Toon posts:

advies luidsprekerkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,
Ik zit met een probleem, ik zou graag tot de koop overgaan van inbouwboxen van monitor audio c280,
Maar heb al luidspreker kabels getrokken van een dikte 0,75.
Waarschijnlijk zijn deze te dun, maar is dit erg? Doet dit iets af van de geluidskwaliteit ? De afstand tussen reciever en speaker is ongeveer 10 meter.
Graag jullie advies

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
0, 75 is wel erg dun. Je moet met die afstanden toch wel minimaal 2.5mm2 nemen

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het maar de k
abels liggen er al.en zijn niet vervangbaar .
Doet dit iets af aan de kwaliteit?
Misschien kleinere luidspreker aanschaffen

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:00
Ja de geluidskwaliteit kan wat minder worden. Maar een goede kwaliteit speaker is met slechte kabels is altijd beter dan een een lage kwaliteit speaker met goede kabels.

Dus als je je kabels niet kunt vervangen is dit de beste optie.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk op een site als allekabels.nl voor goede dikke dropveters. Het is absoluut niet nodig om v/d Hul of Monster kabels aan te schaffen! Ik heb op bovenstaande site een meter of 25 2,5mm kabel besteld voor een euro of 70. En die klinken meer dan prima :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Praxis heeft goeie solide kabels voor weinig geld (krijg je zo'n mooie rol van 20m).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

DENOOW1234 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:57:
Praxis heeft goeie solide kabels voor weinig geld (krijg je zo'n mooie rol van 20m).
Was Praxis niet de Bouwmarkt die een legering van koper en aluminium verkocht?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 13:29
0,75mm2 om 10 meter te overbruggen is echt te weinig, welke luidspreker je er ook aanhangt. Het beste is om de kabels als nog te vervangen voor een 2,5 mm2 luidsprekerkabel. Zie dat het inbouw speakers zijn, je zou ze natuurlijk gewoon kunnen aansluiten en kijken of het resultaat bevredigend is.

De bekende tabel
Afbeeldingslocatie: http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabeltechniek-files/kabel_len.gif

Voor 8 Ohm luidsprekers moet je je richten op 0.4 Ohm of lager. (volgens breem dan)

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-11-2013 21:56 ]

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45

Kluus

Gang is alles

FeaR schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:31:
[...]

Was Praxis niet de Bouwmarkt die een legering van koper en aluminium verkocht?
Ja, ik dacht een ader koper (of wellicht zelfs CCA) en de ander aluminium. Is ook te zien dankzij de transparante mantel, ziet er wel hip uit een koperkleurige en een aluminiumkleurige kabel naast elkaar.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jammer wel dat de soortelijke weerstand van aluminum 2x zo hoog is.

Maar ik zou gewoon even die 0,75 laten liggen. je moet ietsies meer vermogen in je kabel pompen, nou en.

Iperf

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:31

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

fish schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:19:
Jammer wel dat de soortelijke weerstand van aluminum 2x zo hoog is. 1.59x hoger om precies te zijn.

Maar ik zou gewoon even die 0,75 laten liggen. je moet ietsies meer vermogen in je kabel pompen, nou en.
De soortelijke weerstand van aluminium is1.59x hoger om precies te zijn. 8)7

Maar om terug te komen op het onderwerp:
De weerstand neemt iets toe dus het kan zijn dat je het een beetje gaat horen in het laag (daar gaat het meeste vermogen naar toe) maar met de drives waar jij het over hebt (c280) lijkt me dit geen probleem.

Je geeft al aan dat de kabel niet vervangbaar is dus ik zou het gewoon proberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik hou van afronden. tevens rond ik daarmee ook de discussie af.

Iperf

Verwijderd

Je hebt een fout gemaakt met de keuze van die kabels. Vervangen voor minimaal 2,5 mm kabels.
Anders blijft het behelpen wat je ook doet. Want waarom zijn ze niet te vervangen?
Pagina: 1