Toon posts:

Razer Blade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers!

Ik ben van plan om de razer blade online te kopen (met shipito als intermediair).

Heeft iemand ervaring met deze notebook?

Ik wou in eerste instantie een MBP retina kopen, echter zit hier geen krachtige game gfx kaart.

Graag jullie opmerkingen, kritiek en tips!

Groetjes,

Marano

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Toevallig, ik ben sinds vandaag ook aan het zoeken naar een laptop om op te gamen die er niet uit ziet als een kermisattractie en kwam op hetzelfde model uit. Ik heb echter geen ervaring met het shippen van dergelijke producten uit de states en bovendien benieuwd naar eventuele ervaringen van anderen, dus ik lift stiekem mee met je topic!

:)

Learn something new every day.

• MuiGuro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 07:50
Ik zelf weet dat bartsmit een offical reseller is van razer, ik weet alleen niet of razer ook naar europa shipt ik heb zoiets gehoord dat dit niet mogelijk was.

Ik zou als ik jullie was even informeren of bardsmit hem kan bestellen voor jullie.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Goed idee, ik heb een mail de deur uit gedaan naar Bart Smit!

EDIT: Misschien kan dit topic beter naar Laptop Aankoopadvies.

[ Voor 37% gewijzigd door DrSnuggles op 25-11-2013 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik heb een goede oplossing gevonden. De website shipito.com fungeert als intermediair. Je kunt dus een artikel dat alleen beschikbaar is in de VS naar hen laten sturen en zij FedEx-en het weer naar jou. Het enig 'nadeel' is dat je 2x verzendkosten betaalt. In het geval van de razer blade geldt dat niet, omdat Amazon deze gratis verzendt naar een adres binnen de VS!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 19:44 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Alleen wanneer je opzoek bent naar een notebook die portable te noemen is en ook in staat is om recente games af te spelen is dit zeker een goede keuze ;).

Wel jammer van het scherm dat een resolutie van 1600x900 heeft, voor de rest wel prima qua specificaties.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

Vergeet je invoerrechten en BTW niet mee te rekenen in je prijsvergelijk.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:28:
Vergeet je invoerrechten en BTW niet mee te rekenen in je prijsvergelijk.
Dat klopt alleen krijg je hier niet per definitie een rekening van. Ik bestel vaker dingen uit de VS, Australie en China en via DHL krijg ik maar 1 op de 10 keer invoerkosten.

• _Arthur

_Arthur

blub

9 van de 10x uit de US is het gewoon betalen. Maar als je er rekening mee houd en je hoeft het uiteindelijk niet af te tikken, is dat natuurlijk mooi meegenomen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> LAA

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Een ander nadeel is natuurlijk eventuele garantie of reparaties, dan moet de laptop neem ik aan weer terug naar de states. En wanneer hij dan weer naar Europa geshipped zou moeten worden, moet dat misschien weer via een derde partij..

• _Arthur

_Arthur

blub

Bal0n schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:56:
Een ander nadeel is natuurlijk eventuele garantie of reparaties, dan moet de laptop neem ik aan weer terug naar de states. En wanneer hij dan weer naar Europa geshipped zou moeten worden, moet dat misschien weer via een derde partij..
Scheelt een beetje per merk. Mijn Lenovo (die uit de US komt) heeft internationale garantie. Dunno of zoiets met een Razer Blade ook mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Bal0n schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:56:
Dat is waar. Met mijn MBP was dat geen probleem (deze had ik ook in de VS gekocht) omdat Apple te allen tijde service biedt, onafhankelijk van de plaats van aankoop.

Met razer wordt dit inderdaad een probleem.

Wat de inklaringskosten betreft:
Ik krijg maandelijks producten binnen uit andere continenten. Zelden moet ik inklaringskosten betalen. Uiteraard vermeld ik nooit de reele waarde van het product.

Ik ben vooralsnog in dubbio. Ten eerste om het scherm en ten tweede om de garantievoorwaarden.

Waarom kunnen ze niet gewoon een MBP Retina maken met een GTX765! :( :(

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:05:
Uiteraard vermeld ik nooit de reele waarde van het product.
Dunno waar je dat ding gaat halen; maar Amerikanen zijn er nooit zo happig op om fraude te plegen. Want itt andere landen is daar de verzender ook voor aansprakelijk.

Laat maar weten of het er uiteindelijk doorgekomen is zonder extra kosten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Arthur op 26-11-2013 14:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:05:

Wat de inklaringskosten betreft:
Ik krijg maandelijks producten binnen uit andere continenten. Zelden moet ik inklaringskosten betalen. Uiteraard vermeld ik nooit de reele waarde van het product.
Dat is een misdrijf. De seller kan daar een boete voor krijgen.

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 02:07:
Dat is een misdrijf. De seller kan daar een boete voor krijgen.
Precies. Maar als ontvanger heb je er dan weer geen problemen mee 8)

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb contact met Razer gehad over het uitbrengen van de Blade in Europa, maar daar is weinig concreets uitgekomen. Ze laten wat weten zodra er meer informatie is..

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Bal0n schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:32:
Ik heb contact met Razer gehad over het uitbrengen van de Blade in Europa, maar daar is weinig concreets uitgekomen. Ze laten wat weten zodra er meer informatie is..
Dat roepen ze al 3-4 maanden.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Ja, ik had eerlijk gezegd ook niet gedacht dat ze met een antwoord zouden komen waar ik daadwerkelijk wat mee had gekund; maar niet geschoten is altijd mis.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Als alternatief wat je de nodige euro's bespaard zou een: Lenovo IdeaPad Y510p evt. geschikt zijn.
Heeft misschien een beetje minder qua hardware maar bespaard je veel geld, ongeveer 1000E.

De single GPU die in de Lenovo Y510p kun je uitbreiden tot een SLI opstelling (2x GTX 755M). En de processors van beide notebooks zijn haast identiek qua snelheid, althans zeker niet merkbaar. Het enige dat een nadeel kan zijn is het gewicht maar voor die 1000E minder zou ik daar geen probleem mee hebben.

Verwijderd

De Y510p is nu niet echt iets wat in de buurt komt van een razer blade qua kwaliteit..

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Volgens mij heeft de Y510p wel een beter scherm. Er was nog een andere compacte laptop waarmee je goed kan gamen qua specs. Ik ben de naam kwaijt en kan ook niet in de pricewatch vinden, maar volgens mij was het een merk dat vooral (voor mij dan) bekend is van videokaarten en dergelijke. Er zat wel een full hd ips scherm in meen ik me te herinneren. Iemand die het weet?

Bingo http://www.gigabyte.us/pr...uct-page.aspx?pid=4636#kf
Ik meen dat deze laptop in de pw stond, niet dus.
In ieder geval naar mijn mening het overwegen waard als je geïnteresserd bent in het concept van de Razer Blade.

Razer Blade en Macbook Pro Retina vind ik niet echt substituten eigenlijk, want ze doen een aantal dingen totaal anders:
Windows vs OSx
Lelijk scherm vs prachtig scherm
Goede game potentie vs matige game potentie

[ Voor 38% gewijzigd door Jornv op 27-11-2013 17:47 ]

Verwijderd

Dat is ook geen aanrader. Een amerikaanse seller heeft zijn complete voorraad van die laptop teruggestuurd naar de fabrikant omdat de bouwkwaliteit zo slecht is dat de aluminium behuizing in de doos al knakt. Zit dit verhaal: http://forum.notebookrevi...new-gigabyte-p35k-84.html

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Het nare is dat die Blade er nogal slick uit ziet, want MSI heeft ook een aantal laptops die qua specs de moeite waard zijn. Maar die zien imo niet uit..

Pagina: 1