2.0 Opstelling, Boston Acoustics A 25 vs A 250

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Momenteel zit ik met de volgende situatie:

Recent heb ik een Onky TX-SR313 aangeschaft met daarop aangesloten een tweetal speakers van Sony in een 2.0 opstelling.

Deze speakers zijn van het type SS-CM70 en dit zijn boekenplank speakers.

Inmiddels ben ik zover dat ik aan nieuwe speakers toe ben. Ik hoor goede berichten over de Boston A 25 speakers, maar zie ook de A 250 op de website staan. Het verschil is volgens mij als leek: boekenplankmodel of staande speakers.

Kunnen jullie mij vertellen wat (los van mijn persoonlijke geluidsvoorkeur) de beste keus is voor een 2.0 opstelling? De A 25 of de A 250?

In de toekomst wil ik mogelijk nog een subwoofer aansluiten. In hoeverre heeft dit invloed? Dit is echter toekomstmuziek :P en ik wil voor die tijd niet op kwaliteit inleveren, "omdat ik in de toekomst wel eens een subwoofer zou kunnen kopen".

Graag enige advies :+ .

Wat heb ik zelf geconstateerd: Het zijn beide 2-weg speakers, en dan houdt mijn kennis wel een beetje op ;w .

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vloerstaanders hebben over het algemeen meer volume en kunnen dus makkelijker lage tonen weergeven.
En dat zegt het eigenlijk allemaal wel. Een sub gebruik je vnl bij films - al kan het ook bij muziek best wat toevoegen. Heb je bookshelves, dan ga je op een gegeven moment ook bij muziek wat laag missen. Bij vloerstaanders heb je dat veel minder, omdat die van zichzelf uit al lager kunnen.

Desalniettemin kan een sub ook prima een aanvulling zijn op vloerstaanders.

My 2 cents: als je geen probleem met vloerstaanders heb en je hebt er de ruimte voor, koop vloerstaanders en geen bookshelves. En en sub kan in beide gevallen altijd nog, allen denk ik dat je hem bij bookshelves eerder aan zult schaffen dan bij vloerstaanders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
The Eagle schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:31:
Vloerstaanders hebben over het algemeen meer volume en kunnen dus makkelijker lage tonen weergeven.
En dat zegt het eigenlijk allemaal wel. Een sub gebruik je vnl bij films - al kan het ook bij muziek best wat toevoegen. Heb je bookshelves, dan ga je op een gegeven moment ook bij muziek wat laag missen. Bij vloerstaanders heb je dat veel minder, omdat die van zichzelf uit al lager kunnen.

Desalniettemin kan een sub ook prima een aanvulling zijn op vloerstaanders.

My 2 cents: als je geen probleem met vloerstaanders heb en je hebt er de ruimte voor, koop vloerstaanders en geen bookshelves. En en sub kan in beide gevallen altijd nog, allen denk ik dat je hem bij bookshelves eerder aan zult schaffen dan bij vloerstaanders.
Thx! Maar kun je me ook zeggen of de A 250 net zo goed staat aangeschreven als de A 25? Ben ik nog niet tegengekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen idee. Ik draai zelf met Klipsch namelijk. Maar voor alle speakers van welk merk dan ook geldt: ga alsjeblieft eerst luisteren voor je ze koopt. Ik dacht dat ik wel bij B&W of Kef uit zou komen, maar vond uiteindelijk Klipsch het beste klinken. Dus loop een goede audiozaak in en ga luisteren.
Ik weet niet waar je woont, maar d'r zit vast wel een Hobo Hifi in de buurt, of pak anders een dagje Rotterdam en ga bij Correct luisteren.
Muzieksmaak is heel persoonlijk - ik weet niet wat voor muziek jij leuk vind en hoe jij iets vind klinken. Ik hoor het verschil wel tussen de ene set en de andere. Jij misschien niet, of misschien ook wel. En daarom moet je dus gaan luisteren. Een auto koop je toch ook niet zonder eerst een proefrit gemaakt te hebben? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Heb zelf de A25 in bezit en de kwaliteit is voor mij echt geweldig!

Je mist wel het laag in muziekgenres zoals Hiphop, dubstep, hardstyle etc

Voor rock, pop etc is hij weer perfect.

Geluidskwaliteit is subliem maar soms mis je wat lage tonen.
oplossing: subwoofer kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Omdat de BTW-dagen van de mediamarkt er momenteel zijn wou ik dit topic nog even wat leven in blazen. Iemand die me hier nog wat advies over kan geven?

Als ik de A25 neem moeten deze per se op mijn dressoir naast de tv staan zeker? De vloerstaanders zou ik iets verder af kunnen zetten neem ik me zo voor?

Kunnen de A250 ook een grotere ruimte aan dan de A25, of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb beiden. Gebruik de A250 als fronts en de a25 als surrounds.

De A250's klinken minstens zo goed als de A25 maar hebben meer body Door de dubbele woofers. De keuze is geheel afhankelijk van de grote van de luisterruimte. Voor een studentenkamer van 20m2 zou ik zeker voor de a25 gaan en het geld dat je extra had moeten neerleggen voor z'n grotere broer in de zak houden. Heb je nou een ruime woonkamer dan is de a250 al snel een interessantere keuze of zelfs de A360. Kwa klank klinkt de a25 bijna gelijk aan de a250. De A250 gaat wel ietsje lager lijkt het maar de A25 is zeker geen incapabele speaker om laag mee weer te geven alleen meer geschikt voor kleinere ruimtes.

Beide speakers zijn echte aanraders voor hun prijs! En zelfs met een ruimer budget.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een vloerstaander heeft voldoende laag in huis waarbij dat met een boekenplankmodel niet het geval is waardoor een subwoofer eigenlijk noodzakelijk is.

Het belangrijkste advies blijft eerst luisteren en dan misschien kopen. En als je er de mogelijkheid voor hebt, zou ik altijd vloerstaanders nemen als fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Thx heren!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook neiging naar de vloerstaanders heb. Ik was echte bang dat de A250 niet de alom geprezen kwaliteit van de A25 zou halen. Maar kwalitatief zijn ze dus gewoon vergelijkbaar, alleen kan de A250 lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Hierbij even een bump :P.

Inmiddels ben ik verder wezen kijken en kom ik tevens op de Jamo S426 en de S506. Deze zijn iets goedkoper dan de Boston Accoustics A250.

Mijn receiver is dus een Onkyo TX-SR313. Vermogen op de frontspeakers is:

100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC) / 120 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, JEITA).

Volgens mij zou dit voor de S426 geen probleem zijn (correct me if i'm wrong). Bij de S506 twijfel ik, is mijn receiver daar zwaar genoeg voor?

In mijn budget is dit wel zo'n beetje wat ik kon vinden momenteel, de A250 vs S426 vs S506.

Mijn concrete vragen zijn derhalve:

1. Kan iemand mij het verschil tussen de S426 en de S506 toelichten? Reviews gaven hier geen uitsluitsel over.

2. Kan ik beter voor de A250 gaan, of voor één van de Jamo's?

Ik begrijp dat ik moet luisteren (ga ik ook doen voor definitieve aanschaf), maar wil graag jullie mening. Ik ben op zoek naar een 2.0 opstelling, met op afzienbare tijd nog eventueel een sub erbij. Gebruik is met name films, series en spotify >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Bedankt voor dit topic, heb hetzelfde in overweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10

FeaR

In GoT we trust

50Miles schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:31:
Mijn receiver is dus een Onkyo TX-SR313. Vermogen op de frontspeakers is:

100 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC) / 120 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, JEITA).
En dat is dus precies een manier van meten die niets zegt. Op één kanaal gemeten is al niet representatief aangezien je altijd wel zal luisteren in stereo tot meerdere in surround. Dan heb je ook nog dat ze op één constante toon van 1000 Hz meten en niet over een bereik van 20 - 20.000 Hz wat je in de praktijk zal spelen. En als laatste heb je nog de THD van 1% welke te hoog is. Bij netjes meten zou een beetje merk uitkomen onder de 0,1% THD. Nu zeggen cijfertjes al niets, maar als ze zo creatief op worden gegeven kan je er helemaal niets mee.
50Miles schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:31[/message]:[/b]
Volgens mij zou dit voor de S426 geen probleem zijn (correct me if i'm wrong). Bij de S506 twijfel ik, is mijn receiver daar zwaar genoeg voor?
Waarom zou de S506 een probleem geven en de S426 niet? Impedantie en gevoeligheid zijn hetzelfde. En geluid zal er altijd uit komen.
1. Kan iemand mij het verschil tussen de S426 en de S506 toelichten? Reviews gaven hier geen uitsluitsel over.
Luisteren.... specificaties zeggen niets over de sound. Maar wat je er uit zou kunnen halen is dat de S506 grotere units heeft dan de S426 en ook wat lager zal gaan. Maar aan de grootte van de units blijft het dan ook bij. Mijn speakers hebben net als de S506 6,5" woofers maar zal door het gebruik van andere materialen toch echt anders klinken. Zelfs al zouden de materialen gelijk zijn heb je nog dingen als de bouw van de kast, filter, et cetera. Verschil tussen de S426 en S506 is sowieso al dat
2. Kan ik beter voor de A250 gaan, of voor één van de Jamo's?
Luisteren....
Ik vind zelf de Boston Acoustics meer HiFi dan Jamo, scheelt dat Jamo niet echt mijn merk is. Maar goed, het is allemaal persoonlijk en ik heb zelf een paartje A25 op de slaapkamer dus wellicht ben ik bevooroordeeld.

Dus vandaar dat je ook weer terug komt op - wat je zelf al zei - luisteren. Al vind je de goedkoopste speakers van de Kijkshop lekker klinken, wie houdt je dan tegen die te nemen.

Ik weet wel dat de A-serie van Boston Acoustics er uit aan het gaan is. Was/is een zeer populaire serie door de A25 maar het schijnt dat Marantz eigenlijk te weinig verdiende aan die serie.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 21-03-2014 10:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Maar ik bedoel meer of er technisch verschillen tussen de S426 en de S506 zitten, welke juist voor één van de twee pleiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Volgens mij was de strekking dat de eventuele (minimale) verschillen in specs of de techniek niet relevant zijn om een keuze te maken maar gaat het er om welke jij mooi vind klinken. Ofwel steek geen energie in het zoeken naar eventuele verschillen maar ga ergens luisteren naar de speakers.
Persoonlijk denk ik dat Jamo voor het geld aardige producten maakt maar dat de eerder genoemde Boston Acoustics beter zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Je kunt ook goed rondkijken, zo had ik een paar A250's voor 500 gekocht en heb deze later uitgebreid met een paar A360 voor 289 p/s. Nauwelijks duurder maar toch wel weer een klasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb 2 a25 en bijhorende center a225 te koop. Spul is 2 maanden oud en im Nieuwstraat.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Topic Bump

Inmiddels ben ik zover dat ik mijn budget heb vastgesteld en komend weekend erop uit wil te luisteren. Mijn korte en bondige vraag daarbij:

Is er iemand die ervaring heeft met Hifi Corner te Groningen? Op internet lopen de reacties uiteen, en ik wil graag de mening van een mede-tweaker.

Is de begeleiding bij deze toko enigzins goed? Ik zoek een goed advies en goede luistermogelijkheden.

Overigens woon ik in Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hificorner geen idee, maar wellicht is dit een goede om even door te lezen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125527.0

Overigens schijnt in Drachten ook een goede winkel te zitten hoorde ik laatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik heb wel eens wat besteld bij Hi-Fi corner en was hier wel tevreden over. Prijs was goed en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Thx voor de reacties. Ik ga echter naar een winkel toe i.p.v. online te bestellen. Dus als iemand daar wat nuttigs over kan zeggen, dan graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Kijk ook even naar de a26. die lost alle nukken van de a25 op in mijn ogen. Heb zelf enorm goedkoop een setje op de kop kunnen tikken en kan eigenlijk nog steeds niet geloven hoe goed dit klinkt voor het bedrag. Heb momenteel ivm kabelmanagement problemen in een nieuwe woning alleen twee a26 monitors aangesloten en mis het geluid van mijn 6 keer zo dure setje eigenlijk bijna nooit. a26 is wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Stitch! schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:44:
Kijk ook even naar de a26. die lost alle nukken van de a25 op in mijn ogen. Heb zelf enorm goedkoop een setje op de kop kunnen tikken en kan eigenlijk nog steeds niet geloven hoe goed dit klinkt voor het bedrag. Heb momenteel ivm kabelmanagement problemen in een nieuwe woning alleen twee a26 monitors aangesloten en mis het geluid van mijn 6 keer zo dure setje eigenlijk bijna nooit. a26 is wel iets duurder.
Wat voor nukken hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Moeilijk aan te sturen, te weinig laag, vlak hoog, etc.
De A25 is (IMO) een serieus overroepen speaker...

Er is genoeg over te vinden, onder andere op dit forum; kijk bvb. eens hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Hifi Corner gewoon doen.
Zijn liefhebbers en ze nemen de tijd.
Ik kom er incidenteel gedurende meer dan tien jaar en heb geen enkele negatieve opmerking.

Hooguit dat de afdeling 2de hands is opgeheven.
Was leuk om koopjes te jagen (zo ook mijn Dali 104's voor slechts 150euro per paar jaren terug).
Pagina: 1