Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

python voorbeeld boek example

Pagina: 1
Acties:

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb het boek programmeren in python. Het boek is wel enkele jaren oud.
In het begin van het boek staat een example more.py en met run module krijg ik een foutmelding.
Is het mogelijk dat ik dat script hier kan posten zodat er iemand naar kan kijken ?

Thanks

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 20:24
Is het toevallig dit example/boek? https://www.inkling.com/r...apter-2/pp4esystemmore-py

• verbatim
Het lijkt er wel op maar bij mij staat er ook wat andere code in.

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Voordat je code gaat posten eerst zelf nadenken en goed naar de error kijken. Die verklapt al voor een groot deel waar de fout zit. Dan stap voor stap de code door lopen (debuggen) en bij elke variabel voorstellen wat de waarde zou moeten zijn en dan kijken wat hij daadwerkelijk is. Is er een verschil, ga dan kijken waarom dit verschil optreed.

Op deze manier de code doorlopen helpt je om later ook sneller fouten op te zoeken, maar ook inzicht te krijgen hoe code precies werkt. Mocht je dan nog steeds vastlopen dan mag je de code posten met je bevindingen er bij.

• verbatim
4Real schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:16:
Voordat je code gaat posten eerst zelf nadenken en goed naar de error kijken. Die verklapt al voor een groot deel waar de fout zit. Dan stap voor stap de code door lopen (debuggen) en bij elke variabel voorstellen wat de waarde zou moeten zijn en dan kijken wat hij daadwerkelijk is. Is er een verschil, ga dan kijken waarom dit verschil optreed.

Op deze manier de code doorlopen helpt je om later ook sneller fouten op te zoeken, maar ook inzicht te krijgen hoe code precies werkt. Mocht je dan nog steeds vastlopen dan mag je de code posten met je bevindingen er bij.
Zal ik doen. Dank je wel.

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Het is niet dat we je niet willen helpen, maar we proberen je tegelijkertijd op te voeden.

Iets met vis geven of hengel geven, we helpen je nadenken bij het ontwerp van een goede hengel. :P
Pagina: 1