Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] Afsluiten van menu openend andere menu

Pagina: 1
Acties:

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 21:23

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik zit op een HTC Wildefire S, dus ik kan helaas geen screenshot maken, dus ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

Op mijn telefoon open ik het (profiel)menu aan de rechterkant (icoontje met poppetje en 3 balkjes).
Het menu komt aan de rechterkant erbij in het scherm. Als ik deze nu wil sluiten klik ik weer op dat zelfde icoontje (die nu dus helemaal links in beeld staat omdat die naar links verschoven is om ruimte te maken voor het menu).

Als ik daarop klik, verdwijnt de menubalk weer aan de rechterkant (zoals moet). Maar het andere icoontje (met alleen 3 balkjes voor navigatie/tracker) komt op de plek te staan waar het profiel icoontje net stond, en openend zichzelf omdat die 'geselecteerd' is.

Dit gebeurd dus aan beide kanten. Waardoor elke keer het andere menu openend als ik de ander probeer af te sluiten. Dit gaat dus oneindig door. Beetje bezigheidstherapie.

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Is een bekend probleem, dat ie je aanraking twee keer registreert. Sommige browsers hebben er meer last van dan andere. Je zou een andere browser kunnen proberen. Chrome heeft er bijvoorbeeld nauwelijks last van. Je kunt, in plaats van het sluiten door op de knop te drukken, ook het menu sluiten door ergens in het hoofdveld te klikken, dan sluit het menu maar worden er geen andere items aangeklikt.

edit: >:) (en een typo)

[ Voor 4% gewijzigd door Elfjes op 25-11-2013 15:17 ]

Bla bla bla...

• Misha
  • Laatst online: 14-11 15:20
Ah, de wel bekende 'double-tap bug' :+

Het is iig helder uitgelegd ;) Ik was in de veronderstelling dat we deze al hadden geplet, maar laatst melde Elfjes dit probleem wederom

Edit:

Als je het over de duivel hebt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Misha op 25-11-2013 15:16 ]

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ah oke. Ja helaas is er op een HTC Wildefire S zo weinig ruimte dat je amper apps kunt installeren. Naast essentiële apps als Whatsapp, NS Reisplanner en ING bankieren kan ik er eigenlijk niks op kwijt. Daarom was ik al zo blij met responsive design van tweakers. Ik gebruik het nu pas net, maar ik merk al dat die veel sneller laad en veel beter te lezen is. Maar een andere browser installeren zit er dus helaas niet in :(

Maar om toch nog even mijn paintskills te tonen: Dit dus:
Geel is klikken met de vinger, groen is was telefoon selecteert.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/690jkruat/image.png

Dan maar geen menu's openen op de telefoon :P

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als het goed is heb je nog een kleinbeetje zicht op het hoofdveld, recht onder de menu-knop waarmee je probeert het menu te sluiten. Als je op het hoofdveld klikt, zou het menu ook moeten sluiten zonder bijwerkingen.

@Misha: Is dat trouwens niet ook een idee om het mee op te lossen? dezelfde techniek die maakt dat je kan sluiten door op het hoofdveld te klikken, toepassen op de header?

[ Voor 29% gewijzigd door Elfjes op 25-11-2013 15:36 ]

Bla bla bla...

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Wat ik zelf gewend ben met dit soort balken aan de zijkant, is dat je ze weg kunt vegen/schuiven met je vinger. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar in veel apps (bv Facebook en Hangouts) kun je ze 'terugschuiven'.

Dat schuiven was ook het eerste wat ik probeerde. Totdat na 10x proberen de menubalk nog steeds niet weg was. Toen ging ik het maar via de knop proberen. Was voor mij ook niet echt logisch dat ik nog een keer op de knop moest drukken. De knop was immers niet van staat veranderd. Hij gaf niet aan van: 'ik ben nog steeds ingedrukt, je kunt me weer uit klikken' oid. De knop gaf mij zelf geen feedback dat ik weer bij hem moest wezen.

Maar dat wegvegen van schermen is ondertussen wel een vertrouwd principe op smartphones en tablets. Misschien dat daar iets mee gedaan kan worden.

Edit: Misschien dat jullie er nog iets aan SnapJS hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Hedva op 25-11-2013 16:05 ]

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:55
Dit is voor zover ik weet al meerdere keren ter sprake gekomen, maar er schijnt geen manier te zijn (of die is nog niet gevonden) om dit goed werkend te krijgen op een hele reeks verschillende apparaten. Heb het zelf (en vele anderen) een tijdje geleden ook al ter sprake gebracht en toen werd mij dit verteld :p

[ Voor 8% gewijzigd door 4WardNL op 26-11-2013 18:27 ]

• Misha
  • Laatst online: 14-11 15:20
We hebben deze weer gefixed (release = dinsdag), met als bijkomend nadeel dat we nu weer een delay van 300ms hebben en het menu een stuk trager aanvoelt. We luisteren nu alleen weer naar de on-click, en niet ook naar de touchstart (tussen touchstart en on-click bouwen mobile browser vendors dus een kleine delay in om mis-taps te voorkomen).

Fastclick bood hier dus ook geen oplossing, omdat dit weer een batterij aan andere bugs introduceerde. Wellicht dat we ooit eens wat tijd kunnen krijgen om een eigen implementatie te verzinnen, maar dat zie ik niet snel gebeuren. :(
Pagina: 1