Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor CAD

Pagina: 1
Acties:

• doakoen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-11 22:11
Ik zoek een laptop daarbij ben ik er al een paar tegen gekomen namelijk:

http://tweakers.net/pricewatch/347910/asus-n56vb-s4016h.html

Daarbij neem ik hem vaak mee naar school, daarom mag hij niet te zwaar zijn. Helaas valt deze bovenstaande laptop in de categorie.

Daarbij draai ik dagelijks Cad software zoals: Solid works, Keyshot.

Ik hoor graag jullie visie hier over.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer iig wel zo'n soort CPU te krijgen, Solidworks loopt vooral maar op 1 core en wil het liefst dus een hoge turbo, keyshot, als renderer, gebruikt dan weer alle cores.

Voordeel is dat beide applicaties niet echt op je grafische kaart leunen dus daar hoef je niet het snelste van het snelste. Al zou ik zelf niet snel een laptop nemen zonder aparte GPU. (dus alleen met de intel iGPU)

specs

• doakoen
Oke, dankjewel voor de snelle reactie! Voor games zal ik hem niet echt gebruiken, puur zakelijke toepassingen ed.

Alleen het gewicht hik ik nog tegen aan van 2.7 kg...

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Wat is het budget en kan je ook je laptop via het werk krijgen (en dus zakelijk exclusief btw kopen)?
Als het budget het toelaat lijkt deze me perfect: http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/fs

• doakoen
Mijn budget is toch wel max 800e.

Ik ben zelf nog student maar gebruik hem vaak na schooltijden voor het tekenen van diverse dingen voor oa praalwagens en andere projecten.

• maratropa
  • Niet online
vervelende is dat laptops waar bijv een i7 3630QM in zit vaak rond het gewicht van die asus zit.

Het kan wel wat lichter;

pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-16H

Maar misschien is het snelste wel niet nodig, waar werk je nu op en werkt dat goed?

specs

• doakoen
Ik werkte op een vast station, en een macbook maar alle software is niet beschikbaar voor een mac...
en mijn vaste werkstation begint ook achter te lopen op de huidige markt. Dus ben ik van plan een nieuwe te kopen die ze allebei vervangt.

het voornaamste waar het om draait is dat hij soepel loopt. gewicht zou een + zijn maar daar is hij niet afhankelijk van.

Jammer dat er nog geen Imac achtige laptops zijn. (op de surface rt pro nagelaten maar die presteert ook niet equivalent aan de normale laptops)

• doakoen
Lenovo IdeaPad G500s-00742

zou dat een degelijke optie zijn?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dat scherm :'(
Daarnaast ben ik niet kapot van de bouwkwaliteit van de ideapads. Ik zou de asus absoluut de voorkeur geven boven deze lenovo. Voor jou kan ik bovendien niet echt iets anders bedenken dat je zou moeten overwegen (of je moet geluk hebben met een leuke 2de hands laptop, maar waarschijnlijk wil niemand die modellen nog kwijt)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Het gewicht lijkt me niet zo'n punt. De eerste twee weken is het zwaar. Daarna raak je er wel aan gewend.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

maratropa schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:15:
vervelende is dat laptops waar bijv een i7 3630QM in zit vaak rond het gewicht van die asus zit.

Het kan wel wat lichter;

pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-16H

Maar misschien is het snelste wel niet nodig, waar werk je nu op en werkt dat goed?
Mooi scherm! 8)7

De asus n56 is the way to go. Vanwege de goede prijs/prestatie, kwaliteit, en het goede scherm. Anders kan je ook altijd nog voor zo een gaan: V&A aangeboden: HP Elitebook 8560w (LG660EA)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• maratropa
  • Niet online
Nja ik zou ook voor de asus gaan hoor :) Als ik er veel op zou werken zou ik ook niet voor 1366x768 gaan..

specs

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 14:31
draai je die programaas op 32 of 64 bit??
als je ze op 64 draait advizeer ik verder tezoeken voor een met 8GB(1600mgz)

• doakoen
64 bits werkt solid works op

Welke zou jij dan adviseren?

Wat weten jullie van BTO laptops???

[ Voor 25% gewijzigd door doakoen op 25-11-2013 22:30 ]

• jan874
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 20:16
sinasappel-mw schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:35:
draai je die programaas op 32 of 64 bit??
als je ze op 64 draait advizeer ik verder tezoeken voor een met 8GB(1600mgz)
Zelf geheugen bijplaatzen? 8)7

Verwijderd

doakoen schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:38:
64 bits werkt solid works op

Welke zou jij dan adviseren?

Wat weten jullie van BTO laptops???
BTO maakt geen laptops. Maar rebrand laptops van onder andere clevo en MSI. Clevo laptops zijn per definitie kut, en MSI laptops zijn niets tenzij je €1200 wilt uitgeven en hem als desktopvervanger wilt gebruiken.

De N56 is zeker de beste laptop voor €800. Als je die laptop te zwaar vind... dan mag je je budget flink verhogen, er zijn bijna geen laptops met een degelijke schermresolutie en laag gewicht.
Pagina: 1