Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies gevraagd Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Beste Tweakers,

Mijn 5.1 setje gaat de deur uit van Samsung. Ik heb een PS4 gekocht en vorig jaar een PS51E550. Nu staat de TV en binnenkort ook de PS4 maar de home cinema gaat eruit want ik vind al die kabels maar niks in mijn huis en ik wil meer mogelijkheden.

Wat zijn de eisen?

• Playstation moet automatisch het geluid doorsturen naar de set, volume gelijk aan TV volume. Alles bij 1 afstandsbediening.
• Blue Ray
• Alles via 1 afstandbediening, dus als mijn tv aangaat de samsung tv ook. Volume via 1 afstandsbediening. Er loop nog wel een kastje met Smartcard naar de TV maar hier voorzie ik geen probleem in.
• Bluetooth is een pre, dan kan ik via mijn telefoon muziek afspelen
• 2.1 Set met draadloze subwoofer

Budget is maximaal 400 euro. Wie kan mij adviseren?

Groetjes

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, persoonlijk vind ik het argument "al die kabels" meestel wat overdreven. Neem een zatermiddagje de tijd er voor en alles is netjes weg te werken. Maar dat is mijn mening. :+

Je zoekt dus een 2.1 home cinema setje met een blu ray-speler en bij voorkeur een extra HDMI aansluiting voor je PS4, bluetooth en te bedienen met één afstandsbediening. Speel eens wat met de pricewatch om bijvoorbeeld tot dit lijstje te komen. Dan kun je vast een deel van je wensen realiseren.

Voor hetgeen dat je zoekt, heb je imho wel een klein budget dus je zal uitkomen bij de standaardsetjes. Misschien prima voor tv/films/series/gamen maar voor muziek niet geweldig; houdt daar rekening mee.
Het bedienen met 1 afstandbediening kan lastig zijn. Soms werkt dat wel en soms niet; je kan daar niet helemaal van uit gaan. De meeste kans heb je met een setje van hetzelfde merk als je tv.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:36
Toevallig zag ik laatst iets over een draadloos 5.1 set. Maar weet niet meer welk merk. Kan Samsung of sony zijn geweest. Zag er netjes uit en wellicht wat voor jou.
Was trouwens Philips zie ik net. Mooie speakers.
http://www.homecinemacent...s/philips-fidelio-e5.html

Geen idee overigens hoe het werkt, maar lijkt dat de versterker in één van de speakers zit.

10 keer alles via 1 afstandsbediening noemen is een beetje onnodig. Koop gewoon een Logitech Harmony.
Simpel als dat.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 25-11-2013 13:10 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:56:
[...]
Koop gewoon een Logitech Harmony.
Simpel als dat.
Ook een goede oplossing, ja.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Je kunt ook je kabels wegwerken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel