Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuw in Hifi en tot nu toe heb ik altijd mijn vragen beantwoord kunnen krijgen via Tweakers, dus hopelijk bij deze weer.

Ik heb op dit moment een 3.1 opstelling met mijn Onkyo TX NR-414 en daaraan mijn consoles. Ik gebruik mijn Ps3 als blu-ray speler en ik heb al opgezocht dat ik de PCM kanalen open moet zetten op mijn Ps3 om mogelijk van DTS-HD / True-HD te kunnen genieten met mijn Blu-rays. Echter, welke modus moet ik gebruiken op mijn receiver? De info balk op de Ps3 zegt dat ik DTS-HD krijg, maar alsnog kan ik dit beïnvloeden op de receiver. Er is 1 optie waar deze het mooist klink: ''Multichannel''. In de handleiding melden ze: ''Deze modus wordt gebruikt bij PCM multikanaals bronnen.'' Wil dit zeggen dat ik deze modus moet gebruiken om het optimale geluid te krijgen? Of zou ik DTS-HD zelf moeten kunnen selecteren op de receiver.

Misschien ziet het er zo uit dat het wat onwetend klinkt, dat is ook zo (ik ben nieuw hierin). Mogelijk hebben jullie ervaringen met de Ps3 gebruiken als Blu-ray speler en kunnen jullie mij uitleggen hoe het zit (ik heb zo'n gevoel dat ik helemaal mis zit).
Door alle mogelijkheden die er zijn met verschillede luistermodi raak ik wat in de war.

Alvast bedankt.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Welke PS3 heb je, de Slim of de Phat? De Slim kan bitstream alles versturen en de receiver zal dan ook echt de track bij type herkennen en laten zien op de display als DTS HD. In dit geval decodeert de receiver de audio. Als je de PS3 op LPCM zet (wat bij de Phat de enige manier is om HD Audio te krijgen) dan decodeert de PS3 het geluid al zelf. De receiver zal deze dan niet meer herkennen en aangeven als Multi Channel In. Het geluid zal gelijk zijn, enige verschil is waar het geluid om wordt gezet: in de PS3 of de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

Onkyo lekker op direct modus zetten is 95% van de tijd dikke prima

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
@Fear,

Bedankt! Ik heb een slim en zal 'm dus even op Bitstream moeten zetten , of op pcm (dan doet de ps3 het zelf). Maar de optie blijft blijkbaar op de slim wel om LPCM te gebruiken.

@Freakie1NL
Dat klinkt inderdaad ook goed, maar hoor je dan het optimale geluid wat de ps3 je stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
DENOOW1234 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:45:
Dat klinkt inderdaad ook goed, maar hoor je dan het optimale geluid wat de ps3 je stuurt?
Op Direct hoor je het onaangetast. Of jij dat mooier/optimaal vindt is een tweede uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:37:
[...]

Op Direct hoor je het onaangetast. Of jij dat mooier/optimaal vindt is een tweede uiteraard :)
Dat is dus in wezen hetzelfde als ik 'm op multichannel zet? Want dan pakt hij t signaal die de Ps3 afgeeft en dat doet 'ie ook bij Direct dan?
Pagina: 1