Toon posts:

Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wel mijn systeem upgraden: ik wil graag een mobo met quattro (4!) processors, kan dat? zijn die mobo's op de markt?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ze zijn er absoluut. maar reken alsjeblieft niet op een vriendelijk prijskaartje. dat soort moederborden is reteduur (reken maar op een maandloontje ofzo). weet eerlijk gezegd niet eens of ze wel los te krijgen zijn of dat je daarvoor meteen een complete server moet kopen.

hier staat wel een leuk plaatje van een supermicro bordje.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Vooruit, het kan dus maaar wat wil je ermee doen. Games ondersteunen het niet en alleen zware programma's zijn geschreven voor 2, soms meer cpu's. Verder moet je dam Win2K gebruiken waar ik niet zo kapot van ben, misschien werkt het wel met WinME
Kun je downloaden op www.y2kuser.de/win me
Ik denk dat gewooon een zware Athlon 1GHz met een zware koelinstallatie (peltier en zo) die dan wel op 1,2 loopt een stuk beter is

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:38

FFF

idd, je kunt sdan beter een 1000 MHz thunderbird kopen, loopt veel beter of je moet echt professionele en nieuwe programma's hebben daar kan een enkele cpu niet tegen op...
voor die prijs heb je superkoeling en voor programma's is het wel leuk 1 GB ram te hebben enzo...
mvg FFF

Verwijderd

Jah man, dan weet ik het wel! Een Voodoo5 6000, 4X256MB PC-133 Ram van Hyundai, CAS2 uiteraard, een goede waterkoeling en een Athlon 1000mhz! Ow Ja, en een U160Systeempje aanschaffen joh! 10000RPM IBM schijffies, jongen dan ben je ECHT goed bezig, 4 Procs. is wel leuk als je een koetje hebt, dan doe je maar, beter voor ons!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dat vergat ik nog te vertellen:

1. windows 95/98/se/me (en zelfs 3.11 ;) ) ondersteunen maar 1 cpu. de andere 3 doen dus niks.
2. windows nt 4 ondersteunt standaard maar 2 cpu's. alleen speciale smp versies van nt server ondersteunen meer dan 2 cpu's.
3. windows 2000 pro ondersteunt standaard maar 2 cpu's. voor meer dan 2 cpu's moet je weer aparte versies hebben.
4. blijft dus alleen linux over. ik neem aan dat linux wel meer dan 2 cpu's ondersteunt (waar weet het eigenlijk niet zeker :) ).

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
Op dinsdag 20 juni 2000 21:24 schreef /downtime/ het volgende:
dat vergat ik nog te vertellen:<P>1. windows 95/98/se/me (en zelfs 3.11 [afbeelding] ) ondersteunen maar 1 cpu. de andere 3 doen dus niks.<BR>2. windows nt 4 ondersteunt standaard maar 2 cpu's. alleen speciale smp versies van nt server ondersteunen meer dan 2 cpu's.<BR>3. windows 2000 pro ondersteunt standaard maar 2 cpu's. voor meer dan 2 cpu's moet je weer aparte versies hebben.<BR>4. blijft dus alleen linux over. ik neem aan dat linux wel meer dan 2 cpu's ondersteunt (waar weet het eigenlijk niet zeker [afbeelding] ).<BR>

[This message has been edited by /downtime/ (edited 20-06-2000).]
windows 2000 server ondersteunt 4 procs
advanced server nog meer dacht ik :)

Verwijderd

Advanced server 32 :)

maar als je quad cpu's wil, moeten het p3 Xeons worden, en dat gaat jeveeeeeeeeeeel geld kosten

Verwijderd

k zag eerst op de got ook een bordje waar 8 p3 slot1's op gingen, was wel duur :)

• vassago
  • Laatst online: 22:48
8 P3 slot 1?

Bestaat niet, P3 ondersteunt alleen 2-way SMP geen 4 en zeker geen 8. Je moet hiervoor Xeons gebruiken. (slot 2)

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, wat wil je ermee gaan doen? Uitleg, nu! We willen 't naadje van de kous weten. Ben je al ouder dan 18? Waar woon je? Werk je? Kan je 't betalen?

euh...jongens...ben ik nog iets vergeten?

sjonge sjonge... ;)

P.S. is nie voor jou bedoeld Mike

specs

Pagina: 1