Zoals de topic titel al zegt ik zou graag benchmark zien, waar we kunnen zien, hoever de spellen (drivers) op Linux inmiddels gevorderd zijn.
Steam voor Linux is er inmiddels ongeveer een jaar, en ik ben wel benieuwd.
Valve had volgens hun LFD2 sneller draaien op Linux, dan op Windows.
Ik zou graag zien, of dat ook al voor ons geld.
Uit persoonlijke ervaring weet ik al dat het voor de amd drivers en LFD2 niet geld.:(
Maar Serious Sam 3, draait op mijn pc zowel op windows en Linux in iedergelval zo goed, dat ik zonder een benchmark, niets zinnings kan zeggen, of het op één van mijn besturings systemen beter draait.
( HD5750 1 gig AMD phenom II x4 @ stock 3.2 ghz 4 gig ram )
Het liefst met meerdere Distro's maar ik kan me iets bijvoorstellen, als dat te veel werk word.
Hoewel ik zelf openSUSE draai ( en W7) zou ik al tevreden zijn met ubuntu benchmarks.
En bijvoorbeeld Serious Sam3 en Metro Last Light.
OpenGl op Linux tegen directX op windows, en eventueel ook openGL op windows.
Ik denk daarbij niet aan wine, maar alleen aan spellen die ook native op Linux draaien.
Als meerdere distro's bespreek is weet ik wel een leuk lijstje.
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Steam_under_Linux
1.2 Arch Linux
1.3 Debian
1.4 Fedora
1.5 Gentoo
1.6 openSUSE / SUSE
1.7 Ubuntu
Ik weet uit eraring, door het steam voor Linux forum, dat dit in iedergeval onder gamers de meest gebruikte distro's zijn.
Ook op tweakers is er al meerdere malen gediscussieerd over openGL vs DitectX, en daarom lijkt het me wel interessant.
Ik ken de site phoronix, maar deze Linux vriend spartelt tegen als wij om gamebenchmarks vragen.
Vandaar mijn verzoek aan Tweakers.
Steam voor Linux is er inmiddels ongeveer een jaar, en ik ben wel benieuwd.
Valve had volgens hun LFD2 sneller draaien op Linux, dan op Windows.
Ik zou graag zien, of dat ook al voor ons geld.
Uit persoonlijke ervaring weet ik al dat het voor de amd drivers en LFD2 niet geld.:(
Maar Serious Sam 3, draait op mijn pc zowel op windows en Linux in iedergelval zo goed, dat ik zonder een benchmark, niets zinnings kan zeggen, of het op één van mijn besturings systemen beter draait.
( HD5750 1 gig AMD phenom II x4 @ stock 3.2 ghz 4 gig ram )
Het liefst met meerdere Distro's maar ik kan me iets bijvoorstellen, als dat te veel werk word.
Hoewel ik zelf openSUSE draai ( en W7) zou ik al tevreden zijn met ubuntu benchmarks.
En bijvoorbeeld Serious Sam3 en Metro Last Light.
OpenGl op Linux tegen directX op windows, en eventueel ook openGL op windows.
Ik denk daarbij niet aan wine, maar alleen aan spellen die ook native op Linux draaien.
Als meerdere distro's bespreek is weet ik wel een leuk lijstje.
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Steam_under_Linux
1.2 Arch Linux
1.3 Debian
1.4 Fedora
1.5 Gentoo
1.6 openSUSE / SUSE
1.7 Ubuntu
Ik weet uit eraring, door het steam voor Linux forum, dat dit in iedergeval onder gamers de meest gebruikte distro's zijn.
Ook op tweakers is er al meerdere malen gediscussieerd over openGL vs DitectX, en daarom lijkt het me wel interessant.
Ik ken de site phoronix, maar deze Linux vriend spartelt tegen als wij om gamebenchmarks vragen.
Vandaar mijn verzoek aan Tweakers.