Nu dat mijn moeder behoorlijk " i " is met een iPhone en iPad, wordt het tijd om de oude met virussen besmette windows bak de deur te wijzen en een iMac te installeren,
nu heeft mijn broer een oude iMac gedoneerd, maar die is wat traag met 1GB geheugen, en ik zou er graag wat meer in prikken om een beetje betere gebruikers ervaring te hebben.
maar mijn vraag is: welk geheugen kan ik er in prikken, en waar is deze 2e hands of goedkoop nieuw te krijgen.
Specs:
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 1 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.29f1
zelf ben ik er al achter dat het om een early 2008 model gaat 8.1, maar ik lees verschillende berichten dat je er meer dan de max 4GB er in kan zetten nl 6GB (4 en 2 gb)
http://www.everymac.com/s...ly-2008-penryn-specs.html
ik ben een leek als het om dit soort zaken gaat, en het zou jammer zijn als ik net het verkeerde geheugen koop.
ik denk dat 4GB meer dan genoeg is, en kan ik misschien Maveriks er op gooien, dan is ie' weer up to date
nu heeft mijn broer een oude iMac gedoneerd, maar die is wat traag met 1GB geheugen, en ik zou er graag wat meer in prikken om een beetje betere gebruikers ervaring te hebben.
maar mijn vraag is: welk geheugen kan ik er in prikken, en waar is deze 2e hands of goedkoop nieuw te krijgen.
Specs:
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 1 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.29f1
zelf ben ik er al achter dat het om een early 2008 model gaat 8.1, maar ik lees verschillende berichten dat je er meer dan de max 4GB er in kan zetten nl 6GB (4 en 2 gb)
http://www.everymac.com/s...ly-2008-penryn-specs.html
ik ben een leek als het om dit soort zaken gaat, en het zou jammer zijn als ik net het verkeerde geheugen koop.
ik denk dat 4GB meer dan genoeg is, en kan ik misschien Maveriks er op gooien, dan is ie' weer up to date