Toon posts:

ADSL: wil ik nu iets raars of is het toch mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze maand ADSL aanvragen. Nu heb ik een vraag over de exacte wijze van aansluiten van de splitter die voor ADSL nodig is. De situatie bij mij is als volgt:

Ik heb mijn telefoonaansluiting op de begane grond. Deze wordt gesplitst in twee lijnen. Een lijn is voor een telefoon op de begane grond en de andere lijn gaat naar de eerste etage, waar deze vervolgens wordt gesplitst in een lijn naar een tweede telefoon en een lijn naar mijn modem. Aangezien de kosten voor het doortrekken van een tweede kabel voor mij te hoog zijn vraag ik mij af of er mogelijkheden zijn dat de ADSL-splitter op de eerste etage wordt geplaatst.
Hieronder 'grafisch' uitgebeeld. Ik hoop dat het leesbaar is.

----------- telefoon begane grond
---X|
| ---------- telefoon eerste etage
=====X|
----------- modem

Een X is een gewone telefoonsplitter (T-stukje) en de lijn met de = tekens is de lijn die loopt van de begande grond naar de eerste etage en de enige lijn is die daar kan lopen.

Ik zoek dus nu iets in de trant van:

----------- telefoon begane grond
---X|
| ---------- telefoon eerste etage
=====O|
----------- ADSL modem

Hierbij is de O de ADSL-splitter. Is deze situatie mogelijk of zijn er misschien andere oplossingen te bedenken waarbij er maar 1 telefoonlijn loopt van de begande grond naar de eerste etage. Of is het echt noodzakelijk dat ik een tweede lijn (voor ADSL verkeer) moet trekken naar de eerste etage?

Alvast bedankt.

Mvgr,

Erik Ju

Verwijderd

Nee, wat jij wilt is helaas niet mogelijk. De adsl-splitter moet je plaatsen VOOR andere telefoonsplitters... het beste kun je hem plaatsen bij de ingang van de telefoonlijn in de woning.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De ADSL splitter dient VOOR alle telefoonlijnsplitsers geplaatst te worden. Je moet dus de ADSL splitter ergens op de begane grond plaatsten, en vanaf daar een extra draad naar jouw computerruimte trekken, en dan plaats je het ADSL modem daar.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Neem een draadloze telefoon! Zet deze boven neer.

Sign of my Time

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Als je echt geen kabel extra wil trekken is er nog een manier:
Zowel telefoon als adsl gebruiken maar 2 koperkabletjes ipv de 4 die erin zitten. Je kan dit dus splitsen..
Stel je hebt rood/blauw/groen/geel in de kabel, dan gebruik je rood/blauw voor telefoon, en dan groen/geel voor adsl.
Je kunt dan de splitter benenden hangen, en boven de adsl modem op de aparte draadjes.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op donderdag 07 juni 2001 16:07 schreef qless het volgende:
Als je echt geen kabel extra wil trekken is er nog een manier:
Zowel telefoon als adsl gebruiken maar 2 koperkabletjes ipv de 4 die erin zitten. Je kan dit dus splitsen..
Stel je hebt rood/blauw/groen/geel in de kabel, dan gebruik je rood/blauw voor telefoon, en dan groen/geel voor adsl.
Je kunt dan de splitter benenden hangen, en boven de adsl modem op de aparte draadjes.
dit is de gemakkelijkste denk'.
Ik denk alleen dat je de splitter boven moet plaatsen. Om het iets makkelijker te maken heb ik ff iets in elkaar geflansd hopelijk help het je...
Afbeeldingslocatie: http://www.crosswinds.net/~mijnpost25/adsl%20info.jpg

Greetz

MasterM

Verwijderd

Topicstarter
qless: die optie klinkt erg goed. Dat is het proberen waard!

MasterM: wat heb je dan precies in elkaar geflanst?? ben erg benieuwd.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op vrijdag 08 juni 2001 11:54 schreef Grobbebol het volgende:
qless: die optie klinkt erg goed. Dat is het proberen waard!

MasterM: wat heb je dan precies in elkaar geflanst?? ben erg benieuwd.
ja dat gratis hosten is ook gaar...
maar moet je ff naar
http://www.crosswinds.net/~mijnpost25/
en daar ken je als het goed is op adsl info.jpg klikken... ik hoop dat het werkt.. maar het is niet zo geweldig duidelijk ;)
Pagina: 1