Zwart scherm na Windows opstarten R9 280x

Pagina: 1
Acties:

• viktorvalk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-07-2024
Gekopieerd van een post op ander forum, vandaar in het Engels.

I just bought a R9 280x Matrix graphics card. After installing the card I updated the driver with the disc the card came with. Installation was succesfull and after rebooting the screen became black after the Starting windows screen. I found solutions on the internet that the driver was malfunctioning so I used safe mode to uninstall the driver and used a Driver Sweeper to remove all remaining graphics drivers (just uninstalling without driver sweeper gave me the same problem. I repeated the process with 3 different driver versions (CD, newest Beta and 13.101). Everytime when I deinstall the driver it boots just fine, but everytime I install the ADM driver I get the black screen again. I also used another version of driver sweeper but nothing. Im running out of ideas.

Im running Windows 7 64bit.

Thanks in advance

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat voor kabel gebruik je om het display aan je computer te hangen? Bij mij deed ditzelfde probleem zich voor, en na vervangen van de DVI-kabel, was het probleem opgelost. Vreemd probleem was het toen, voor de driver-installatie had ik beeld, daarna niet meer...

Verwijderd

hij speekt daar engels..............
did u remove your old gfx card driver's? with driver sweeper / cleaner?

• viktorvalk
Nee ik ben gewoon Nederlands, alleen ik had het eerst op een engelstalige website gepost omdat ik dat soortgelijke problemen vond op google. Ik heb inderdaad met driver sweeper alle Nvidia drivers verwijderd en ook de AMD driver die niet werkte in de hoop dat dat het probleem was.
Ik heb nu helaas maar 1 dvi kabel, zou ik het ook kunnen vervangen met een HDMI kabel?

[ Voor 13% gewijzigd door viktorvalk op 25-11-2013 16:56 ]

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:50:
hij speekt daar engels..............
Snapte je niet dat ie zn post gewoon gekopieerd had van een ander forum......?
viktorvalk schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:55:
...
Ik heb nu helaas maar 1 dvi kabel, zou ik het ook kunnen vervangen met een HDMI kabel?
Een HDMI kabel zou ook moeten werken, lijkt me. Dus je kan het proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruubster op 25-11-2013 17:38 ]

• viktorvalk
Nee het heeft niet gewerkt. Maar ik weet ook niet of het wel hetzelfde probleem is. Ik heb namelijk wel beeld bij de opstart, het is alleen dat ie na het Starting Windows scherm zwart wordt en zwart blijft..

• Ruubster
  • Niet online
viktorvalk schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:13:
Nee het heeft niet gewerkt. Maar ik weet ook niet of het wel hetzelfde probleem is. Ik heb namelijk wel beeld bij de opstart, het is alleen dat ie na het Starting Windows scherm zwart wordt en zwart blijft..
Ja dat had ik ook, zodra de driver 'geladen' werd, deed ie t niet meer bij mij. Ben bang dat het dan dieper zit, en dat je windows opnieuw moet installeren.

• viktorvalk
Oke ga ik dat proberen. Bedankt voor je hulp

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:04
je kan toch ook in safe mode booten en dan de driver uninstalleren?
Zodra je dat gedaan hebt een goede driver erop zetten

• viktorvalk
dat heb ik dus al gedaan. Ik heb nu door de beleidsinstellingen aan te passen voorkomen dat windows uit zichzelf de driver gaat installeren. Toen heb ik de driver van ADM weer geinstalleerd, nu startte hij wel op en kreeg ik niet het zwarte scherm, echter is de driver wel geinstalleerd maar niet werkend. Alle vensters bewegen nog steeds heel traag bijv. Dus ik denk dat ik windows sowieso moet toelaten het te installeren maar dan krijg ik dus weer het zwarte scherm

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-02 13:27
Niet toevallig een tv of tweede monitor aangesloten? Misschien dat hij daar het beeld op vertoont.
Pagina: 1