SSD in Acer 7750G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 18:19

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
ik heb nu een tijdje naar alle tevredenheid een ACER 7750G met I5 processor en een 17" scherm. En dat bevalt prima! Beetje aan de erg zware kant, maar meer dan prima desktop vervanger. Ik zou hem niet elke dag in de trein willen gebruiken, maar aan buro's en in vergaderingen werkt het prima.

Nu zag ik op deze site:
http://www.notebookcheck....50G-Notebook.45861.0.html dat er ook een tweede harddisk in kan en dus dacht ik meteen aan een SSD. Nu ik die SSD (Samsung EVO 500Gig) binnen heb dat deze te dik is :(. Bummer! Ook het uitbouwen van de originele disk is niet eenvoudig omdat dan echt de hele machine uit elkaar moet.

Weet iemand of ik de behuizing van die Samsungs er af kan halen en of dat het gewenste hoogte verschil op zou kunnen leveren? Of zijn er bodem covers te koop die wat meer ruimte hebben voor een disk.

Anders zou ik natuurlijk ook de DVD speler op kunnen offeren maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

boner schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:47:
ik heb nu een tijdje naar alle tevredenheid een ACER 7750G met I5 processor en een 17" scherm. En dat bevalt prima! Beetje aan de erg zware kant, maar meer dan prima desktop vervanger. Ik zou hem niet elke dag in de trein willen gebruiken, maar aan buro's en in vergaderingen werkt het prima.

Nu zag ik op deze site:
http://www.notebookcheck....50G-Notebook.45861.0.html dat er ook een tweede harddisk in kan en dus dacht ik meteen aan een SSD. Nu ik die SSD (Samsung EVO 500Gig) binnen heb dat deze te dik is :(. Bummer! Ook het uitbouwen van de originele disk is niet eenvoudig omdat dan echt de hele machine uit elkaar moet.

Weet iemand of ik de behuizing van die Samsungs er af kan halen en of dat het gewenste hoogte verschil op zou kunnen leveren? Of zijn er bodem covers te koop die wat meer ruimte hebben voor een disk.

Anders zou ik natuurlijk ook de DVD speler op kunnen offeren maar liever niet.
je kan zonder al te veel gedoe de behuizing van de ssd af halen. die zit er voor de sier op. Hij is niet nodig dus.

bedenk alleen wel dat evt verwijderen van de behuizing je recht op garantie vervalt

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 25-11-2013 14:51 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
je kan zonder al te veel gedoe de behuizing van de ssd af halen. die zit er voor de sier op. Hij is niet nodig dus.
kijk dat klinkt al een heel stuk prettiger. Als de SSD het één keertje doet, doet ie het vast vaker goed. Dus die garantie kom ik wel overheen. Enig idee hoeveel dat in hoogte scheelt? Als dat alleen de dikte van het plaatmateriaal scheelt schik er nog nix mee op.

[ Voor 0% gewijzigd door boner op 25-11-2013 15:08 . Reden: tikvaudt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
boner schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:07:
[...]

kijk dat klinkt al een heel stuk prettiger. Als de SSD het één keertje doet, doet ie het vast vaker goed. Dus die garantie kom ik wel overheen. Enig idee hoeveel dat in hoogte scheelt? Als dat alleen de dikte van het plaatmateriaal scheelt schik er nog nix mee op.
google in google afbeeldingen: "Samsung EVO 500G open" en je ziet het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

boner schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:07:
[...]

knip een gat in de bodem :+
je hebt 2.5" schijven in 2 diktes 5mm en 7mm zover ik weet. en de meeste ssd's zijn 5 dus die zouden toch moeten passen???

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
mrc4nl schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:35:
[...]

knip een gat in de bodem :+
je hebt 2.5" schijven in 2 diktes 5mm en 7mm zover ik weet. en de meeste ssd's zijn 5 dus die zouden toch moeten passen???
gat in de bodem lijkt mij niet zo prettig ivm van alles aan troep...

5mm zijn er alleen van Seagate en die kosten 50% meer en zijn er niet in 500G maar in 480. Dus dan weer lastig met het maken van een mirror van een 500G harddisk.

Maar net gelezen dat de cover er vrij eenvoudig van af kan dus ga dat maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:27
Ik denk dat je wel je garantie verliest, dus losmaken zou ik niet doen. Ik zou de SSD gewoon terugsturen en op zoek gaan naar een exemplaar die nog dunner is. Vind het overigens wel vreemd, een harde schijf is volgens mij nooit dunner dan 7mm, en meestal 9,5 mm dik. In dat geval kan er dus nooit een harde schijf in, dan heb je dus ook niets aan dat vrije HDD slot.. Meet alles nog even goed na, en kijk of er nog wat uit het slot kan waardoor normale SSD's wel passen.

Edit: kijk even in de review van notebookcheck die je aanhaalt. Daar zie je rechts allemaal plaatjes staan, de tekst bij het zevende plaatje van boven geeft aan dat je die plastic constructie eerst moet verwijderen voordat je een tweede HDD of SSD kunt installeren. Daar zit je probleem dus. In dat geval past je SSD wel en dien je ook het verloopstukje van 7 naar 9,5mm te gebruiken, omdat het slot dan bedoeld is voor 9,5mm HDD's of SSD's. Verloopstukje zit als het goed is bij je SSD.

En doe een clean install, als je al die tijd nog met de eerste installatie draait is met een schone lei beginnen wel net zo fijn. Vergeet ook niet de Sata mode in de BIOS of UEFI op AHCI te zetten, daarmee krijgt je SSD extra prestaties :)

[ Voor 29% gewijzigd door MartijnLoarne op 25-11-2013 16:29 ]

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
MartijnLoarne schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:24:
Edit: kijk even in de review van notebookcheck die je aanhaalt. Daar zie je rechts allemaal plaatjes staan, de tekst bij het zevende plaatje van boven geeft aan dat je die plastic constructie eerst moet verwijderen voordat je een tweede HDD of SSD kunt installeren. Daar zit je probleem dus. In dat geval past je SSD wel en dien je ook het verloopstukje van 7 naar 9,5mm te gebruiken, omdat het slot dan bedoeld is voor 9,5mm HDD's of SSD's. Verloopstukje zit als het goed is bij je SSD.

En doe een clean install, als je al die tijd nog met de eerste installatie draait is met een schone lei beginnen wel net zo fijn. Vergeet ook niet de Sata mode in de BIOS of UEFI op AHCI te zetten, daarmee krijgt je SSD extra prestaties :)
die lamellen heb ik al weggehaald, maar nog steeds is de behuizing van de SSD te dik. Het is met name de ronding die een "te krappe bocht maakt".

Een clean install is wel een aardig idee, maar dat betekent heel veel extra werk. Alle software weer installeren en zo kost mij net ff te veel tijd. Ook draai ik een versie van VBOX die je nu niet meer kunt downloaden. En ik ben erg voorzichtig omdat ik in die VMomgeving werk! Upgraden doe ik liever niet als er geen absolute noodzaak is! En ik heb geen mogelijkheid tot regressietesten!

Nu draait de machine best wel aardig en dat zal alleen maat sneller worden na een kopie met DD. Wel een goed idee om UEFI of AHCI aan te zetten _/-\o_ :)!
Pagina: 1