Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:04
Beste allemaal,

ik heb onlangs de Philips Elevation, 60PFL8708s, aangeschaft. Al snel constateerde ik dat deze TV serieus last heeft van backligt bleeding in de hoeken (zie bijlages). De TV is bekeken door de reparatie dienst van Philips (is een week weggeweest) en zij geven aan dat het binnen de specificaties valt. De winkel waar de TV is aangeschaft geeft aan dat elke TV last heeft van backlight bleeding, dus omruilen heeft geen zin.

Ik ben het hier niet mee eens, ik irriteer me er mateloos aan en ik vind dat dit niet mag voorkomen bij een televisie in deze prijsklasse. Wat zijn nu mijn opties? De leverancier wil de TV niet omruilen en Philips zegt dat het 'normaal' is.

Franc.

Afbeeldingslocatie: http://www.vdwestelaken.nl/images/small/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vdwestelaken.nl/images/small/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vdwestelaken.nl/images/small/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vdwestelaken.nl/images/small/4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FrancWest op 24-11-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Backlight bleeding is één van de standaard problemen van een lcd televisie en dus ook één van de redenen dat ik zo'n tv nooit zou willen hebben.

Aangezien zowel de winkel als de fabrikant niet willen meewerken aan je probleem, wordt het waarschijnlijk wel een lastig verhaal. Misschien kun je in goed overleg c.q. in het kader van coulance met de winkel afspreken dat je de tv terug geeft en een ander merk/type mag uitzoeken.

Het is een behoorlijk prijzig model en voor dat geld kun je ook goede televisies kopen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
reviews: Philips 60PFL8708: vierzijdig Ambilight

Exact dezelfde conclusie ... Philips/TP Vision slaat de plank hier heel erg mis. Een tv in deze prijsklasse met een dergelijk matig paneel uitrusten is echt een dikke fail als je het mij vraagt.

Ik hoop dat je met deze onderbouwde review de winkel of misschien zelfs Philips kan laten zien dat er structureel iets mis is met dit type TV.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
FrancWest schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:34[/message]:[/De winkel waar de TV is aangeschaft geeft aan dat elke TV last heeft van backlight bleeding, dus omruilen heeft geen zin.

Jammer dat de winkel op deze manier reageert, dat moet anders kunnen. Ik begrijp dat je best een ander toestel wilt afnemen bij ze maar dan iets zonder al te veel backlight bleeding. Heb je al voorgestelt om te kijken naar een compleet ander model?

Zoals door D vd V al genoemd elke lcd heeft dit in meer of mindere mate. Wil je dit vermijden kijk dan naar een plasmascherm. Bij deze techniek zit er geen verlichting achter het scherm en dus geen backlight bleeding. Een mooi model met een beter beeld is bv de 65st60e of de 65vt60e. Wil je precies hetzelfde formaat, is de 60zt60e een mogelijke keuze maar ligt wel boven de prijsklasse waarin je nu zit. Lees wat reviews en je zult zien dat er nauwlijks toestellen zijn die aan deze modellen kunnen tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
Bedankt voor jullie reacties. Feit is dat mijn vorige LCD TV dit probleem totaal niet had en die TV was 6 jaar oud. Dan verwacht je niet dat deze nieuwe TV dit probleem vertoont.... De review op Tweakers kwam helaas 2 maanden te laat, ik had de tv toen al aangeschaft. De winkel wil verder niet meewerken, ik kreeg de opmerking 'je hoeft je er niet aan te ergeren'....

Ik merk wel dat wanneer je lichte druk op het frame van de bovenhoeken uitoefent de vlekken in de bovenhoeken vrijwel verdwijnen. Laat je ze echter weer los dan zijn de vlekken er weer. Links en rechtsonder lukt niet aangezien de TV daar te dik is.

Wat ik me wel afvraag is of wanneer je er een zaak van maakt (rechtsbijstand?) of je dan een punt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:26
Hij hangt bij ons in de Media Markt, zal wel eens kijken hoe zij reageren op de vraag of deze tv nog specifiek problemen heeft.... denk dat ik het antwoord al weet.

Simon tS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonts
  • Laatst online: 02:26

Simon tS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 21:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
ApC_IcE schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:01:
[...]

heb jij het topic wel gelezen?
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FrancWest schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:19:
Bedankt voor jullie reacties. Feit is dat mijn vorige LCD TV dit probleem totaal niet had en die TV was 6 jaar oud. Dan verwacht je niet dat deze nieuwe TV dit probleem vertoont.... De review op Tweakers kwam helaas 2 maanden te laat, ik had de tv toen al aangeschaft. De winkel wil verder niet meewerken, ik kreeg de opmerking 'je hoeft je er niet aan te ergeren'....
Het feit dat je vorige LCD het niet had kwam waarschijnlijk omdat er daar CCFL's achter zaten en je nu edge led's hebt (ik heb niet naar de specs gekeken, maar gezien de foto's moet dat haast wel). Die CCFL's zaten achter het hele scherm (het oude toestel zal ook flink dikker zijn geweest), waardoor het licht egaler verdeeld werd. Het is natuurlijk ook uitermate moeilijk om licht, afkomstig van de boven- en onderrand gelijkmatig over het hele scherm te verdelen, hoewel het absoluut beter kan dan wat jouw TV nu doet. Tip voor de volgende keer: de eerste week tot twee weken extreem kritisch naar je paneel kijken. In die periode is omruilen doorgaans zeer eenvoudig en winkels zijn nog coulant. Nu, na enkele maanden gebruik, wil de winkel de tv niet terug en dat geldt voor praktisch iedere winkel, vrees ik.
Ik merk wel dat wanneer je lichte druk op het frame van de bovenhoeken uitoefent de vlekken in de bovenhoeken vrijwel verdwijnen. Laat je ze echter weer los dan zijn de vlekken er weer. Links en rechtsonder lukt niet aangezien de TV daar te dik is.

Wat ik me wel afvraag is of wanneer je er een zaak van maakt (rechtsbijstand?) of je dan een punt hebt.
Het lastige is dat dit een bijproduct is van de techniek waarmee het paneel verlicht wordt. De mate waarin het gebeurt niet, dat heeft gewoon met productiekwaliteit te maken. Zoals je zelf al aangeeft zou het verholpen zijn als de guides aan de achterkant wat anders geplaatst zouden zijn. Het zal lastig zijn om via juridische weg te bepalen of dit teveel backlightbleeding is of niet. Zijn daar normen voor? Het is (voor de consument) moeilijk meetbaar en zonder duidelijke richtlijnen kun je er weinig mee.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Alhoewel het foto's zijn en de beeldkwaliteit dan sowieso lastig is te bepalen, lijkt het wel alsof je de foute settings gebruikt.

Het kalibreren, amateur of professioneel, kan er tevens ook voor zorgen dat beeldproblemen verminderd worden. Vaak staan televisies out-of-the-box op een stand waarbij teveel backlight wordt gebruikt met een te hoog contrast en helderheid. Die scherpte mag ook sterk omlaag.

Zet de televisie eens in de stand "ISF Nacht". Dat zal al een beter plaatje moeten opleveren dan nu. Speel daarna eens met de settings en zet vooral backlight lager. Dat zal al flink schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancWest
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb al met de backlight instellingen, contrast e.d. getest. Zelfs wanneer ik hem omlaag breng, dan is het nog steeds zichtbaar. Ook bij de ISF nacht instelling is het duidelijk zichtbaar.
Wanneer ik de functie dynamisch backlight aan zetten dan valt het het minst op, maar dan heb je weer het bekende probleem dat ondertitels af en toe grijs worden doordat het backlight automatisch gedimmed wordt...

Wat betreft de tip om kritisch te kijken, dat heb ik uiteraard gedaan. Probleem was echter dat het eerste exemplaar dat ik kreeg na een week een ander probleem had. Die TV kon omgeruild worden, hij was echter niet meer op voorraad dus daar moest ik 2 weken op wachten. Toen ik het vervangende exemplaar eenmaal had, constateerde ik direct het backlightbleeding probleem (het eerste exemplaar had dat niet, maar die had dus weer een ander probleem). Toen ik dat meldde bij de leverancier kreeg ik als reactie dat elke LED TV dit heeft en dat ik het bij een ander model ook zou hebben. Omruilen werd geweigerd... Philipsconsumenten service is er ook mee bezig geweest. Uiteindelijk kreeg ik als reactie dat het waarschijnlijk wel te verhelpen was, maar er kon niet aangeven worden dat dit garantie was. Zou dus mogelijk eigen kosten zijn, ter beoordeling van de reparateur (e-care, die al eerder geconcludeerd hadden dat het binnen de specs valt omdat een ander model wat ze hadden het probleem ook heeft. Dan wordt dus blijkbaar aangenomen dat het 'normaal' is. Philips staat hier verder los van werd mij verteld, reparateur beslist.... Fijne service dus....
Pagina: 1