Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, heb nu het volgende gedaan voor een statische pagina voor de Thaise markt:

Oorspronkelijke situatie:
VPS (4gb, SSD, nginx) host in Amsterdam
first view 1.6sec
first byte 0.6sec

Nieuwe situatie
Rackspace CDN
first view 3.3sec
first byte 1.9sec

De pagina bevat 1 html bestand (CSS in de html pagina minified) en een paar images. Kanttekening hierbij is wel dat ze vanuit een server in Singapore getest zijn (kon geen Thaise test vinden). Maar dan nog lijkt het mij vreemd dat de CDN trager is gezien de locatie van de VPS.

Is Rackspace nu gewoon brak? Ben juist overgestapt denkende snellere performance te kunnen leveren in Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:26
Wellicht moet Rackspace eerst nog het een en ander cachen? Is de pagina echt helemaal statisch of gaan er nog requests naar je VPS (al dan niet vanaf het CDN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee de pagina is geheel statisch. Cache dacht ik ook aan, maar de pagina zelf draait al een paar dagen en wordt in Thailand tussen de 1000 en 2000x per dag bekeken. Dat hij in Singapore niet gecached is snap ik dan wel, maar dan nog zou Singapore-Thailand sneller moeten gaan dan Singapore-NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Misschien de routing niet helemaal optimaal? Op de nieuwe locatie is is dat ook een VPS?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee de nieuwe locatie is dus een CDN, Rackspace maakt gebruik van het Akamai netwerk:
http://www.rackspace.nl/cloud/files

Ik ga denk ik gewoon even wat praktijktesten doen, wellicht dat het in de praktijk wel sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:53
Is rackspace files een beetje betaalbaar ?
Bv 300 gig aan privé data met 50 gig per jaar nieuwe data

[ Voor 3% gewijzigd door Andre_J op 26-11-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja vrij goedkoop, weet niet precies wat je met prive data bedoelt? Als het echt prive is kan je wellicht beter naar dropbox kijken.

Maar het is €0,07 per gb storage/maand en ongeveer hetzelfde per maand per 1gb/dataverkeer. Bij 1TB+ zijn er kortingen.

Maar goed allemaal offtopic natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:53
/off-topic

Klinkt idd wel betaalbaar. Ik zou de oplossing willen zien als een soort offside backup voor m'n privé data ja.
Als ik de bestanden niet "deel" is het volgens mij nog steeds erg veilig. En overal toegang indien gewenst.
M'n nas thuis bevalt ook goed, maar dubbel opslaan voelt altijd beter.

/on-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja het is ongeveer gelijk geprijsd (maar dan neem ik niet het dataverkeer mee, wat alleen voor het uploaden toch al oploopt tot 300gb). Ik zou persoonlijk gewoon voor de betaalde variant van google drive of dropbox gaan, werkt toch net wat makkelijker.
Pagina: 1