(TL;DR at the bottom
)
Een collega van mij heeft binnenkort een nieuwe laptop nodig en omdat ik bekend sta als de computer nerd binnen het bedrijf, wordt er van mij natuurlijk verwacht met een goed advies te komen
. Nu heb ik zelf al een aantal laptop's bekeken, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Daarom zou ik graag jullie hulp kunnen gebruiken.
Verder vind mijn collega de range van 13" tot 15" wel een lekker formaat.
.
Een aantal eigenschappen die de laptop extra toegevoegde waarde kan geven, zijn:
Verder is het wellich nog handig om aan te geven dat de laptop begin januari aangeschaft gaat worden
Wanneer ik vervolgens wat meer toegeef aan mijn eisen, komen er 27 laptop's tevoorschijn (en verbazing wekkend genoeg, veel Asus laptop's). Hierin lijkt een Asus Zenbook wel een goede optie, maar welk
?
Omdat ik van de Pricewatch niet veel wijzer werd, ben ik op zoek gegaan naar de afgelopen drie editie's van de Laptop Best Buy Guides. Hierin kwamen drie interissante laptops naar voren:Dit lijken alledrie erg goede laptops, vooral de Lenovo springt er voor mij persoonlijk erg uit.
[TL;DR]
Nieuwe laptop nodig (wordt begin januari aangeschaft) die niet zwaar zal worden belast. Belangrijke eisen/dealbreakers zijn:
Een collega van mij heeft binnenkort een nieuwe laptop nodig en omdat ik bekend sta als de computer nerd binnen het bedrijf, wordt er van mij natuurlijk verwacht met een goed advies te komen
1. Wat ga je met de laptop doen?
De laptop zal niet zwaar worden belast, typische programma's zijn:- Word
- Internet
- Powerpoint
2. Wat mag de laptop gaan kosten?
Prijs is redelijk ondergeschikt, zolang de laptop maar aan de gestelde eisen voldoet. Om toch een prijs te noemen, zou ik zeggen rond de € 1.500,-, maar € 300,- meer of minder is niet zo'n groot probleem.3. Ben je van plan de laptop veel mee te slepen?
Nee, de laptop zal voornamelijk op kantoor gebruikt worden en zelfs niet eens naar huis meegenomen worden. Toch komt het wel eens voor dat mijn collega bij klanten aan de slag moet kunnen. Hierdoor is het gewicht niet zo'n issue, maar is de accuduur wel erg van belang!Verder vind mijn collega de range van 13" tot 15" wel een lekker formaat.
4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is niet belangrijk. Mijn collega "is wel gevoelig voor bekende merken", maar als een wat minder bekend merk precies aan zijn eisen voldoet is het ook wel prima. Wat dat betreft vertrouwd hij helemaal op mijn adviesEen aantal eigenschappen die de laptop extra toegevoegde waarde kan geven, zijn:
- 8 GB werkgeheugen.
- "Veel" opslag capaciteit (> 500 GB).
- SSD + HDD beschikbaar (zonder zelf de laptop case open te halen).
- Touch screen (en dan vooral een laptop-tablet convertible).
- Stevigheid.
- Goede koeling/stil.
- Mooi scherm (hoeft niet per se full HD te zijn).
Verder is het wellich nog handig om aan te geven dat de laptop begin januari aangeschaft gaat worden
5. Welke laptop's heb je zelf al gevonden?
Eerste waar ik natuurlijk opzoek ben gegaan, is de Pricewatch. Het nadeel hiervan is alleen dat de Pricewatch geen apart optie heeft voor "accuduur". Er is wel optie "Accucapaciteit (Wh)", maar dat is eigenlijk niet meer dan een groffe indicatie. Wanneer ik de eisen zo goed mogelijk in vul in de Pricewatch, komt er maar één laptop te voorschijn, een Asus Zenbook Touch, waarvan er nog geen prijzen bekend zijn.Wanneer ik vervolgens wat meer toegeef aan mijn eisen, komen er 27 laptop's tevoorschijn (en verbazing wekkend genoeg, veel Asus laptop's). Hierin lijkt een Asus Zenbook wel een goede optie, maar welk
Omdat ik van de Pricewatch niet veel wijzer werd, ben ik op zoek gegaan naar de afgelopen drie editie's van de Laptop Best Buy Guides. Hierin kwamen drie interissante laptops naar voren:Dit lijken alledrie erg goede laptops, vooral de Lenovo springt er voor mij persoonlijk erg uit.
[TL;DR]
Nieuwe laptop nodig (wordt begin januari aangeschaft) die niet zwaar zal worden belast. Belangrijke eisen/dealbreakers zijn:
- Goede accuduur.
- 13" tot 15".
- 8 GB werkgeheugen.
- "Veel" opslag capaciteit (> 500 GB).
- SSD + HDD beschikbaar (zonder zelf de laptop case open te halen).
- Touch screen (en dan vooral een laptop-tablet convertible).
- Stevigheid.
- Goede koeling/stil.
- Mooi scherm (hoeft niet per se full HD te zijn).
- Hebben jullie ervaringen met de drie aangedragen laptop's van de Laptop Best Buy Guides?
- Weten jullie nog laptop's die voldoen aan mijn eisen?
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.