Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik moet voor een apparaat een contolekaart aanmaken. Dit apparaat genereert numerieke waardes in excel, en deze cellen moeten overgenomen worden op de controlekaart. Nu heb ik twee vraagjes:
- Bestaat er een functie dat als bijvoorbeeld een waarde van 2.0 wordt ingevoerd, de cel groen kleurt? En als deze onder de 2.0 kleurt de cel dan rood wordt?
- Deze controlekaart wordt dagelijks aangevuld. Is het mogelijk dat de invulregel steeds naar de laatste lege cel springt? Het is bijvoorbeeld niet de bedoeling dat als de cellen A1 tm A300 ingevuld zijn, de gebruikers dan steeds naar onderen moeten scrollen. Ik wil graag dat als ik het bestand open, dat deze dan meteen op A301 springt.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

greatgonzo schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:11:
- Bestaat er een functie dat als bijvoorbeeld een waarde van 2.0 wordt ingevoerd, de cel groen kleurt? En als deze onder de 2.0 kleurt de cel dan rood wordt?
Dit is heel simpel te doen via Voorwaardelijke Opmaak. Daar kun je de kleur van de cel of tekst aanpassen n.a.v. de waarde.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok hartelijk dank, nu ben ik nog benieuwd naar mijn tweede vraag: kun je ervoor zorgen dat excel altijd op de laatste ingevulde cel opent?

Verwijderd

Als je terwijl die laatste cell geselecteerd is opslaat, blijft die dan daar niet gewoon standaard op staan als je de file terug open doet nadien?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Druk eens op END en daarna op pijltje omlaag
Dan spring je naar de eerstvolgende lege cel aan de onderzijde, dat is meestal je invoerplaats.

Misschien *dit even op een andere manier melden in het vervolg*?

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 26-11-2013 19:58 ]

Houdoe

Verwijderd

greatgonzo schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:50:
ok hartelijk dank, nu ben ik nog benieuwd naar mijn tweede vraag: kun je ervoor zorgen dat excel altijd op de laatste ingevulde cel opent?
Je kunt wat VBA on open runnen. Het doel van de VBA code is om de eerste lege cell te activeren en de code ziet er dan zo uit:

code:
1
thisworkbook.sheets("Sheet1").Range("A10").activate

De vraag is hoe je die cell gaat vinden. Dit kun je doen door de counta functie te gebruiken (counta("A:A"))+1 of door gebruik te maken van een offset (offset(A1,counta(A:A)+1,0). De vervolgstap is om dit in je macro op te nemen. Hiervoor moet je die functies aanroepen. Je zult even moeten zoeken welke van de twee volgende opties je moet gebruiken:
1) application.counta
2) application.worksheetfunction.counta
Pagina: 1