Computer flashen tot console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Aangezien de PS4 console uit PC hardware bestaat vraag ik mij af of het mogelijk is om een computer te bouwen met exact dezelfde hardware als de PS4, en deze dusdanig om te flashen naar een Ps4.

Ik heb hier een aantal maanden geleden dat dit misschien mogelijk zou zijn. Gezien de nieuwe consoles maar net uit zijn verwacht ik niet dat dit er al is.
Hoewel ik zelf denk dat dit niet mogelijk is, vraag ik mij af, of dit zou kunnen gaan gebeuren.
Wat denken jullie over het flashen van een PC naar console? Is dit mogelijk, en wat zullen de beperkingen zijn?
---Heb dit topic geopend uit nieuwsgierigheid en jullie ideeën over het "zelf bouwen & flashen" van een console.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Waarom zou je dat willen doen? Als je denkt goedkoper uit te komen, dan denk ik dat je het serieus mis zult hebben.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:15
Ga maar uit van niet. De chips in de PS4 zijn custom made he dus Sony heeft ook een bijdrage in het ontwerp zitten lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
AMARONE schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:48:
Ga maar uit van niet. De chips in de PS4 zijn custom made he dus Sony heeft ook een bijdrage in het ontwerp zitten lijkt mij :)
Waren die wel custom made? Ik weet die van Microsoft wel, maar dacht die van Sony niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Succes met zoeken naar een moederboard met GDDR5 memory die toegang voor zowel de videokaart als de CPU geeft.

Dat iets gebaseerd is op x86 hoeft nog niet te zeggen dat het meteen hetzelfde is, het zal het emuleren wel makkelijker maken in de toekomst, maar simpel "omflashen" zal je nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
ff omflesje joh, geen probleem!
floppietje er in en gaan met die banaan.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hahah, dacht al om een aantal van deze redenen dat dit niet mogelijk zou zijn ;)
Helaas, had wellicht een leuk project kunnen zijn.

Ik ben trouwens nieuwsgierig naar de next-gen games kwaliteit, aangezien bf4 op zowel de PS4 als de Xbox one niet op 1080p gespeeld kunnen worden, wat ik zonde vind, helemaal nu een 4k HD schermen aan zitten te komen...
PS4 op 1050p en Xbox one zelf op 720p. Wellicht als het geoptimaliseerder geprogrammeerd wordt, dat de kwaliteit ook beter wordt. Want op het moment is de PC nog steeds ruim aan kop qua graphics.

Wel vind ik de prijs voor zo'n ps4, ter vergelijking tot zijn prestaties best goed. 't beeld wordt volgens mij upgescaled naar 1080p.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Zeg maar 900p, en inderdaad: het gebrek aan optimalisaties zal de hoofdreden zijn, iets wat je bij veel multi-platform 13-in-een-dozijn games ziet. Je zult naast natuurlijk het GDDR5 wat zowel voor OS, videokaart als "overig" gebruikt wordt nog meer problemen hebben (en het voordeel van een PC is juist dat je een dedicated GDDR5 kan nemen met enorme bandbreedte maar ook enorme latency, een potentieel probleem van de PS4, GDDR5 is een variant van DDR3 wat 4-way datarate gaat ipv 2-way zoals het "gewone" DDR, daar zitten timingnadelen aan vast vandaar dat het voor videokaarten die erg parralel zijn juist minder nadelig is, en een dedicated pool low-latency T1 CAS9 DDR3 voor de rest), denk maar eens over de propriety controller interface; de waarschijnlijk zwaar gemodificeerde Trusted Platform Module, het BSD systeem wat op een aparte flashchip staat en alleen bepaalde serialnummers samen wil booten, firmware van de BD-ROM drive, de aparte netwerkchip die de CPU in low-volt aan laat staan, etc., etc...

Het zelfde geld overigens voor de XBox One, hoewel dat haast NOG dichter bij huis zit... het EDRAM zal daar je probleem zijn (net een gigantische L3 kubus, ze hadden het haast L4 Cache kunnen noemen), naast natuurlijk de rest van het systeem. Ik gok dat beide systemen een zwaar aangepaste UEFI draaien met een bepaalde minimumconfiguratie in een flash chip voor het "core" operating system wat samen werkt met een pseudo-image op de harddisks, die al vrij goed geanalyseerd zijn... mogelijk dat zodra de trusted platform modules en dvd firmwares beter gekraakt worden (wat lastig kan worden gezien de sterkte van de sleutels tegenwoordig, tenzij er een lek gevonden wordt) dat er vrij eenvoudig "emulators" gemaakt kunnen worden die de kwaliteit van ports zullen hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Umbrah op 26-11-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Aha,
Mooi dat het iig beter geëmuleerd kan worden.
Zou er eventueel ook de mogelijkheid van online gamen zijn, op zo'n emulator?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zeg niet KAN, mogelijk dat het OOIT kan als die encryptie geraakt wordt. En dan lijkt online me nog steeds lastig ivm. geregistreerde devices & online services... ALS (zie caps) het ooit lukt; dan zal het waarschijnlijk single-player only zijn... Mogelijk dat Microsoft ooit XBox/Windows nog verder integreerd.
Pagina: 1