Welke NAS om HD content over internet te streamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via het internet vanaf een PC en/of telefoon HD content kunnen streamen die op de NAS in mijn thuisnetwerk staat.
Momenteel Seagate central 4GB NAS, alles Gigabit thuis, 60Mbit up en down glasvezel.
Hiermee is de upload echter belabberd via internet.
Ik wil ook met minimaal 50Mbit kunnen downloaden van de NAS via het internet.

Welke NAS is hier geschikt voor?
Hebben jullie nog andere tips hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als een NAS binnen je LAN HD kan streamen, maar niet via internet, lijkt het me dat je upload (of de download van de client) het probleem is, en niet de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijzelf schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:33:
Als een NAS binnen je LAN HD kan streamen, maar niet via internet, lijkt het me dat je upload (of de download van de client) het probleem is, en niet de NAS.
Heeft te maken met de software van seagate (remoteacces.tappin.com) die je MOET gebruiken om contact te maken met de NAS, hierdoor is het downloaden tergend langzaam, mp3 van 5 MB duurt langer dan een minuut. Dat zou over een ouderwetsetelefoonlijn nog sneller gaan.
Heb wel meer gelezen dat die software van seagate bagger is mbt internetsnelheid.

Vandaar ook mijn vraag welke NAS doet het wel goed over het internet? (met de software die erbij zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:01:
Ik wil via het internet vanaf een PC en/of telefoon HD content kunnen streamen die op de NAS in mijn thuisnetwerk staat.
Momenteel Seagate central 4GB NAS, alles Gigabit thuis, 60Mbit up en down glasvezel.
Hiermee is de upload echter belabberd via internet.
'Hiermee' ?
Ik wil ook met minimaal 50Mbit kunnen downloaden van de NAS via het internet.
Dat willen we allemaal wel :)

Ik vraag me serieus af hoeveel zin het heeft om HD te willen streamen naar je telefoon of laptop, waarom niet direct van internet - als het tenminste niet om je eigen collectie films gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil inderdaad mijn eigen "uiteraard volkomen legale" films, foto's en bestanden snel kunnen delen met mijn vrienden.(waarvan de meeste niet weten wat een NZB is.)

Mijn uploadsnelheid van 60Mbit is voldoende alleen de NAS voldoet momenteel niet.

Heeft er niemand ervaring met een goedwerkende NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denk niet in jouw specifieke situatie.

Zelf heb ik goede ervaringen met de iomega ix2 icm RAID1 WD schijfjes. Deze heeft namelijk gewoon FTP toegang, wat vlot gaat. Mijn up/down is niet groot genoeg om het max goed te kunnen beoordelen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1