Ipad als externe monitor voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orchidius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09-2021
Hey iedereen,

Ik kocht langs een Ipad 2 met als doel deze als tweede scherm te laten functioneren van een laptop. Ik heb nl een zeilboot, de laptop heeft alle nodige navigatie- en andere software, maar je wilt met een laptop natuurlijk niet buiten in weer en wind zitten. De ipad in zijn waterdichte case is hier echter perfect voor. Zo kan de laptop in de kajuit (binnen) blijven staan en kan de ipad als extern scherm buiten worden gebruikt.

De programma's die ik hiervoor kan vinden blijken echter allemaal te werken met twee iOs devices, dus een ipad en een mac(book). De laptop is een IBM Lenovo met windows 7 ultimate op, dus dat werkt al niet. Verder heb ik op het water natuurlijk geen wifi, dus vroeg me af of dit niet gewoon via bluetooth gaat...?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Splashtop maakt netjes een clone (streamend) naar je iPad..werkt via Wifi (ook binnen dezelfde werkgroep) en zelfs 3G..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon rdp, vnc, teamviewer oplossingen geprobeert ?

bleutooth werkt op de zelfde frequentie als wifi. dus als wifi niet werky ov, ontvangst dan werky beleutooth ook niet.
met wifi kun je meestel wel ad hoc verbinden met je pc denk ik nooit geprobeert maar ik neem ff aan dat het wel moet lukken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:34

Jentae

Houdt van aglets.

Met Air Display kun je prima je iPad als extended scherm gebruiken bij een PC/laptop (in mijn geval ook een Lenovo laptop met Win 7). App op je iPad, app op je laptop, binden via wifi (ad hoc wifi weet ik niet).

http://avatron.com/apps/air-display

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orchidius
Ok, splashtop doet het perfect! Bedankt daarvoor.

Vraag blijft nu hoe ik een "wifi" netwerk kan opzetten op zee zodat de ipad ook daar ook met mijn laptop kan babbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
orchidius schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:26:
Ok, splashtop doet het perfect! Bedankt daarvoor.

Vraag blijft nu hoe ik een "wifi" netwerk kan opzetten op zee zodat de ipad ook daar ook met mijn laptop kan babbelen...
Je kan altijd een oude router neerzetten om te testen of het werkt. Gebruik je gewoon als locaal netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neuh joh, zoek een op ad-hoc en wifi op google enzo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orchidius
Ad-hoc netwerk was inderdaad de juiste zoekterm, ook weer gevonden. Heb ondertussen als test een ad-hoc netwerk (onbeveiligd) aangemaakt op de laptop, en wonder boven wonder kan zelfs de ipad dit netwerk zien. Het staat in de lijst en ik kan ermee verbinden. Er komt wel géén "wifi-icoontje" in de linkerbovenhoek van het ipadscherm en ik kan via splashtop niet verbinden met de laptop.

Maw, volgens de wifi instellingen is hij verbonden met het ad-hoc netwerk (IP 169.254.232.140 en subnet mask 255.255.0.0 met http proxy uitgeschakeld), maar er komt geen wifi-icoontje in de linkerbovenhoek en verbinden via splashtop lukt niet.

EDIT: Ik heb static IP zelf eens ingesteld met 168.254.1.2 en subnet mask 255.255.255.255 en nu komt er wel in de wifi instellingen verbonden EN er komt een wifi-icoontje in de linkerbovenhoek van het scherm. Splashtop kan wel nog steeds geen andere devices vinden :s.

[ Voor 17% gewijzigd door orchidius op 26-11-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eerst maar een proberen te pingen, werkt dat wel ?
nee? geef even het ip en subnetmask van beide appaten door

kun je niet gewoon op ip verbinden oid ?

Iperf

Pagina: 1