Advies Eyefinity setup

Pagina: 1
Acties:

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:18
Beste Tweakers

Omdat ik de laatste tijd wat extra wil en een degelijke pc aan het samenstellen ben, ben ik halvelings van plan om een Eyefinity setup te maken.

Dit is de pc tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 90,90€ 90,90
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 89,30€ 89,30
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,50€ 34,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Corsair TX650W€ 89,95€ 89,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,53

De pc wordt voornamelijk gebruikt voor spelletjes zoals Battlefield 4 en League of Legends maar ook voor mijn bijberoep als AutoCad tekenaar.

De grafische kaart heb ik nog tijdelijk overgezet van mijn oude pc ivm de kosten wat te verspreiden, maar ga ik vervangen door een R9 290x zodra deze beschikbaar zijn met aftermarket coolers van bv. Asus.

Ook de voeding wordt nog vervangen door een Seasonic M520 omdat deze blijkbaar door iedereen wordt aangeraden.

Dit is het scherm dat ik momenteel gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP 2310EI (WT429AA) Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Hier ben ik erg over te spreken en heeft zowel DVI als Displayport ingang. Deze wil ik graag om te starten gebruiken als middelste scherm zodat ik links en rechts een identiek scherm kan gebruiken en na verloop van tijd deze ook kan vervangen door een 3de identiek scherm.

Ik ben reeds enkele dagen zoveel mogelijk setups aan het afgaan om te kijken welke schermen zij gebruiken maar telkens zit ik met hetzelfde probleem, namelijk de bezel dikte. Mijn huidige scherm is een model met 1 van de dikkere randen maar in de toekomst wil ik deze toch zo dun mogelijk krijgen. Omdat er helaas nog geen zijn met echt super dunne randen was ik aan het rondkijken voor een "Smart bezel" model om toch de illusie te hebben als deze afstaat, maar erg veel keuze lijkt er niet te zijn.

Kwa kostprijs mag het wel "iets" kosten, maar voor 3 schermen samen (voor de toekomst) zou ik niet graag over €1000 willen gaan. De bedoeling is om de schermen op een beugel te hangen dus VESA mount zou ik graag als een mogelijkheid openlaten. Mijn huidige scherm heeft dit momenteel niet maar zoals gezegd wordt dit ook na een tijd vervangen.

Na wat rondzoeken op aanbod kom ik ongeveer uit op deze lijst :

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart€ 214,-€ 214,-
1Asus VX239H Zwart€ 169,-€ 169,-
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 175,-€ 175,-
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 231,50€ 231,50
1LG IPS237L Zwart€ 163,50€ 163,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 953,-

Ik kijk momenteel voornamelijk naar 23" varianten omdat dit me erg bevalt. Voor mijn tekenwerk lijkt een 27" scherm ideaal maar voor BF4 heb ik schrik dat het te groot zou zijn. Ook zijn de 27" schermen met een resolutie hoger dan 1920x1080 "redelijk" onbetaalbaar om 3 stuks van te kopen en gewone Full HD op zulk groot scherm lijkt me nu eenmaal zonde.

Nu is mijn vraag welke hiervan de betere is en of er nog andere schermen zijn waarmee ik rekening moet houden? Is 27" een optie? Of vergeet ik beter het hele Eyefinity verhaal en kies ik voor een 27" met een deftige resolutie en gebruik de 23" als extra monitor?

Bij voorbaat dank

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-02 13:13
Ik weet niet in hoeverre het de bedoeling is om Battlefield 4 in Eyefinity te gaan draaien, maar of je daar goede FPS haalt met een enkele kaart betwijfel ik. Als je hier kijkt naar de performance van een enkele R9 290X op 5760x1080 dan valt dat voor mij nog onder "net speelbaar", maar niet optimaal.

Als de Eyefinity setup alleen bedoelt is voor meer werkruimte bij AutoCAD werk en niet voor gaming, dan zal dit geen probleem zijn. Wil je wel BF4 ten volste kunnen spelen op 3 schermen, dan kan je wellicht beter kijken naar een R9 290 Crossfire setup en daarbij rekening houdend met een goede voeding. Een 520W voeding zal voor een dergelijke Crossfire setup wat te weinig zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Devler
Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb van de review het gedeelte over BF4 en de conclusie gelezen en wat me wel opvalt is dat de 290 en 290x weeral niet ver uit elkaar liggen. Een overclock daarop en dan zal het verschil nog kleiner zijn.

De benches hebben wel alles op Ultra staan, wat voor mij net iets minder belangrijk is. Mijn huidige kaart draait BF4 vlot met alles op low (volgens de optimalisatie van Nvidia zelf) en ik stoor me er niet aan. Het lijkt me duidelijk dat ik 27" op een hogere resolutie dan 1920x1080 voor eyefinity maar beter kan vergeten m.a.w., zonder een crossfire setup?

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 15:47
Wat is er mis met die Corsair TX650?
Heerlijk stil Seasonic ontwerp

• Devler
Niet modulair en heb ik reeds sinds mijn eerste pc in mijn bezit.(Ik denk al zeker meer dan 5 jaar dus) Vooral de rommel die het maakt in mijn case (Ja, zelfs een grote case als de mijne) stoor ik me enorm aan.

Voor de rest geen last mee eigenlijk, pluggen en draaien. De fan was wat luid geworden maar die heb ik een keer vervangen door een "silent" exemplaar en daarmee was de kous af.

• Devler
Na wat verder te kijken en door het uitblijven van de 290x met andere koelers wordt mijn interesse gewekt door de

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R9280X-DC2-3GD5€ 276,85€ 276,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,85

Nu weet ik niet of deze even goed zullen zijn als de 290x maar als ik er 2 van kan aanschaffen voor dezelfde prijs wordt het al iets interessanter denk ik?

Ik vermoed dat ik een zwaardere voeding nodig zal hebben maar dat maakt nog weinig verschil in aanschaf.
Pagina: 1