USB via DIR860 in Win Verkenner zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het voelt als een enorme lekenvraag, aangezien dat ik al heel wat jaartjes hier op Tweakers actief ben...

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Lacie 2TB externe HDD die via USB3.0 op mijn D-Link DIR-860L aangesloten is, zichtbaar te maken op mijn Win7 laptop (BTO 15CL58). De router en de laptop zijn voor de zekerheid via ethernet aangesloten.

De schijf wordt door de router herkend en staat deze netjes onder het tabblad storage

Ik kan via de webaccess wel toegang krijgen tot alle bestanden, maar zou dat dus graag willen via Windows verkenner, gewoon, fijn, een mapje.

Wie heeft er voor mij de oplossing? Ik dacht iets gelezen te hebben met een Samba server, maar kan dit ook zonder additionele software? Ik weet zeker dat ik de schijf eventjes in Windows Verkenner onder de kop 'Network' heb zien staan...

Wie heeft er het verlossende antwoord voor mij?

.

[ Voor 16% gewijzigd door renskoenraadt op 25-11-2013 11:51 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je al eens geprobeerd om de router in de verkenner te benaderen?
\\[IP router\
Heb je de storage setup van de router al doorlopen (via de browser)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Als ik in de verkenner het IP adres van de router invoer (192.168.0.1) wordt ik gelijk via IE naar de inlogpagina van de router gestuurd. Als ik dan inlog, dan zien ik daar bij het tabblad storage de HDD ook staan (2 devices, 1 recovery deel en 1 vrij te gebruiken deel). Ook ziet XBMC alle media op de schijf staan en is dit af te spelen.

Het gaat dus mij alleen om het stukje zichtbaarheid in Windows Verkenner.

Wat ik overigens wel weer vreemd vind: Als ik via de webaccess de schijf benader, en naar het tabblad Music ga, dan kan ik daar slechts 1 map muziek afspelen (FLAC bestanden), terwijl er nog een hele berg mp3's op staan, maar die zie ik niet.

Enig idee hoe dit kan?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Je moet in de verkenner \\192.168.0.1 invoer. Dus niet alleen het IP adres.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Ah, dat was het idd!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

En ik moet aan escape characters denken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Is er dan ook een mogelijkheid om dit adres standaard in de Verkenner op te laten nemen? Dat ik dus niet iedere keer als ik de laptop aan zet eerst in de Verkenner dit adres in moet voeren?

En heeft iemand ook nog een verklaring voor het feit dat ik via de webaccess niet alle gegevens zie die op de schijf staan, terwijl via de 'Verkenner-access' dit nu wel gaat (wordt tenslotte gezien als een externe schijf :))?

Edit:

Iemand ook enig idee waarom ik bij het verwijderen van enkele mappen (ingelogd via de Verkenner) de melding krijg 'You need permission to perform this action', 'You require permission from Unix User\root to make changes to this folder', waar het gaat om een .metadata bestand?

[ Voor 26% gewijzigd door renskoenraadt op 25-11-2013 12:40 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het adres in je Windows verkenner opnemen doe je door een drive mapping aan te maken. Zie ook google ;)

Wat betreft de foutmelding:
Het account waarmee je op je laptop inlogt is niet bekend op de schijf/router.
Je zou een gelijkgenaamd account aan kunnen maken op je router, welke je toegang (schrijfrechten) geeft op je schijf. Dan zou de foutmelding niet meer voor moeten komen. Wat je ook kunt doen is een account dat op de router bekend is en rechten heeft om op de schijf te mogen schrijven gebruiken bij het maken van de drivemapping. Zie ook weer google ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Thanks ElCondor. Daar was ik idd al mee in de weer, maar kreeg het maar niet voor elkaar. Nu ik eerst via de Verkenner de schijf heb kunnen benaderen kon ik deze ook via Drivemappping in Windows zichtbaar maken.

Die foutmelding heb ik nog niet opgelost, maar de schijf even direct via usb koppelen en dan de bestanden verwijderen die niet te verwijderen waren werkt ook.

Thanks voor het meedenken!
Pagina: 1