Allemaal een fijn weekend gehad? Ik niet haha, heb heel het weekend na zitten denken over het volgende probleem. Iemand was zo slim geweest om te gaan rennen met een laptop in zijn backpack terwijl deze nog aan stond. Vervolgens deed deze niks. Toen paar uur later weer geprobeerd en toen krijg hij een cmos error. En daarna bracht hij hem maar omdat ik er wel meer zou kunnen.
Wat doet de laptop nu?
Zodra er stroom op komt( adapter, batterij) gaat hij aan(zelfs zonder powerknop) branden de lampjes oranje en witte spint de fan 2 seconden hoor ik een pieptoon en valt hij uit. En dit herhaalt zich heel de tijd.
Dus ik dacht heel simpel verwijder de cmos, verwijderd de rest stroom en klaar. Maar helaas dat werkt niet.
Dus heb ik het volgende geprobeerd:
Alle componenten die los kunnen los gemaakt( geheugen,HDD,speakers,wifi,noem het op..)
Alleen aansluiten op netstroom.
Alleen aansluiten met batterij.
Zonder cmos batterij
Met cmos batterij.
Toen nog 1 keer geprobeerd de reststroom te verwijderen. En toen werkte de laptop totdat ik deze weer uitzette. En nu blijft hij weer constant het zelfde doen.
Wat vermoeden jullie als jullie het zo lezen? Alvast bedankt voor het lezen en meedenken
Wat doet de laptop nu?
Zodra er stroom op komt( adapter, batterij) gaat hij aan(zelfs zonder powerknop) branden de lampjes oranje en witte spint de fan 2 seconden hoor ik een pieptoon en valt hij uit. En dit herhaalt zich heel de tijd.
Dus ik dacht heel simpel verwijder de cmos, verwijderd de rest stroom en klaar. Maar helaas dat werkt niet.
Dus heb ik het volgende geprobeerd:
Alle componenten die los kunnen los gemaakt( geheugen,HDD,speakers,wifi,noem het op..)
Alleen aansluiten op netstroom.
Alleen aansluiten met batterij.
Zonder cmos batterij
Met cmos batterij.
Toen nog 1 keer geprobeerd de reststroom te verwijderen. En toen werkte de laptop totdat ik deze weer uitzette. En nu blijft hij weer constant het zelfde doen.
Wat vermoeden jullie als jullie het zo lezen? Alvast bedankt voor het lezen en meedenken
How are you doing?