Toon posts:

windows 8 64 bit pro ISO?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik wil windows 8 opnieuw installeren op mijn laptop. Ik heb de key uit registry gehaald, alleen heb nu nog een ISO nodig sinds die er niet bij is gegeven.

MSDN: MSDN Subscriber Downloads

Maakt het wat uit welke ISO ik download? Onderaan zie ik
Windows 8.1 Pro VL (x86) - DVD (English)

en

Windows 8.1 Pro N VL (x64) - DVD (English-United Kingdom)

Ik heb alleen gewoon windows 8 volgens mij, niet 8.1 . Heb men laptop begin dit jaar gekocht. Heb een sony vaio 15 inch samengesteld op de sony site als het wat uitmaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:26

Barbas

Gallego!

De x86 is een 32 bit en de x64 een 64 bit. 8.1 is een upgrade dus die kan je gewoon installeren, mits je dat wilt, anders gewoon een win8 iso downloaden.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok als ik dus wil downloaden van microsoft site moet ik inloggen, en vervolgens een subscriber ID invullen. Is dat men key ofzo? Waar kan ik elders veilig een ISO downloaden zonder dit gezeur?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
Wat hierboven gezegd wordt is dus niet helemaal juist.
Windows 8.1 Pro VL (x86) - DVD (English) = Een 32-bit Volume License (Retail) Windows 8.1
Windows 8.1 Pro N VL (x64) - DVD (English-United Kingdom) = Een 64-bit Volume License (Retail) Windows 8.1 zonder Windows Media Player, Muziek, Video, Skype.

Het zijn allebei gewoon Dvd's waarmee je de versies kan installeren.

Verder kan je op de N versie gewoon nog Media Player toevoegen met: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=30685

Verder zijn de 8.1 Retail versies (die jij nodig hebt) te vinden met google als:
*knip*

[ Voor 34% gewijzigd door Rupie op 26-11-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MSDN is er niet om ISO's te downloaden voor mensen die hun laptop opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@starke: maakt het uit welke taal ik download?

En zie dat ik het van zon vage torrent site moet downloaden. Kan dus nite van microsoft site downloaden?

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
Bij HP kun je achteraf de installatie media aanvragen. Kun je dit bij Sony ook niet doen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 14:43
Op deze manier kan je een ISO aanmaken van Windows 8: http://www.neowin.net/new...reate-a-usb-install-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:22:
@starke: maakt het uit welke taal ik download?

En zie dat ik het van zon vage torrent site moet downloaden. Kan dus nite van microsoft site downloaden?
Van de Microsoft site kan je over het algemeen helaas geen Windows versies met OEM key downloaden.
Verder staan deze versies wel op torrent sites (wat wil je 3.x GB als direct download aanbieden?) maar dit zijn gewoon de Retail MSDN versies (gelekt).

Taal maakt niet uit gewoon de taal nemen die je nu hebt (zou ik doen).

Als je dat niet wil doen:
kraades schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:25:
Bij HP kun je achteraf de installatie media aanvragen. Kun je dit bij Sony ook niet doen?
Dan krijg je waarschijnlijk een Windows 8 DVD die gratis alle Sony troep mee installeert.

En anders is de methode die boven mij wordt aangeboden nog beter :P

[ Voor 15% gewijzigd door Starke op 26-11-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb die methode boven geprobeerd, maar hij zegt dat men key niet geldig is :/ . Of eerder dat ik em niet kan gebruiken voor de handels versie.

Heb op een torrent gezocht, en zie 1tje untouched met KMS activator. Neem aan dat ik dat niet wil? Nogal verwarrend allemaal dit. Stelletje rip off artists bij microsoft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Niets rip off aan. Je hebt een OEM key gekregen van de fabrikant van je laptop, hier hoor je dan ook de installatiemedia vandaan te halen.

Als je een retail versie van Microsoft hebt dan heb je de dvd dan wel de beschrijving waar je de installatiebestanden vandaan kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik moet een OEM iso hebben, en geen retail iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Best kans je dat je ook nog een vendor-specifiek installatiemedium moet hebben. Ik zou echt contact opnemen met de fabrikant van je laptop om daar een DVD vandaan te halen. Sowieso zou ik ISO's die 'ergens' van internet af komen niet vertrouwen. Je zal niet de eerste zijn die extragratis een bergje malware erbij krijgt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je het volgens de regels van Microsoft wilt doen eigenlijk wel ja, al kun je tegenwoordig met Windows 7 en 8 ook prima een normale retail gebruiken. Je moet alleen niet verwachten dat Microsoft daar uitgebreide support voor gaat leveren, dat doet normaal gesproken jouw OEM leverancier (Sony dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok heb dus sony gebeld, en die wist het ook niet. konden me geen iso bestand of installatie CD geven :/ . Hij kon me een dvd opsturen voor 60e, maar geen garantie dat het zou werken. Als je dus om wat voor reden windows opnieuw moet installeren moet je dus weer 100 e + uit geven. Lekkere oplichterij dit.
Wat is de kans dat in zon torrent een virus zit als heel veel mensen hem gedownload hebben? Is er een manier om te checken of het wel echt de msdn versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Misschien een rare vraag, maar heb je al gekeken in de doos van de laptop (of waar je alle boekjes en andere rommel die je erbij kreeg bewaart) of daar niet toevallig recovery- of installatie-DVD's zitten?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Dit kan je doen door de ISO's van internet met de SHA1 hashes te vergelijken (mbv een tool die daarvoor is)
MSDN: MSDN Subscriber Downloads

Onder details staan de SHA1 hashes.

Op deze pagina staat ook nog een andere utility voor SHA1 hashes te bekijken.

Bij die namen die ik gegeven heb moet je naar de SHA1's kijken van de Multiple Version Windows 8 versies. (Zowel Core als Professional)

[ Voor 14% gewijzigd door Starke op 26-11-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:31:
ok heb dus sony gebeld, en die wist het ook niet. konden me geen iso bestand of installatie CD geven :/ . Hij kon me een dvd opsturen voor 60e, maar geen garantie dat het zou werken.
Dan zou ik nog een keer bellen en om iemand vragen die wel weet waar het over gaat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
Niet exact wat je wil maar wellicht handig: het is mogelijk om je windows 8 te "wipen" naar zoals hij uit de fabriek kwam, zie
http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23

Quad

Doof

Windows 8 is inderdaad gewoon clean te installeren door middel van bovenstaande, geen ISO of wat nodig. Het zal weer fris en fruitig zijn zoals hij uit de fabriek kwam.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb nieuwe hardeschijf erin gezet. SSD ipv de normale. Maar ben bang dat ik em moet gaan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De recovery staat meestal op een verborgen partitie welke misschien nog aanwezig is maar misschien ook niet na het installeren van af een andere CD.

Hoe:
YouTube: How to Perform System Recovery Outside of Windows on a Sony VAIO PC with Windows 8

Ah, een andere schijf, heb je de originele ook nog want daar kan je ook de Installatie DVD mee branden.

Anders wordt het origineel Sony kopen of een origineel Microsoft

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok nice. Kan ik met die installatie dvd een volledig nieuwe installatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
<FlashDrive>:\Sources\

Maak ei.cfg aan

[EditionID]
Core
[Channel]
Retail
[VL]
0

Edition id kan Pro of Core zijn, channel OEM of Retail en VL aan en uit

Edit: MSDN moet je een abonnement voor hebben trouwens

[ Voor 14% gewijzigd door maartenvdezz op 26-11-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:37:
ok nice. Kan ik met die installatie dvd een volledig nieuwe installatie doen?
Op een oudere Sony met Vista als eens gedaan. Daar heb ik wel uiteindelijk alle partities moeten wissen voordat de instalatie zijn werk deed.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartenvdezz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:16:
<FlashDrive>:\Sources\

Maak ei.cfg aan

[EditionID]
Core
[Channel]
Retail
[VL]
0

Edition id kan Pro of Core zijn, channel OEM of Retail en VL aan en uit

Edit: MSDN moet je een abonnement voor hebben trouwens
Ik snap het niet helemaal, hoe krijg ik dan die windows iso?

Het probleem is dus dat het een nieuwe lege schijf is. Dus heb echt die ISO nodig.

Het makkelijkste lijkt me gewoon een iso bestand te torrenten en dan met die SHA1 code van de msdn site te verifieren of die wel 100% matched en er geen malware in zit? Wat voor programma zou ik daarvoor kunnen gebruiken? Heb wat gegoogled, maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
http://www.mydigitallife....y-verifier-kb841290-fciv/
Hier kun je vinden hoe je de sha1 kan controleren

[ Voor 17% gewijzigd door SuperSjoerd op 27-11-2013 09:21 . Reden: typo ]

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
En voor een grafische versie ervan raad ik deze aan. 77kb en kan md5 en sha genereren en verifiëren met checksums die je erin kan plakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Starke op 27-11-2013 16:31 ]

Pagina: 1