Beste mede-tweakers,
Na ongeveer 6 jaar genoten te hebben (met paar kleine toevoegingen) van mijn computer, wil ik hem langzaam/beetje bij beetje upgraden/future proof maken.
Dit idee kwam naar voren omdat mijn huidige SSD (60gb vertex 2) steeds op randje van vol zit en ik aan het kijken was naar een nieuwe SSD om aan mijn inventaris toe te voegen, maar mijn moederbord helaas nog SATA-300 is (en geen USB 3.0 heeft).
Nu beschik ik op het moment niet over de kosten om een nieuwe processor EN nieuwe moederbord te kopen.
Maar kwam het idee naar boven om een moederbord te kopen, waarbij ik eerst mijn oude processor op kan zetten en later vervangen voor een nieuwere (AM3 en AM3+) --> ASRock 990FX Extreme3
Kan dit zomaar? Of begaat ik hier een grote denkfout?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In mijn voorkeur voor de PC zit een verandering van gamen naar video/fotobewerking. Ik ben steeds vaker bezig met After Effects, Premiere Pro, Cinema 4D en Photoshop, maar af en toe een game spelen vind ik nog steeds leuk!
Maar mijn HD 4890 trekt alles nog naar behoren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Helaas ben ik een ‘arme’ student en wil eigenlijk stap voor stap gaan upgraden. (zie verhaal hierboven)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn huidige system:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ten eerste een nieuw moederbord om de beschikking te krijgen over SATA600 en USB 3.0
Ik gok dat daarna mijn processor het meest aan vervanging toe is
En daarbij moet dan ook mijn RAM geheugen vervangen worden?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee er zijn geen voorkeuren!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen eisen
Alleen heb ik geen idee of mijn voeding het gaat begeven als ik een nieuwe SSD ga toevoegen aan mijn systeem? Zit ik bijna aan de tax?
Na ongeveer 6 jaar genoten te hebben (met paar kleine toevoegingen) van mijn computer, wil ik hem langzaam/beetje bij beetje upgraden/future proof maken.
Dit idee kwam naar voren omdat mijn huidige SSD (60gb vertex 2) steeds op randje van vol zit en ik aan het kijken was naar een nieuwe SSD om aan mijn inventaris toe te voegen, maar mijn moederbord helaas nog SATA-300 is (en geen USB 3.0 heeft).
Nu beschik ik op het moment niet over de kosten om een nieuwe processor EN nieuwe moederbord te kopen.
Maar kwam het idee naar boven om een moederbord te kopen, waarbij ik eerst mijn oude processor op kan zetten en later vervangen voor een nieuwere (AM3 en AM3+) --> ASRock 990FX Extreme3
Kan dit zomaar? Of begaat ik hier een grote denkfout?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In mijn voorkeur voor de PC zit een verandering van gamen naar video/fotobewerking. Ik ben steeds vaker bezig met After Effects, Premiere Pro, Cinema 4D en Photoshop, maar af en toe een game spelen vind ik nog steeds leuk!
Maar mijn HD 4890 trekt alles nog naar behoren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Helaas ben ik een ‘arme’ student en wil eigenlijk stap voor stap gaan upgraden. (zie verhaal hierboven)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn huidige system:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus M4A78T-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 6450 1GB DDR3 | € 32,62 | € 32,62 |
| 1 | WD Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green SATA 6 Gb/s, 3TB | € 101,49 | € 101,49 |
| 1 | Antec Nine Hundred Two | € 116,28 | € 116,28 |
| 1 | Samsung Syncmaster T240 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Syncmaster T260 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z-4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Logitech G9 Gaming Laser Mouse | € 0,- | € 0,- |
| 2 | OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-10666 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair HX620W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB | € 60,69 | € 60,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 460,08 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ten eerste een nieuw moederbord om de beschikking te krijgen over SATA600 en USB 3.0
Ik gok dat daarna mijn processor het meest aan vervanging toe is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee er zijn geen voorkeuren!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen eisen