Toon posts:

Nikon D3100 wordt niet herkend in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Sinds kort ben ik in bezit van een Nikon D3100. Nu heb ik sinds kort mijn PC opnieuw geïnstalleerd met Windows 7 (legaal) maar als ik mijn Nikon aansluit via USB dan wordt deze niet herkend.

De PC ziet hem wel want ik krijg het ballonnetje dat er nieuwe hardware is gevonden, maar vervolgens de melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden omdat er geen drivers gevonden zijn. Bij Computermanagement --> Apparaatbeheer zie ik wel 'Nikon D3100' staan maar met een uitroepteken erbij.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb wat rondgezocht op internet en overal zegt men dat de camera gewoon herkend moet worden door Windows 7 (ook op de site van Nikon zelf).

Ik heb op de bijgeleverde CD-ROM gekeken maar daar staat alleen die NX2 Viewer software op en geen drivers.

Heeft iemand hier een oplossing voor? B.v.d.! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Je mist inderdaad de drivers waardoor het niet werkt.
Als je naar apparaatbeheer gaat en dan rechtermuisknop op Nikon D3100 met uitroepteken dan eigenschappen & vervolgens op tabblad stuurprogramma kan je opdracht geven om het bij te werken.

Vind hij niks via het internet dan moet je zeggen dat hij op je computer moet zoeken en dan selecteer je de CD-ROM (uiteraard zorgen dat de bijgeleverde disk in de CD-ROM station zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan. Via internet worden er geen drivers gevonden. Als ik lokaal ga zoeken en op de bijgeleverde CD-ROM, dan wordt er ook niets gevonden.

Zou er iets anders aan de hand zijn? De PC is net opnieuw geïnstalleerd en bevat alle Windows updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Probeer eens de cd te installeren die erbij is geleverd, misschien dat hij automatisch de drivers pakt?
Al een andere USB poort geprobeerd?

Eventueel zou je Nikon kunnen mailen/bellen met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Misschien een domme opmerking , maar probeer het apparaat eens aan of juist uit te zetten als je de hem aansluit (afhankelijk van wat je eerder deed)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet. Ik heb de accu uit de camera gehaald, de accu is volledig opgeladen, meerdere USB-porten geprobeerd, de Nikon software geinstalleerd e.d.

Ik ben echt een beetje aan het einde van wat ik kan proberen. Voorheen werkte het wel altijd. Weet iemand misschien nog een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding moet je eerst de software op de CD-ROM installeren, dan de USB kabel aansluiten en tenslotte de camera aanzetten. Gedaan, maar ook dat helpt niets.

Vervolgens kreeg ik het geniaale idee om de drivers te kopiëren vanaf een andere Windows 7 PC waar de camera wel op werkt. De PC waar het wel op werkt is een Windows 7 Ultimate PC, en de PC waar het niet op werkt een Windows 7 Enterprise N.

Ik heb de gehele map C:\Windows\System32\DriverStore gezipt, en met een USB-stick naar de Windows 7 Enterprise N PC gekopieerd en uitgepakt.

Vervolgens weer het apparaat uit apparaatbeheer verwijderd, opnieuw aangesloten en de DriverStore map (op de uitgepakte locatie) aangeklikt.

Er werden nu wel Nikon D3100 drivers gevonden maar het systeem gaf aan dat deze mogelijk niet goed werkte en of ik deze toch wou installeren. Omdat het nu ook al niet werkte heb ik dit gedaan.

Vervolgens kwam er een andere foutmelding naar voren:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1z6xuaa.png

Hierop heb ik het Microsoft Media Transfer Protocol Porting Kit gedownload maar ook dat hielp niets.

Ik ben nu echt een beetje ten einde raad want volgens mij heb ik nu alles wel zo'n beetje geprobeerd.

Ik denk dat ik maar een case bij Microsoft en/of Nikon ga inschieten. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

http://answers.microsoft....2e-4d47-8ec4-7c7b9980e479

Hier staat dat je de al je usb controller zooi uit apparaatbeheer moet trappen en opnieuw moet installeren.
Dat al geprobeerd?

Nikon zal je denk ik niet helpen gezien de camera werkt op een andere pc (en op deze ook voor de format?).

[ Voor 16% gewijzigd door bratos op 26-11-2013 21:16 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bratos: Dat heb ik nog niet geprobeerd nee. Dat zal ik z.s.m. eens doen. Die Windows 7 is van TechNet afkomstig dus wellicht dat ik daar nog wat kan rondvragen, maar zal eerst jouw oplossing eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de mogelijke oplossing van Bratos uitgeprobeerd, maar helaas. Nog steeds dezelfde error. Ook na het proberen van diverse USB-poorten. Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Zou er wel even zelf naar willen kijken op afstand, dan kan ik eventueel kijken wat er mis is? DM me maar als je wilt. :) Heb je trouwens al eens op Google gezocht naar een oplossing?

[ Voor 20% gewijzigd door mrtnptrs op 29-11-2013 20:12 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Hm.
Er zijn meerdere mensen met dit probleem.
De meeste eindigen in de oplossing "koop een cardreader".

Wat je nog kan doen is een andere usb kabel gebruiken (goeikope kabels kan soms ellende geven)
en de camera even de accu/batterij eruit halen.

Ik lees ook nog wat over PtP mode voor je USB, maar daar valt bij jouw nikon weinig aan te veranderen.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Bleek te zitten in de Enterprise editie van Windows 7. Deze schijnt minder drivers aan boord te hebben dan Windows 7 Ultimate.

Ik heb met de Windows 7 Downgrader en installatie CD een downgrade gedaan naar Ultimate, ik sluit de camera aan en hij pakte hem meteen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
Pagina: 1