gezien het tv-meubel niet heel groot is, kunnen we de htpc misschien daar neer zetten. Zou ik overigens ook wel weer zonde vinden, maar het is misschien een oplossing.
Dan wat betreft je build. Deze klopt wel redelijk, maar er zijn toch wel wat puntjes op aan te merken.

Om te beginnen de koeler. Prima dat je een aftermarket koeler gaat toepassen, maar welke dat precies moet gaan worden valt imho nog niet te zeggen aangezien je nog niet hebt besloten in welke case dit hele verhaal geplaatst moet gaan worden, en dus is het maar de vraag of dit gaat passen.
Klopt, eerst maar eens een kast uitkiezen inderdaad!
Ten tweede het geheugen. Je kiest hier voor 1x 4GB, maar waarom precies? Logischer lijkt het me om voor 2x2GB te kiezen, zeker gezien je nog 2 geheugenbanken vrij houdt voor upgrades.
Daar heb je gelijk in! Vond het zelf al een rare keuze in de BBG, maar dat gaan we dan aanpassen.
Ook heb je voor een 120GB SSD gekozen, maar om te beoordelen of dit een handige keuze is, is het van belang om te weten wat je qua software van plan bent. Kies je voor een OpenElec-build, dan heb je zelfs geen SSD nodig (en al zeker geen 120GB), maar zou je zelfs al met een USB3-stick af kunnen. Daarmee maak je ook weer wat budget vrij voor een wat meer passende case
Ik was van plan om gewoon met Windows aan de slag te gaan. Je kunt dan vrij makkelijk nog zelf wat aanpassen en ik begrijp dat de Windows versie tegenwoordig net zo volwassen is als die voor de Linux distro's. Als het toch niet bevalt kunnen we altijd nog Unbuntu of inderdaad OpenElec proberen.
Tot slot kan ik je adviseren een CEC-adapter in je build op te nemen. Zeker met het oog op gebruik door o.a. je vader zal dat een hoop goodwill kweken. Je kan namelijk de remote van je TV of receiver (mits je TV of receiver ook CEC ondersteund, maar de recente hardware doet dit over het algemeen prima) gebruiken om je HTPC te bedienen. Hiermee heb je dus geen line-of-sight nodig, en geen additionele remote wat het gebruiksgemak enorm ten goede komt. Je kunt dus zelfs de HTPC volledig uit het zicht plaatsen indien gewenst.
Die kwam ik al ergens tegen, toch een goed idee dus! Nou dat gaan we zeker meenemen in het verhaal dan, al vond ik zelf de remote voor Android ook wel een leuk idee. M'n vader heeft een Samsung Galaxy S4, dus die kan daar ook gebruik van maken. We hebben overigens een tv van Philips, nog geen jaartje oud als ik me niet vergis.

Hartelijk dank voor je input! _/-\o_

Todo!
  • Geheugen vervangen door een dual-channel setje.
  • Mogelijkheden qua kasten bekijken en voorleggen.
  • Koeler uitzoeken aan de hand van de gekozen kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik zou zelf eigenlijk ervoor kiezen om eerst eens te kijken of je met OpenElec al kan bereiken wat je wilt (en 9 van de 10 keer is dat al prima; performance is ook over het algemeen beter dan van Windows) en als dat niet volstaat kan je altijd nog een SSD kopen en Windows erop gooien. Dat scheelt in aanschaf van hardware al 80,- en je spaart ook nog eens een licentie uit. Lijkt me wel de moeite als je de investering laag wilt houden; het is toch al snel 20%

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je pa (of jij) niet een overjarig modelletje van zn werk meenemen? Heb zelf een core2duo e6400 van mijn werk meegekregen (ging anders de container in oid). Zelf een passieve nvidea gpu (30 euro) + 2e hands SSD (30 euro) er ingezet.

Draait alles perfect. 50GB blu-ray over LAN vanuit een .rar? No problemo. CPU draait dan nog niet eens voluit (maar op 1600MHz gethrottled) en is ~15% belast. Dit met OpenELEC.

[ Voor 11% gewijzigd door stok op 26-11-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
stok schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:55:
Kan je pa (of jij) niet een overjarig modelletje van zn werk meenemen? Heb zelf een core2duo e6400 van mijn werk meegekregen (ging anders de container in oid). Zelf een passieve nvidea gpu (30 euro) + 2e hands SSD (30 euro) er ingezet.

Draait alles perfect. 50GB blu-ray over LAN vanuit een .rar? No problemo. Dit met OpenELEC.
Zoiets kan ook inderdaad. Vrijwel alle hardware die enigszins recent is voldoet wel, als je m voorziet van bijvoorbeeld een GeForce 210 of een HD6450 heb je meer dan genoeg power om vrijwel alles af te spelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Grappig om te lezen, ik zit met hetzelfde probleem qua behuizing.
Niets is voorradig (wat ik interessant vind) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
kroegtijger schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:55:
Ik zou zelf eigenlijk ervoor kiezen om eerst eens te kijken of je met OpenElec al kan bereiken wat je wilt (en 9 van de 10 keer is dat al prima; performance is ook over het algemeen beter dan van Windows) en als dat niet volstaat kan je altijd nog een SSD kopen en Windows erop gooien. Dat scheelt in aanschaf van hardware al 80,- en je spaart ook nog eens een licentie uit. Lijkt me wel de moeite als je de investering laag wilt houden; het is toch al snel 20%
OpenElec ga ik overwegen, maar zou er dan nog gewoon een SSD in hebben. Werkt lekker snel en daar kunnen we voorlopig prima mee uit de voeten. Qua performance zal Windows er inderdaad meer aan hebben en ik weet niet of OpenElec TRIM ondersteund. Maar goed, ik laat de SSD er gewoon even bij staan voor het complete plaatje. Achteraf aankomen met; "er moet nog 80 euro bij voor een SSD" is niet echt handig.
stok schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:55:

Draait alles perfect. 50GB blu-ray over LAN vanuit een .rar? No problemo. CPU draait dan nog niet eens voluit (maar op 1600MHz gethrottled) en is ~15% belast. Dit met OpenELEC.
Nee, dat wil ik niet. Ik heb hier zelf ook nog wel een leuke PC zonder kast staan, die er prima geschikt voor is. Echter zit daar een lawaaiige GPU bij (HD 3870) en een dedicated GPU kopen vind ik ook zonde van het geld. Liever nu een goede en moderne oplossing, dan over 2 jaar weer wat stillers willen. Het idee van de htpc is juist dat hij er minstens 2 jaar mee kan doen, daar waar de mediaspelers die hij eerder had niet zolang up-to-date waren en ook nog eens kuren vertoonden. Nu moeten we juist niks van dat alles hebben!

---

Ik heb ander geheugen uitgezocht, de pricewatch: Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9 is low-profile en dat leek me een goed idee in een htpc.

---

Als ik het goed heb gaat het geen verschil maken om een duurdere APU te kiezen? De pricewatch: AMD A8-6500 Boxed heeft bijvoorbeeld een stevigere GPU en bevat een quad-core CPU in plaats van de dual-core op de pricewatch: AMD A6-6400K Boxed

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 26-11-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TheNephilim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:44:
[...] een dedicated GPU kopen vind ik ook zonde van het geld [...]
Je wil een complete PC bouwen omdat je dit pricewatch: Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI te duur vind?

Als je je media PC aan de andere kant van de muur gaat parkeren, zou ik al helemaal een oude machine nemen. Qua performance maakt het nauwelijks uit: zelf gebruik ik een DC7600 van HP, met daarin 3GB DDR2, 1.8Ghz core 2 duo (dualcore dus), een vergelijkbaar kaartje als hierboven en een 320GB HDD. Dit is snel zat icm openElec.

Ook kan je dan een dure behuizing uitsparen, je ziet er toch niks van. Wat betreft beheer/gebruik volstaat de CEC adapter en SSH (of RDP indien je toch voor Windows gaat).

Bovenstaand is ook een goed advies gezien je eerste zin van je TS, waar het lijkt alsof je vader vaak wisselende wensen heeft:
Mijn vader heeft na een Popcorn Hour A100 en een Popbox V8 het idee om wéér wat nieuws te kopen

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
noes schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:38:
[...]

Je wil een complete PC bouwen omdat je dit pricewatch: Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI te duur vind?

Als je je media PC aan de andere kant van de muur gaat parkeren, zou ik al helemaal een oude machine nemen. Qua performance maakt het nauwelijks uit: zelf gebruik ik een DC7600 van HP, met daarin 3GB DDR2, 1.8Ghz core 2 duo (dualcore dus), een vergelijkbaar kaartje als hierboven en een 320GB HDD. Dit is snel zat icm openElec.

Ook kan je dan een dure behuizing uitsparen, je ziet er toch niks van. Wat betreft beheer/gebruik volstaat de CEC adapter en SSH (of RDP indien je toch voor Windows gaat).

Bovenstaand is ook een goed advies gezien je eerste zin van je TS, waar het lijkt alsof je vader vaak wisselende wensen heeft:

[...]
Dat is waar, een videokaart hoeft niet duur te zijn. Echter is het oude systeempje wat ik heb staan niet echt lekker zuinig en die oude hardware schiet ook allemaal niet zo op. Het is het dan weer net niet, liever gewoon wat nieuws waar we jaren mee kunnen doen.

De dure behuizing is wellicht niet nodig nee, dat gaan we nog even zien. Eerst maar eens overleggen waar hij dat ding kwijt wil, misschien is de meterkast wel een goed idee. Dan nog moet er een goede nieuwe kast komen, al zal die eenvoudiger te vinden zijn dan een speciale htpc kast.

Het kopen van nieuwe mediaspelers is niet zozeer omdat hij graag wat nieuws wil. Juist omdat hij tegen beperkingen en vastlopers aanloopt moet er steeds een nieuwe kopen. Daarom nu een htpc, die als het goed is veel langer meegaat en ook nog best zuinig is.

---

Wat de koeler betreft, deze zou ook moeten passen: pricewatch: Noctua NH-L9a

[ Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 27-11-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Na overleg lijkt de meterkast ook een kandidaat in plaats van het tv-meubel. Voor in de meterkast zat ik te denken aan iets als de pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0. Klein genoeg en volgens mij is de koeling hiervan ook aardig in orde.

Als we hem toch in het tv-meubel plaatsen moet het de pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 worden. 95mm volgens de specificaties, dus 10 centimeter moeten we dan minimaal aan ruimte hebben in de hoogte. Even meten dus!

Er zijn nog plattere kasten, maar dan word het erg lastig met de componenten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Bij deze wil ik nog even melden dat onderstaande configuratie besteld is. Het is een HTPC voor in de meterkast geworden, die aangesloten word op de tv en receiver, aan de andere kant van de muur. Er komt OpenELEC op te staan en voor bediening gebruiken we eerst wel eens de Android App. Een CEC-adapter of de oplossing van Flirc kunnen altijd nog aangeschaft worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 55,60€ 55,60
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 57,20€ 57,20
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 33,10€ 33,10
1Noctua NH-L9a€ 35,10€ 35,10
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 44,-€ 44,-
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,08€ 58,08
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,13

APU
Er zijn wat andere mogelijkheden, maar die zijn duurder en dan heb je weer een stevigere koeler nodig.[/]

Moederbord
Bleek toch de beste qua prijs en features.

Behuizing
Er zijn weinig Micro-ATX kasten te vinden die kleiner zijn. Zeker als je naar de prijs kijkt, kun je hier eigenlijk niet een beter alternatief voor vinden.

CPU koeler
De Noctua koelers bevallen mij altijd goed, zeer hoge kwaliteit en altijd stil! Er had misschien een reguliere koeler op de CPU gekunt, maar deze is mooi compact en koelt omliggende componenten op het moederbord ook een beetje.

Geheugen
Gewoon low-profile gekozen, met 1,5v dus iets lager dan de 1,65 die je meestal ziet. 1,3v bleek nog net even te duur of niet leverbaar.

Voeding
Toch een iets duurdere, maar kwalitatief betere en zuinigere voeding gekozen. Ook hebben we met deze voeding de mogelijkheid er een (zuinige) videokaart bij te zetten.

SSD
Lekker snel voor het OS en hoewel dat met OpenELEC niet nodig is, houden we graag de mogelijkheid om er een vlotte Windows installatie van te maken. Er is een NAS (van Synology) aanwezig waar alle content op staat, dus geen harde schijf nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
De meeste hardware die je opsomt is in de basis meer dan genoeg. Mocht je echter zeer fancy dingen willen uitproberen, zoals de DsPlayer build in combinatie met SmoothVideoProject en postprocessing ongein (SVP is overigens zeker een aanrader, helemaal op wat mindere TV's) vraag ik me af of hetgeen je opsomt krachtig genoeg is.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Dannydekr schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:53:
De meeste hardware die je opsomt is in de basis meer dan genoeg. Mocht je echter zeer fancy dingen willen uitproberen, zoals de DsPlayer build in combinatie met SmoothVideoProject en postprocessing ongein (SVP is overigens zeker een aanrader, helemaal op wat mindere TV's) vraag ik me af of hetgeen je opsomt krachtig genoeg is.
Iets dergelijks was ik niet van plan. Gezien het grote aantal mensen dat XMBC zelfs gebruikt op een Raspberry Pi moet deze AMD APU ook wel snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
TheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:04:
[...]

Iets dergelijks was ik niet van plan. Gezien het grote aantal mensen dat XMBC zelfs gebruikt op een Raspberry Pi moet deze AMD APU ook wel snel genoeg zijn.
Voor een gewone XBMC-build, en zeker op OpenElec, is die A6 meer dan genoeg. Die zal al je content moeiteloos af kunnen spelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Allen nog hartelijk dank voor de input! :D

Nog één, misschien wel stomme, vraag; welke build moet ik pakken op: http://openelec.tv/. De OpenELEC Stable - Fusion x86_64 3.2.4 denk ik?

Note to self: Handige media manager te gebruiken naast XMBC http://wiki.embermediaman...title=Ember_Media_Manager

[ Voor 27% gewijzigd door TheNephilim op 03-12-2013 21:15 ]

Pagina: 1