RGB beter dan s-video?

Pagina: 1
Acties:

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
Op mijn DVD speler beschik ik over composite, s-video en rgb uitgang (geen scart). Mijn TV kan alle drie aan.

Composite valt kwalitatief af, s-video naar scart heb ik al, RGB naar scart nog niet. Is RGB echt beter dan s-video?

Verwijderd

Het schijnt dat RGB warmere kleuren geeft dan s-video...

Verwijderd

Ja, je computer gebruikt RGB. Als je je TV met RGB aansluit heb je het minste verlies.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, RGB is beter dan S-video.
Bij een video productie studio waar ik wel eens kom gebruiken ze ook RGB om zaken aan te sluiten, geen S-video. Pluggen zijn ook beter afgeschermd.

• R Kuipers
Ik ben overtuigd. Ik zat op de site van Conrad rond te snuffelen. Welke raden jullie aan?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Composiet= alles bij elkaar
S-VHS Y/C = gescheiden choma en luminantie
RGB ROELEERT [edit] met dank aan JvS [edit] alles los, basis kleuren Rood Groen en Blauw zorgen bij jou voor het allerstrakste beeld.
En idd Bij analoge studio apparatuur is RGB een veel gebruikte methode (component is standaard is ook sync los van RGB)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik werk als uitzendtechnicus bij TMF, FOXkids en V8 en daar is alles RGB aangesloten.
Dus wat iedereen hier al verteld, RGB is de beste keuze.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Ik heb een tv-out op me asus v7100 kaart. Ik gebruik nu composite out en dat bevalt me prima voor de divx. Is s-video echt zoveel beter dan? Kan ik ook aansluiten. Ik hbe een sony trinitron tv. 55cm stereo. Ivrag me af of ik dit ga merken,

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 07 juni 2001 15:13 schreef killerbolt het volgende:
Ik heb een tv-out op me asus v7100 kaart. Ik gebruik nu composite out en dat bevalt me prima voor de divx. Is s-video echt zoveel beter dan? Kan ik ook aansluiten. Ik hbe een sony trinitron tv. 55cm stereo. Ivrag me af of ik dit ga merken,
Nou heb je meer te maken met de "brakheid" van het S-vhs signaal (want dat is het), dan met de kwaliteit van de doorgifte.

je zou het verschil in principe moeten kunnen zien, maar het kan zijn dat je TV-out dusdanig matig is, dat het door de finesse van s-vhs er niet echt veel beter word :D
Op donderdag 07 juni 2001 12:50 schreef Baklap het volgende:
Composiet= alles bij elkaar
S-VHS Y/C = gescheiden choma en luminantie
RGB ROULEERT alles los, basis kleuren Rood Groen en Blauw zorgen bij jou voor het allerstrakste beeld.
Klopt. alleen is het chroma en luminantie ;) .Kleur en contrast gaat apart, zeg maar.

En wat je met "rouleert" bedoeld volg ik niet helemaal. De signalen gaan inderdaad door aparte kanalen (kan trouwens wel door een scartkabel, als beide apparaten dat ondersteunen).

Of bedoel je toevallig de foute vernederlandsing "RGB roeleert" :o ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik vind de beeldkwaliteit voor divx nog best goed. Altijd beter als een videoband. Vlat me niks tegen.

• R Kuipers
Op donderdag 07 juni 2001 16:07 schreef killerbolt het volgende:
Ik vind de beeldkwaliteit voor divx nog best goed. Altijd beter als een videoband. Vlat me niks tegen.
Wat heeft dit te maken met RGB / s-video? Je hebt in geval van 2-CD films trouwens wel gelijk hoor.

Verwijderd

Dat sloeg op die tv-out van mij. Composite gebruik ik. daarmee vind ik divx er wel strak uitzien op me tv, idd 2 cd films zijn het mooiste, maar goed daar gaat het in dit topic niet over

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 07 juni 2001 16:07 schreef killerbolt het volgende:
hhhm, ik bedoel niet te zeggen dat je TV-out van een drama kwaliteit is, maar dat het verschil compisiet/svhs kabel niet echt zichtbaar wordt. Dit omdat de kwaliteit van de tv-out nou niet echt zo hoog is, dat de details die je met zo'n kabel verbeterd gelijk goed zichtbaar wordt.

En dat je divx er beter uitziet dan VHS ligt puur en alleen aan de resolutie ervan. ik ben zelf niet zo kapot van divx (dvd-verwend?), maar dat is weer een andere discussie :) ).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1