Arma 3[PC]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hewesasu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 19:02
Hallo mensen,

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft(zelf gebouwd), en als het goed is moet het arma 3 aankunnen maar als ik in game bent dan lagg ik veel. Ik zie dan dat ik heel laag fps krijg(9-20)fps, meestal rond de 13fps als ik tussen de mensen sta. Mijn vraag is, waar kan het aan liggen?

Mijn internet snelheid is 30mb/s.
Dit is mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 169,-€ 169,-
1Asrock 990FX Extreme4€ 121,10€ 121,10
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Aerocool XPredator X3 White Edition€ 92,50€ 92,50
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 146,15€ 146,15
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,-€ 37,-
1Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm€ 5,81€ 5,81
2Scythe Slip Stream 140XT - 1200RPM, 140mm€ 7,99€ 15,98
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 73,20€ 73,20
1Seasonic M12II 650W 80+ Bronze€ 94,-€ 94,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 143,05€ 143,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.226,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:04
Dit kan niet in het arma3 topic, omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hewesasu
chiIIed schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:44:
Dit kan niet in het arma3 topic, omdat?
sry ben nieuw op het forum, twijfelde waar ik het moest plaatsen daarom maar in de shooter, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je hebt hoogstwaarschijnlijk meteen alles op het hoogste gegooit, draai de view distance omlaag naar 1000

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hewesasu
kuusj98 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:46:
Je hebt hoogstwaarschijnlijk meteen alles op het hoogste gegooit, draai de view distance omlaag naar 1000
Ja dat is het rare eraan ik doe auto detect en alles wordt op ultra gezet alleen ik krijg heel laag fps, en wanneer ik alles op lowest zet krijg ik ook laag fps rond de 9-20fps. Maar ik speel op high/very high settings met visibility: overall op 1100, object: 880 en shadow: 100.
vsync is uitgeschakeld en FSAA staat op 4x, FXAA is very high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Als je een nieuwe PC voor Arma 3 hebt gebouwd, was het een verstandigere keuze geweest om voor intel te gaan. Die videokaart is overkill voor Arma. Krijg je ook lage FPS in de editor? 9-20 FPS is wel heel laag, maar Arma is totaal geen fan van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hewesasu
Adanteh schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:01:
Als je een nieuwe PC voor Arma 3 hebt gebouwd, was het een verstandigere keuze geweest om voor intel te gaan. Die videokaart is overkill voor Arma. Krijg je ook lage FPS in de editor? 9-20 FPS is wel heel laag, maar Arma is totaal geen fan van AMD.
Umh ik heb de pc niet speciaal voor arma 3 gebouwd, maar ik wou arma 3 ook erop kunnen spelen.
In de editor krijg ik op ultra settings 20-27 fps en met high 60fps maar als ik ergens heen loop is het nog niet helemaal smooth, maar de lagg is niet zo erg als in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalCoding
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik zit met een HD7970 en ik krijg op ultra wel rond de 60fps, volgens mij doet jouw videokaart niet moeilijk maar jouw CPU wel. In principe moet je CPU het ook aankunnen dus het zal wel niet aan jouw hardware liggen, eerder aan het spel zelf. Bekijk hier de video die wellicht helpt:
YouTube: Arma 3 fps/graphic performance FIX | Multiplayer FPS Drop fix | Better Frames

Laat het ons even weten of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hewesasu
Nee ik heb het uitgeprobeerd maar zonder succes, ik krijg nog steeds 13-20 fps op very high quality.
Maar ik weet het niet, het lagg maar volgens mij kan mijn computer het wel aan dus zal het misschien aan mijn internet verbinding liggen? Als de lagg dan door mijn internet verbinding komt waarom zie ik dan zo laag fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
... In de editor heeft je internet verbinding er niks mee te maken. Zet dus maar uit je hoofd dat het daar door komt. Multiplayer FPS is altijd lager en is voor een groot deel afhankelijk van de server waar je op speelt. Daarom moet je ook gewoon in de editor kijken. Overigens zou ik niet gewoon graphic presets gebruiken. Bloom en alles moet je gewoon direct uitzetten. Het ziet er niet uit en het is slecht voor de performance. Drawing distance op 2500, object distance op 1250, shadow distance op 100. De meeste settings op high zetten (Nooit op low!). Kijk dan nog maar een keer. Overigens zou ik sowieso die processor overclocken. Hier een verhaaltje over AMD vs Intel. Ongeveer alles waar AMD slecht in is, is bepalend voor de performance in Arma 3.

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Nu ben ik de laatste dagen bezig met het binnen hengelen van Add-Ons voor Arma III.

Alleen :
Kan je de add-ons /missie's onder een aparte map zetten in de Arma3/Add-on folder of moeten de *.pbo *.bisign echt fysiek in de add-on folder staan ? (dus niet in een aparte map)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Adanteh
Wat je kan doen is een launcher gebruiken (Arma3Sync raad ik zelf altijd aan). Daar kun je gewoon een extra addon directory toevoegen en vanuit daar je addons laden. Handmatig shortcuts maken kan ook, maar dat kost veel meer tijd. Als je eenmaal het gemak van zo'n launcher bent gewend wil je niet meer anders.

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Hey hewesasu, wij gaan bij de nieuwe topicstart een duidelijke performance guide maken. Het is erg moeilijk om te voorspellen of te zeggen wat je nu moet upgraden. Er zit wel momenteel een duidelijke lijn in.

- Processor is voor ArmA het belangrijkste instrument voor je performance. i5's doen het al behoorlijk goed als je de mensen moet geloven. Maargoed, hou er rekening mee dat het melden van je FPS voor veel mensen vergelijkbaar is met het melden van de lengte van je geslachtsorgaan. Er worden altijd wat meters / frames bijgesmokkeld dus je weet niet hoe betrouwbaar woorden zijn tegenover beelden en daadwerkelijk betrouwbaar uitgevoerde benchmarks.

- De settings binnen Arma aanpassen verdelen eigenlijk de load van je CPU (processor) naar GPU (videokaart). Er zit een bepaald omwentelpunt of "balanspunt" waarin de settings het beste zijn voor jouw configuratie. Dit is bij elke configuratie anders. Wat bij de ene persoon goed werkt hoeft niet zozeer bij de ander goed te werken. Daarom kan je het beste Adantehs advies opvolgen en in de editor echt even de tijd nemen met verschillende settings in een bepaald gecontroleerd scenario.

- Je kan wel een monsterPC hebben en nog slechte fps online. Dan ligt het waarschijnlijk aan de server. Vaak zijn de grotere missies die grotere delen van het eiland gebruiken (vooral op altis) te belastend voor de server. Dan lijdt eenieders FPS eronder. Nu zijn er bij de grotere missies soms server FPS tellers aanwezig waarin je direct kan zien of crappy performance door jou of de server komt, maar dit wordt nog te weinig geïmplementeerd.

-opstartparameters. Van het aangeven van je cores tot aangeven van maxmem en nologs, allerlei kleine dingetjes die je fps kunnen helpen. De lijst kan je hier http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Startup_Parameters vinden

- En het overduidelijke. Processen op de achtergrond. Virusscanners, browsers, Steam en volgens sommigen zelfs de friendslist van Steam kunnen daadwerkelijk een voelbare impact hebben op je game FPS. Het is daarom raadzaam om je game zo kaal mogelijk op te starten.

Ik verwacht voor de komst van Sinterklaas de nieuwe topicstart klaar te hebben. Voor nu kan je hier wel mee vooruit gok ik zo.

Succes en laat vooral weten wat voor jou werkt!
Pagina: 1