Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Totaal vertekende benchmark resultaten Ativ book 8

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vanmorgen las ik de Macbook pro review en zag hierbij de Ativ book 8 resultaten. Als eigenaar van de Ativ book 8 kan ik nu al zeggen dat deze resultaten totaal niet kloppen. De AMD Radeon 8870m zou onder de iris pro presteren. Volgens andere review sites rond de Geforce 760m gtx en dit kan ik zelf ook beamen (draai er notabene in fullhd BF4 op).

Wel de drivers updaten he :-).

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Tsja, de resultaten kloppen wel, maar zijn niet meer up to date, want de review van de Ativ Book 8 komt uit juli van dit jaar. Ik heb daarom een zinnetje aan de review toegevoegd dat de resultaten van de HD8870M ondertussen beter kunnen zijn.

Overigens is Sleeping Dogs een van de vele games waarmee je kan benchen, maar vanwege het opgebouwde vergelijkignsmateriaal op lage settings heb ik die game gedraaid op de MBP.
Als ik door de lijst van games van notebookcheck scroll, is de 8870M inderdaad in veel games sneller dan de Iris 5200. Juist in Sleeping Dogs is de Iris Pro (op low en medium) weer sneller, dus dat het een vertekenend beeld geeft klopt, maar de benchmarkresultaten zullen na een driverupdate waarschijnlijk dichter bij elkaar liggen, maar de Iris Pro zal alsnog sneller zijn.
http://www.notebookcheck....raphics-5200.90965.0.html
http://www.notebookcheck....eon-HD-8870M.86798.0.html

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De drivers zijn zelfs bij notebookcheck helaas niet up to date. Heb Sleeping dogs getest maar deze draait nu toch zeer defitg, wel minder dan andere games. Maar niet zo brak als in de Tweakers review. Ik draai wel de standaard catalyst mobile drivers van AMD in plaats van Samsung. Daarnaast zijn er sowieso nog een hoop optimalisaties te doen zoals de power limit te verhogen maar dat kan met de andere laptops uiteraard ook.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Die resultaten van Sleeping Dogs zullen we niet meer gebruiken :) Anderzijds is het wel zo dat de meeste niet-Tweakers hun drivers nooit zullen updaten als het niet door een updatetooltje van Samsung wordt aangeboden en voor die groep mensen zijn de resultaten wel representatief.

Het probleem met laptophardware is dat we dat na een driverupdate niet even opnieuw kunnen testen, omdat we die laptops niet op de plank hebben liggen. Met losse videokaarten doen we dat wel, want die hebben we wel gewoon liggen. Ik zie op het moment niet hoe we gamebenchmarks kunnen draaien op laptops en daarbij ook relevant en up to date vergelijkingsmateriaal kunnen produceren, zonder iedere keer een sloot laptops aan te laten rukken (en nee, dat gaan we niet doen, want dat is een logistieke en praktische hel }), Plus: dan moet er nog langer op een laptopreview gewacht worden ;)) Voorlopig zal ik in ieder geval een dikke disclaimer bij dit soort resultaten zetten.

+excuus voor de late reactie 8)7

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook