Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Receiver voor Boston Acoustics SoundWare S 5.1

Pagina: 1
Acties:

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een receiver voor de volgende speakerset:
pricewatch: Boston Acoustics SoundWare S 5.1 5.1 (Zwart)

Ik zal de set het meest gaan gebruiken om films, series en tv te kijken (waarschijnlijk via een recorder van Ziggo). De films/series wil ik hierbij streamen vanaf mijn PC, maar later waarschijnlijk vanaf een NAS (synology) met wellicht een Raspberry Pi.

Het is in ieder geval belangrijk dat alle (de meeste) audio codecs worden ondersteund, al zit hier volgens mij niet heel veel verschil in bij de diverse modellen. Verder weet ik niet in hoeverre ik nog moet letten op video codecs/3d support etc.?

Apple Airplay lijkt mij daarnaast handig om te gebruiken, al is dat geen absolute must. Vraag mij ook af in hoeverre ik al rekening moet houden met 4k. Lijkt mij voor de toekomst wel interessant, maar dat zal nog wel een aantal jaar duren.

Zelf kwam ik min of meer op de volgende receiver uit:
pricewatch: Denon AVR-X1000

Wellicht nog z'n grotere broertje, al weet ik niet of dit de meerprijs waard is:
pricewatch: Denon AVR-X2000

Budget is zo rond de €400,-, maar kan eventueel iets meer of natuurlijk minder zijn.

Hopelijk dat iemand wat tips kan geven zodat ik makkelijker een goede keuze kan maken :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben zelf wel fan van Denon. Maar ik zou voor de X2000 gaan dan. Niet alleen is die 4k met het oog op de toekomst wel handig, maar het beestje heeft gewoon simpelweg wat meer mogelijkheden en wat meer power. Mocht je nog eens ooit een paar extra front heights aan willen sluiten bijvoorbeeld, dan kan dat met de X2000 wel, en met de X1000 niet.

Videocodes op een receiver moet je je niet druk om maken. Ze spelen namelijk toch geen video af, ook niet streaming. Alleen audio. Dat ze video ook zouden doen is een misvatting die ik steeds vaker de kop op zie steken. Waarom weet ik niet. Maar hooguit doen ze wat aan beeldbewerking.

Wat ik je wel mee wil geven zijn twee dingen:
1) Ik zie regelmatig scherpe aanbiedingen voor een X1000 of een X2000 voorbij komen. Scheelt soms behoorlijk. Dus hou die in de gaten zou ik zeggen

2) Vlak ook andere merken niet uit. Denk aan Yamaha, Onkyo, Marantz. Maken stuk voor stuk ook geen rotzooi.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Wat betreft de video; dat vermoeden had ik inderdaad al maar wilde dit graag nog bevestigd krijgen. Wat ik mij dan wel afvraag is of je DLNA beter kan afspelen via de receiver of de TV die ook DLNA ondersteund, aangezien ze daar beide mogelijkheden toe hebben. Als ik een Raspberry Pi aangeschaf zal die noodzakelijk natuurlijk al minder zijn.

Heb die aanbiedingen inderdaad voorbij zien komen (met name de X2000 die erg scherp geprijsd was), helaas momenteel geen aantrekkelijke aanbiedingen te vinden. Zal deze de komende tijd in ieder geval in de gaten houden.

Naar Onkyo modellen heb ik ook nog zitten kijken, denk dat je uiteindelijk niet echt een miskoop kan maken. Vind het echter lastig om een goede keuze te maken tussen alle verschillende modellen..