Toon posts:

Upgraden of gaan voor een totaal nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bijna 4 jaar geleden heb ik mijn huidige PC aangeschaft, inmiddels is het zover dat ik toe ben aan een vervanging/upgrade. Ik heb afgelopen week Battlefield 4 aangeschaft, het spel loopt niet echt soepel. Hiernaast moet ik alles op low zetten om 60FPS te halen

Wat zouden jullie doen met mijn huidige systeem, upgraden of gaan voor een totaal nieuw systeem?

Systeem:

Processor:AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor (4 CPUs), ~3.4GHz
Geheugen: OCZ Platinum Dual Channel Kit/4096MB RAM/ DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666
Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ (1TB)
Moederbord: ASUS M4A785TD-V EVO
Videokaart: XFX Radeon HD 5770, 1024MB GDDR5
Kast: Thermaltake M9

Zou het aanschaffen van een nieuwe videokaart bijvoorbeeld al een verbetering zijn? Of is er meer aan vervanging toe om Battlefield 4 beter te kunnen draaien?

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
ik zou deze pc verkopen 2ehands voor een 250 of 300 euro en dan een nieuw systeem aanschaffen;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
In principe voloet de processor nog wel, de videokaart is degene die je performance tegenhoudt op het moment.
http://www.techspot.com/r...d-4-benchmarks/page6.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! En het geheugen dan, voldoet deze 4gb nog steeds?

Nog meer mensen een idee hierover?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik zou:
- CPU overklokken (tot 3,8GHz ofzo), welke CPU-koeler gebruik je nu?
- 4GB ram geheugen bijsteken: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 is goedkoop bij Afuture
- GPU vervangen, bvb door een R9 280(X).
- Ik vermoed dat je dan ook een nieuwe voeding nodig hebt, bvb: Seasonic S12II-Bronze 620W

Met die aanpassingen kan je waarschijnlijk nog een jaar, mss zelfs twee jaar verder.
Verder kan je dan de voeding, ram en GPU hergebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Robbedem op 26-11-2013 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Robbedem schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:50:
Ik zou:
- CPU overklokken (tot 3,8GHz ofzo), welke CPU-koeler gebruik je nu?
- 4GB ram geheugen bijsteken: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 is goedkoop bij Afuture
- GPU vervangen, bvb door een R9 280(X).
- Ik vermoed dat je dan ook een nieuwe voeding nodig hebt, bvb: Seasonic S12II-Bronze 620W

Met die aanpassingen kan je waarschijnlijk nog een jaar, mss zelfs twee jaar verder.
Verder kan je dan de voeding, ram en GPU hergebruiken.
Overklokken heb ik geen ervaring mee, dit doe ik eerlijk gezegd ook liever niet. CPU-koeler heb ik niet, dus die zou ik dan nog moeten aanschaffen.

En met het geheugen, je laat totaal andere zien. Gaat dit geen problemen of leveren? Mijn huidige voeding is de OCZ ModXStream Pro 700W.
Pagina: 1