Vraag: oplossing voor ontbreken s/pdif aansluiting op PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildman!
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo allemaal,

mijn oude Acer computer is langzamerhand aan vervanging toe en ben daarom op zoek naar een nieuwe PC. Nu zag ik bij Aldi de volgende aanbieding:
SSD PC Medion Akoya P5245 D (MD 8873)

Dat leek mij wel een redelijke PC voor een schappelijke prijs (toch?:9). Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor mijn studie (internet, Microsoft Office, SPSS, etc.) en voor het spelen van games. Ook heb ik op mijn Acer PC, via een s/pdif connectie, een 5.1 Home Cinema Systeem aangesloten. Echter op deze Aldi PC zit geen s/pdif aansluiting.

Nu was mijn vraag, heeft iemand een (goedkope) optie hoe ik mijn 5.1 Home Cinema Systeem (aansluitingen: HDMI/Scart/Usb/optische audio ingang) alsnog kan uitsluiten op deze Aldi PC? De HDMI port op de Aldi PC is helaas al bezet door mijn monitor, dus dat is ook geen oplossing :'(.

Alvast bedankt,
Wildman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit er ook HDMI out op die set? Monitor daar op aansluiten?
Anders een simpel USB DACje lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Denk dat je wel een betere PC kan krijgen voor dat geld, misschien kan je wat andere builds opzoeken met een budget van 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildman!
  • Niet online
@Wagenveld er zit 1x HDMI out op mijn 5.1 Home Cinemay Systeem. Dan zou je dus nog 1x een HDMI input op mijn 5.1 Home Cinema systeem missen om de Aldi PC aan te sluiten op de 5.1 set.

Krijg je met een USB DAC niet alleen stereo i.p.v. surround geluid?

@Dbhuis misschien suggesties? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildman! op 25-11-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ok geen HDMI in dus. DAC is meestal stereo inderdaad, ik begrijp dus dat het surround moet zijn?
Dan een geluidskaartje (kan intern, kan extern) erbij drukken? Denk dat je makkelijkst een kaartje zoekt die automatisch alles in DD of DTS omzet, een Xonar DX bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildman!
  • Niet online
Ik zou inderdaad graag 5.1 surround willen hebben.

Denk dat het dan inderdaad met een nieuwe geluidskaart moet. Ik zal eens kijken naar die kaart, bedankt voor de tip! Zou misschien een Terratec Aureon 5.1 PCI een andere goede oplossing zijn?
Pagina: 1