HP laptop DV6 start 2 seconden zodra er stroom op komt

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:25
Allemaal een fijn weekend gehad? Ik niet haha, heb heel het weekend na zitten denken over het volgende probleem. Iemand was zo slim geweest om te gaan rennen met een laptop in zijn backpack terwijl deze nog aan stond. Vervolgens deed deze niks. Toen paar uur later weer geprobeerd en toen krijg hij een cmos error. En daarna bracht hij hem maar omdat ik er wel meer zou kunnen.

Wat doet de laptop nu?
Zodra er stroom op komt( adapter, batterij) gaat hij aan(zelfs zonder powerknop) branden de lampjes oranje en witte spint de fan 2 seconden hoor ik een pieptoon en valt hij uit. En dit herhaalt zich heel de tijd.

Dus ik dacht heel simpel verwijder de cmos, verwijderd de rest stroom en klaar. Maar helaas dat werkt niet.

Dus heb ik het volgende geprobeerd:

Alle componenten die los kunnen los gemaakt( geheugen,HDD,speakers,wifi,noem het op..)
Alleen aansluiten op netstroom.
Alleen aansluiten met batterij.
Zonder cmos batterij
Met cmos batterij.

Toen nog 1 keer geprobeerd de reststroom te verwijderen. En toen werkte de laptop totdat ik deze weer uitzette. En nu blijft hij weer constant het zelfde doen.

Wat vermoeden jullie als jullie het zo lezen? Alvast bedankt voor het lezen en meedenken _/-\o_

How are you doing?

• stftweaker
schopje omhoog.

heb het moederbord eruit gehaald en deze aangesloten en nog steeds 1 seconden aan en dan weer uit. En dat process herhaalt zich.

How are you doing?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Ik weet niet zeker of het hetzelfde probleem is, maar heb tijdje terug een laptop gehad die deed ongeveer hetzelfde.

Met batterij erin, aansluiten op de netadapter, gaat laptop meteen aan, na paar sec uit (en na iedere poging aanzetten steeds korter aanblijven/sneller uitvallen).

Zonder batterij, same story. Alleen batterij kreeg ik 1x snel de melding dat batterij leeg was.
Paar keer adapter af en aangesloten, en plots deed ie het een keer zonder problemen.
Beweeg de laptop iets en plof meteen weer uit.

Bleek dus dat het AC poortje (waar je de netadapter insteekt) kapot was, pinnetje zat een beetje los. Dus af en toe had je het 'geluk' dat het ding even contact maakt en dan werkt de laptop ook wel, totdat dat ding iets beweegt en is het gedaan met de pret.

Heb toen dus een AC plug van een donor laptop (zelfde merk, maar dan dood) gepakt en die op de laptop gesoldeerd. Vervolgens werkte het apparaat weer naar behoren.

Ik zeg niet meteen dat dit het probleem is, maar een aantal puntjes kwamen wel overeen.
Probeer eens (voorzichtig) te voelen aan de AC plug van de laptop of deze nog stevig vast zit (bij de laptop die ik had wiebelde die iets, meer net een los zittende tand :+ ).

• stftweaker
Nemesizz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:41:
Ik weet niet zeker of het hetzelfde probleem is, maar heb tijdje terug een laptop gehad die deed ongeveer hetzelfde.

Met batterij erin, aansluiten op de netadapter, gaat laptop meteen aan, na paar sec uit (en na iedere poging aanzetten steeds korter aanblijven/sneller uitvallen).

Zonder batterij, same story. Alleen batterij kreeg ik 1x snel de melding dat batterij leeg was.
Paar keer adapter af en aangesloten, en plots deed ie het een keer zonder problemen.
Beweeg de laptop iets en plof meteen weer uit.

Bleek dus dat het AC poortje (waar je de netadapter insteekt) kapot was, pinnetje zat een beetje los. Dus af en toe had je het 'geluk' dat het ding even contact maakt en dan werkt de laptop ook wel, totdat dat ding iets beweegt en is het gedaan met de pret.

Heb toen dus een AC plug van een donor laptop (zelfde merk, maar dan dood) gepakt en die op de laptop gesoldeerd. Vervolgens werkte het apparaat weer naar behoren.

Ik zeg niet meteen dat dit het probleem is, maar een aantal puntjes kwamen wel overeen.
Probeer eens (voorzichtig) te voelen aan de AC plug van de laptop of deze nog stevig vast zit (bij de laptop die ik had wiebelde die iets, meer net een los zittende tand :+ ).
Ja hij doet het zowel met adapter als met batterij. Dat is het vreemde. Mijn gedachten gingen ook uit naar de dc jack. Maar heb die eruit geklikt en alleen batterij. Maar precies zelfde verhaal..

How are you doing?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Oeps, ja moest DC plug zijn.... :o

Maar welke DV6 is het precies? zijn meerdere varianten van namelijk (sommige onderdelen die in bepaalde varianten gebruikt zijn, kunnen bijvoorbeeld bekende problemen hebben, is het wat makkelijker uitzoeken) .
Zit er ook een soort 'service luikje' aan de onderkant (waar je makkelijk bij cpu/gpu geheugen enz kan komen)?
Dan zou je eventueel kunnen kijken of er verder niet wat is losgeraakt of iets dergelijks.
om te gaan rennen met een laptop in zijn backpack terwijl deze nog aan stond
Blijf dit een beetje een rare actie vinden, maar goed :P
Over het algemeen zijn laptops niet zo blij met aanstaan in een afgesloten ruimte (zoals een tas), rennen terwijl de laptop aanstaat is ook niet zo best (hardeschijf lees/schrijf kop staat niet veilig in de parkeerstand).

Maar dan blijft de vraag over...waarom werkte de laptop 1x wel gewoon?
Kan me voorstellen dat je een heel weekend aan het nadenken hebt gezeten, zoiets zou mij ook niet makkelijk loslaten ;)