mATX kasten in de stijl van Lian Li

Pagina: 1
Acties:

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-04 03:53
TL;DR: Welke mATX kasten staan bekend om goede koelmogelijkheden en zijn gemaakt in de stijl van Lian Li? (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gEh7c.jpg

Intro
Ik heb vorige week onderstaand systeem aangeschaft voor een bedrag van 490 euro. De meeste onderdelen zijn tweedehands en draaien nu met een leuke overklok en temperaturen. Ik ben niet van plan om voor overkill te gaan, wellicht dat ik er over een tijdje nog een tweede videokaart bij in zet, maar voor nu heb ik voldoende aan een HD7870. Ik ben op dit moment erg tevreden over het systeem. Er is alleen nog één ding dat ik wil aanpassen en dat is DE KAST. Ik vind schreeuwerige gamer kasten met blauwe LEDs namelijk spuuglelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 224,-€ 224,-
1Asus ROG Maximus IV GENE-Z€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Antec Eleven Hundred€ 89,-€ 89,-
1Corsair Hydro Series H80€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 72,35€ 72,35
1Cooler Master Silent Pro M2 620W€ 77,70€ 77,70
1OCZ Vertex 4 128GB€ 173,50€ 173,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,05

Op zoek naar die stijlvolle mATX kast
Het systeem komt naast de hifi geluidsinstallatie in de woonkamer te staan en zal daarom een nette uitstraling moeten hebben. De kast mag best opvallen, als er maar niet te veel schreeuwerige toetsers en bellen aan zitten. Ik heb de kasten van Lian Li en Silverstone altijd al mooi gevonden. Die kasten zijn strak, simpel en toch stijlvol. Een paar jaar terug zou ik in deze situatie direct een Silverstone TJ09 aan hebben geschaft, echter heeft het kleinere mATX formaat nu meer mijn aandacht getrokken. Ik heb nu een leuk mATX bordje waarmee ik ongelimiteerd mijn ding kan doen, een kleiner formaat dan normaal en daar wil ik wel gebruik van maken. Dus ben ik op internet gaan zoeken naar die ene kast met de volgende criteria:

- strak, simpel, stijlvol
- zelfde temperaturen als de huidige kast
- ruimte voor minimaal 1 SDD en 2 HDDs
- ruimte voor 2 videokaarten en 1 soundcard (5 slots) -edit: geniet mijn voorkeur, maar is geen harde eis
- ruimte voor closed loop koeler (in mijn geval Corsair H80)
- 120mm intake fans
- fancontroller/geluidsdempend
- cable management

Met "zelfde temperaturen als de huidige kast" bedoel ik dat ik niet wil inleveren op koelmogelijkheden. Dit is natuurlijk ook direct mijn grootste zorg, want het gaat om een kleiner formaat en dan is er natuurlijk minder ruimte voor een goede airflow. Ik kan het echter toch niet laten om verder te kijken naar deze kleine kastjes. Sommige van die mATX kastjes zijn zo creatief ontworpen dat je niet eens direct ziet dat het om een pc gaat. Ik wil er graag één aanschaffen, maar ik zou graag eerst naar jullie ervaringen mbt dit formaat willen vragen. Welke mATX kasten staan bekend om goede koelmogelijkheden en zijn gemaakt in de stijl van Lian Li?

[ Voor 0% gewijzigd door Travee op 26-11-2013 13:17 . Reden: 5 slots eis aangepast ]

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 23:46
Ik heb een aantal behuizingen geselecteerd voor je.
Ik heb gekeken naar de aantal PCI sloten, en deze moet minimaal 5 zijn.

Dit zijn de kasten die ik voor je heb kunnen selecteren.
De volgorde is als volgt; bovenaan staat de kast die ik het mooist vindt, en dan dalen we af.
1. pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart
2. pricewatch: BitFenix Prodigy M Wit
3. pricewatch: Lian Li PC-A05FNA
4. pricewatch: Silverstone Fortress FT03 Titanium

Is dit zoals je bedoeld?

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zou me niet vastleggen op 5 poorten zodat je 2 videokaarten kan hebben, qua thermals en geluid wil je dat eigenlijk niet in een kleine kast. Gewoon voor zo'n mooie lian li kast gaan met 4 slots, er is toch een gevoel dat die alu kasten geven die de stalen kasten niet hebben. Als je je videokaart wil upgraden heb je nog meer dan genoeg opties in de single gpu sectie omdat een 7870 nu niet echt heel high end is(prima kaart hoort daar niet van).

Lian Li PC-V354B lijkt me prima.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 04:02
Volgens mij voldoen deze kasten ook aan de meeste eisen, hier zou je dus naar kunnen kijken:

pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window
pricewatch: Fractal Design Arc Mini
pricewatch: Fractal Design Define Mini
pricewatch: Silverstone Temjin TJ08B-E

Helaas is er niet zoveel keuzemogelijkheid met mATX kasten als met ATX kasten.

EDIT:
Zelf vind ik overigens de pricewatch: Cooler Master N200 Closed ook wel een mooie kast, maar die lijkt in de verste verte niet op een Lian Li. :P

[ Voor 14% gewijzigd door PCBaas op 26-11-2013 12:25 ]

5700X | RX 6600

• Travee
Ik vind dat Flaat wel een punt heeft. Ik heb die eis voor 2 videokaarten erbij gezet omdat ik niet weet wat ik in de toekomst ga doen en ik wil wel graag dat de kast ten minste 5 jaar meegaat. Als deze HD7870 niet zo'n goede koeler had dan zou ik er niet eens aan gedacht hebben om een tweede kaart er bij in te passen. Mijn vorige kaart was een GTX570 van Asus en die blies alle warme lucht de kast in ipv naar achter, dat zou bij deze mATX kasten dus echt een ramp zijn. De kaart die ik nu heb wordt ondanks dat die overgeklokt is niet warmer dan 60 graden. Dat is bijna dezelfde temperatuur als wat mijn vorige kaart in idle was... De kans is groot dat ik over een jaar de HD7870 weer verkoop en er weer een single gpu in zet, maar omdat ik niet weet wat ik over 5 jaar doe laat ik de 5 slots wel in mijn criteria staan, alleen wel als een minder harde eis.

Mooie kasten zijn dit. Vooral dat aluminium is erg stijlvol.
pricewatch: Lian Li PC-V354B
pricewatch: Silverstone Fortress FT03 Zwart

Heeft er iemand een overzicht van de temperaturen in deze kasten?

Vooral de Silverstone Fortress FT03 ziet er fraai uit. Ik kan het na lang zoeken alleen nog niet vinden, past hier ook een closed loop koeler in? Ik zoek ondertussen naar meer reviews van deze kast.

Als jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag.

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 23:46
Travee schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:27:
Ik vind dat Flaat wel een punt heeft. Ik heb die eis voor 2 videokaarten erbij gezet omdat ik niet weet wat ik in de toekomst ga doen en ik wil wel graag dat de kast ten minste 5 jaar meegaat. Als deze HD7870 niet zo'n goede koeler had dan zou ik er niet eens aan gedacht hebben om een tweede kaart er bij in te passen. Mijn vorige kaart was een GTX570 van Asus en die blies alle warme lucht de kast in ipv naar achter, dat zou bij deze mATX kasten dus echt een ramp zijn. De kaart die ik nu heb wordt ondanks dat die overgeklokt is niet warmer dan 60 graden. Dat is bijna dezelfde temperatuur als wat mijn vorige kaart in idle was... De kans is groot dat ik over een jaar de HD7870 weer verkoop en er weer een single gpu in zet, maar omdat ik niet weet wat ik over 5 jaar doe laat ik de 5 slots wel in mijn criteria staan, alleen wel als een minder harde eis.

Mooie kasten zijn dit. Vooral dat aluminium is erg stijlvol.
pricewatch: Lian Li PC-V354B
pricewatch: Silverstone Fortress FT03 Zwart

Heeft er iemand een overzicht van de temperaturen in deze kasten?

Vooral de Silverstone Fortress FT03 ziet er fraai uit. Ik kan het na lang zoeken alleen nog niet vinden, past hier ook een closed loop koeler in? Ik zoek ondertussen naar meer reviews van deze kast.

Als jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag.
Ik heb zelf de pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window gekocht pas geleden. Momenteel ben ik druk mijn onderdelen aan het bestelen, van het weekend ga ik de laatste onderdelen bestellen. Daarna is het wachten tot de pricewatch: Inno3D GeForce GTX 780 Ti iChill 3GB HerculeZ X3 Ultra leverbaar is.

Als je wilt kan ik je iets meer vertellen over de kast. Ik heb de standaard ventilators al vervangen. Er zat een 120mm en een 140mm ventilator in, die ik vervangen heb voor 3 120mm ventilators. Bovenin de kast komt de ventilator van de Kraken X60. De kast is prima van binnen qua ruimte.

• Travee
Deze kast is te fraai om te negeren. En zolang je een kaart gebruikt die de warmte naar buiten blaast ipv in de kast zijn de temperaturen ook goed.
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/820/mx7a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/3049/zg57.jpgAfbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/8541/ipis.jpgAfbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/3093/ofj7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/2365/afhh.jpg
Pagina: 1