Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kijkhoeken Macbook pro retina review

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mis bij de review van de macbook pro retina van maandag 25 november is een beoordeling van de kijkhoeken. Een IPS scherm is geen garantie voor perfecte kijkhoeken zoals jullie hebben aangetoond in de review van de vaio pro vorige week. Hebben jullie de kijkhoeken ook gemeten/beoordeeld? Liefst met foto's!

Ook las ik in de review:
"Het trucje is bekend; neem een gewoon MacBook-ips-paneel, verviervoudig de resolutie, zorg er vervolgens voor dat de backlight hard genoeg kan branden om tussen alle transistors door te schijnen, maak de kleuren kloppend en voilà: Retina!"

Bij mijn weten is een gewoon macbook paneel nog nooit IPS geweest. De retina macbooks waren de eerste macbooks met IPS, IPS is dus onderdeel van het Retina label. Alle macbooks hiervoor waren gewoon TN.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
De kijkhoeken zijn prima, en vergelijkbaar met het retina-scherm op de vorige MacBook Pro.
Kijkhoekfoto's maken we niet altijd, bij tn-panelen leverde dat nog interessante plaatjes op, maar bij de meeste ips-panelen zijn de kijkhoeken gewoon goed. Als we echter iets hebben aan te merken op de kijkhoeken, maken we de foto's wel, zoals bij de Vaio Pro het geval was.

En gewone MacBookpanelen zijn inderdaad tn...daar gaat m'n poging om de tekst wat op te leuken :+

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook