Mijn vader heeft een Dell inspiron 1545 laptop (T4300, 4GB, 320GB, Win7), laptop komt uit 2010.
De laptop is inmiddels erg langzaam en daarom wil hij een nieuwe.
Nu denk ik dat door er een SSD (Samsung 840 EVO 250GB) en dus ook windows opnieuw te installeren de laptop nog wel te "redden" is. Zijn jullie het hier mee eens?
Alternatief zou zijn om de budget laptop uit de BBG te kopen (Lenovo B590). Of eventueel de B590 met een core i3 tegen een kleine meerprijs (+50Euro).
Probleem hiervan is dat deze laptop alleen met Windows 8 te krijgen zijn en dit is geen optie (moet windows7 zijn). Volgens mij is het zo dat alleen de Windows8 pro versies te downgraden zijn, klopt dat?
De laptop word trouwens alleen gebruikt voor internet/mail/word.
Concreet zijn de vragen dus:
1) Heeft een SSD in de Dell Inspiron nog nut, of is dit verspilde moeite?
2) Is de standaard Windows8 (dus niet pro) te downgraden naar Windows7?
Meningen over de voorgestelde Lenovo laptops zijn ook welkom.
De laptop is inmiddels erg langzaam en daarom wil hij een nieuwe.
Nu denk ik dat door er een SSD (Samsung 840 EVO 250GB) en dus ook windows opnieuw te installeren de laptop nog wel te "redden" is. Zijn jullie het hier mee eens?
Alternatief zou zijn om de budget laptop uit de BBG te kopen (Lenovo B590). Of eventueel de B590 met een core i3 tegen een kleine meerprijs (+50Euro).
Probleem hiervan is dat deze laptop alleen met Windows 8 te krijgen zijn en dit is geen optie (moet windows7 zijn). Volgens mij is het zo dat alleen de Windows8 pro versies te downgraden zijn, klopt dat?
De laptop word trouwens alleen gebruikt voor internet/mail/word.
Concreet zijn de vragen dus:
1) Heeft een SSD in de Dell Inspiron nog nut, of is dit verspilde moeite?
2) Is de standaard Windows8 (dus niet pro) te downgraden naar Windows7?
Meningen over de voorgestelde Lenovo laptops zijn ook welkom.