Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 22:59

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Hallo, ik wil mijn TL-WR1043ND router configureren als repeater. Ik heb er DD-WRT op gezet en meteen bij de eerste keer inloggen op de webinterface gaat er al iets fout: Ik vul de username, het wachtwoord en de bevestiging in en ik krijg 192.168.11.1/apply.asp o.i.d. en dat is en blijft een lege pagina. Als ik die extensie verwijder en ik ga weer naar 192.168.11.1, kom ik wel in het juiste menu terecht.

Affijn, vanuit dat menu krijg ik de optie om het IP in te stellen en om de router in te stellen als DHCP server danwel forwarder. Mijn main router, een TL-WDR4300, heeft IP 192.168.1.1 en staat geconfigureerd om adressen uit te delen in de range: 192.168.1.100 - 192.168.1.199. Daarom verander ik mijn TL-WR1043ND van IP adres (192.168.11.1 -> 192.168.1.110) en verander ik de optie DHCP server in DHCP forwarder. En vanaf dan gaat het mis, ik kan de router niet meer bereiken op zowel 192.168.11.1 als 192.168.1.110.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Overigens, het plaatje van product dat ik gekoppeld heb, matcht niet met mijn router. Ik vermoed dat dat een nieuwe revisie is ofzo, want mijn router heeft wel hetzelfde typenummer. Ik heb iig de uitvoering met de witte behuizing: http://www.tp-link.com.au.../large/TL-WR1043ND-01.jpg

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik heb hier het nodige gelezen over waarom een repeater een slecht idee is, dus ik heb nog een ander idee. Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ik op de eerste verdieping (mijn router staat op de begane grond), zowel een extra "zendmast" heb als een "ethernet hub" om al mijn computers op aan te sluiten. Kan ik dit misschien beter bereiken met een losse switch en access point i.p.v. een repeater?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:42
Je kan de TP-Link ook als accespoint/switch gebruiken, zelfs met de standaard firmware!

Dan moet er uiteraard wel een kabeltje naar de eerste verdieping gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
nooberke schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:12:
Je kan de TP-Link ook als accespoint/switch gebruiken, zelfs met de standaard firmware!

Dan moet er uiteraard wel een kabeltje naar de eerste verdieping gaan!
Ik zie nu dat ik de verkeerde terminologie heb gebruikt, ik bedoelde Acces Point i.p.v. repeater (zo'n fout is gauw gemaakt, je hebt ook nog range extender en ik vraag me af wat dat dan zou moeten zijn). In de tussentijd heb ik een Access Point aangeschaft (deze: pricewatch: TP-Link TL-WA830RE V2), maar deze is waarschijnlijk overbodig. Ik zit met het volgende:

Op het moment staat mijn Access Point in de hoek van de kamer en ik wil hem eigenlijk verder naar het midden van de kamer verplaatsen voor betere coverage over de verdieping (die hoek is tevens de hoek van het huis). Om dit te bereiken heb ik een extra switch nodig die ik aan zou moeten schaffen.

Ik kan ook de TL-WR1043ND die ik inmiddels uitgerust heb met Gargoyle configureren als Access Point, dan hoef ik geen switch meer aan te schaffen en kan ik die Access Point verkopen.

Is er een reden (dekking, hardware, software) om de eerstgenoemde oplossing te verkiezen boven de tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:42
Neophyte808 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Ik zie nu dat ik de verkeerde terminologie heb gebruikt, ik bedoelde Acces Point i.p.v. repeater (zo'n fout is gauw gemaakt, je hebt ook nog range extender en ik vraag me af wat dat dan zou moeten zijn). In de tussentijd heb ik een Access Point aangeschaft (deze: pricewatch: TP-Link TL-WA830RE V2), maar deze is waarschijnlijk overbodig. Ik zit met het volgende:

Op het moment staat mijn Access Point in de hoek van de kamer en ik wil hem eigenlijk verder naar het midden van de kamer verplaatsen voor betere coverage over de verdieping (die hoek is tevens de hoek van het huis). Om dit te bereiken heb ik een extra switch nodig die ik aan zou moeten schaffen.

Ik kan ook de TL-WR1043ND die ik inmiddels uitgerust heb met Gargoyle configureren als Access Point, dan hoef ik geen switch meer aan te schaffen en kan ik die Access Point verkopen.

Is er een reden (dekking, hardware, software) om de eerstgenoemde oplossing te verkiezen boven de tweede?
toon volledige bericht
Waarom zou je een extra switch nodig hebben?

Range extender is hetzelfde als een Repeater trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
nooberke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Waarom zou je een extra switch nodig hebben?

Range extender is hetzelfde als een Repeater trouwens ;)
Op de plek waar ik de AP heen wil verplaatsen staan PC's die nu nog zonder netwerk zitten, die ik ook graag van netwerk wil voorzien.

Wat eigenlijk vooral mijn vragen zijn:

1. Heb ik baat bij een hardwarematige Access Point boven een router die via custom firmware als Access Point geconfigureerd is?

2. De Access Point die ik nu heb heeft MiMo antennes, de router voor zover ik weet niet. Is dit voor mij relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yurki
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 18:01
He Neophyte808,

was het nog gelukt met de TL-WR1043ND?

Ik wil het zelfde als jij: mn ziggo modem met ethernet naar de 1ste verdieping en dan een TL-WR1043ND er aan hangen voor de computers daar en het wifi signaal versterken daar.

Ik ga pas eind deze maand mn nieuwe huis in, maar ik was benieuwd of dit in theorie werkt...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

yurki schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:46:
He Neophyte808,

was het nog gelukt met de TL-WR1043ND?

Ik wil het zelfde als jij: mn ziggo modem met ethernet naar de 1ste verdieping en dan een TL-WR1043ND er aan hangen voor de computers daar en het wifi signaal versterken daar.

Ik ga pas eind deze maand mn nieuwe huis in, maar ik was benieuwd of dit in theorie werkt...

Dank!
Je had beter even rechtstreeks contact op kunnen nemen in plaats van een 6 jaar oud topic omhoog te schoppen ;)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.