Toon posts:

Upgraden PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik merk dat mijn systeem (eigenlijk vooral de video) te traag begint te worden. Daarom wil ik stapsgewijs mijn "oude" medion PC gaan upgraden. Ik denk dat de i7-2600 die er momenteel in zit nog redelijk mee kan dus daaromheen wil ik het gaan opbouwen. Ik heb al een 120GB SSD aangeschaft die wacht om ingebouwd te worden. Verder staat er nu een 7200RPM 2TB HDD op de verlanglijst. De huidige 5900 is aan de oude/trage kant.

Dit is het huidige moederbord: http://www.findlaptopdriv...s-7728-motherboard-specs/
En er hangt nu een GT-545 in. Alles zit aan een 450W voeding (medion, dus niet al te hoge kwaliteit meen ik)

Ik denk dus dat ik redelijk wat elementen moet gaan vervangen en daarom is mijn eerste vraag dus ook of het niet "goedkoper/efficienter" is om een systeem van de grond af op te gaan bouwen. Het budget is dus variërend tot toch wel een euro of 500-600. Afhankelijk van of er veel in één keer vervangen gaat moeten worden (besparen op processor is toch al snel een goede 150-200 euro als ik op de oude i7 verder kan). Minder spenderen is uiteraard beter in de dure decembermaand.. Ik sta open voor suggesties.

Mijn enige eis is dat het BF4 (momenteel toch wel een redelijke standaard?) vloeiend moet kunnen draaien. Verder game ik niet echt veel alleen de sporadische single player actie en hou ik wel van vlot kunnen werken op de PC.

Zou dit een goede moederbord/video combi zijn om te beginnen?

pricewatch: ASRock B75 Pro3
pricewatch: Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost

Welke voeding raden jullie aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 23:11 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Je huidige moederbord heeft een micro-ATX formfactor, en het moederbord dat je nu hebt gekozen heeft een ATX formfactor. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar je moet dus even controleren dat het in je kast past.

Als voeding wordt deze vaak aangeraden: pricewatch: Seasonic M12II 520W. Zou kunnen dat het in jouw geval een beetje overkill is.

Echter, ik weet niet hoe rendabel het nog is om in dit systeem te investeren.

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:55
Inderdaad ik zou die i7 gewoon in een nieuw systeem zetten. Misschien kun je ook nog wat andere onderdelen meenemen (RAM of dvd-brander) voor de rest zou ik gewoon alles nieuw kopen. Kast hoeft niet veel te kosten.

Het moederbord dat je gekozen hebt is prima. De voeding die hierboven genoemd wordt is denk ik het beste wat je kunt krijgen voor die prijs. Alleen de videokaart ken ik helaas niet ik, de R9 270x is namelijk vrij nieuw.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

De R9 270X is een rebranded HD7870. Is een prima videokaart :) Je krijgt BF4 er zelfs gratiesj bij.

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:55
BF4 krijg je niet altijd er gratis bij, het zijn aparte bundles (zat zelf te kijken naar 280X BF4 bundle :)). Als het een rebranded 7870 zou ik gewoon die nemen, scheelt toch snel weer 30 euro :)